Noiden palikoiden kulumiseen on niin monia mahdollisuuksia että on vaikea osoittaa yhtä vikaa jos sitä (kuten öljyn vähyys ko kohteessa) ei ole välittömaästi tai edes välillisesti havaittavissa.
No näinhän se toki menee. Ei ole käynyt öljyn määrä eikä ikä vaarallisissa lukemissa.
Nostimissa voi olla yksilökohtaisia eroja. (Karkaisu, pinnoitus, nostajan pesän laatu.)
Todella! Nuo mitkä nyt nostin pois, on ostettu samalla kertaa ja samasta paikasta. Liekö vieläpä samaa erää.
Em voiteluhäiriö tai väärän tyyppinen öljy.
Valvoline racing on tainnut olla öljy viime aikoina. Tai sitten jotain aivan muuta. Viskositeettejä en muista. Enpä tiedä kyllä öljyistä. Guzzin papereissahan sanotaan jotkin speksit öljyille, ja niin laaduttomia öljyjä ei taida ollakaan, jotka eivät speksejä täyttäisi.
Irrotanpa kuitenkin öljypohjan, niin näkee, onko siellä näkyviä ongelmia.
Tästä tulikin mieleeni että taidan laittaa piiiiitkän letkuklemmarin uuden öljynsuodattimen ympäri, kuten kansanperinne opastaa. Ajatuksena siis estää suodattimen aukikiertyminen itsestään. En ole tähän asti moisia laittanut. Ei haittaisi, halpa henkivakuutus.
Nokka-akselin tyyppi ja kunto. (Nosto ja ajoitus.)
Vakio. Lienee OK. Taisin jopa ihan asiantuntijalta kysellä, eikä ole tiedossa ongelmia.
Venttiilikoneiston viat. (Kiinnileikkautuma tai karstoittuma venttiilinvarressa, venttiilijousen tyyppi, keinuvipuakselin kiinnileikkautuma. Vrt. öljynpaineen puute em akselilla.)
Ei tiedossa leikkautumia tai pahempia karstoittumia venttiileissä. Karstaa on, muttei järkyttäviä määriä. Venttiilijouset itse asiassa ovat alkuperäistä pinkeämmät, jos en väärin muista. Keinuvipuakselit ovat siistin näköiset ja niistä valui öljyä runsaasti kun irrotin ne.
Liian pieni tai liian iso venttiilivälys.
Paha sanoa kun ei noita normihuoltojen välissä tule tarkisteltua. Lopulta mittasin 1.8 milliä tuossa yhdessä, mutta se tuskin on syy vaan seuraus.
Voi olla muutakin mutta noi nyt tuli ekaksi mieleen.
Niippä, niippä. Vaan jännästi on kyllä kulunut tuo yksi kuppi. Ihan siististi kulunut milliä lyhyemmäksi kuin kaverinsa. Eikös nuo kaikki neljä kuppia ole identtisiä tehtaalta lähtiessään?
Ainakin tämän lähteen mukaan:
http://www.hmb-guzzi.de/shop/product_info.php?info=p606_stoesseltasse--gr--modelle-ab-t3--standardmass.htmlNo miten vaan. Pistän neljä uutta kuppia koneeseen, putsaan öljypohjan, tarjoan paineilmaa öljykanaviin ja pistän paikat nippuun. Öljynpainemittari olisi kyllä kiintoisa lisä. Jos nokka-akseli syö uuden kupin, tietääpä asennoitua valmiiksi.