Mekanismissa jumittavia kohteita ovat: vaijeri, joka on helppo tutkia: sen tulee kulkea kuoressaan herkästi, kytkinvivun saranatappi: voitelun puute tai hapettuma aiheuttaa kankeutta ja viimeisenä painelaakerin painimen O-rengas: sen kitka sylinterinsä seinämiin: voitelun puute, tai hiekkaa/hapettumaa sylinterissä. Nämä voi tutkia mitään sen isommin purkamatta. Vain kytkinvipu ja -vaijeri pitää irrottaa. Puhtaus on tärkeää ettei painelaakeri saa asennushiekkaa sisuksiinsa. Samalla tulee sen kunto katsottua.
Jos painelaakerista eteenpäin on vikaa, kuten työntötanko kytkinakselin sisällä tai vika itse kytkimessä kuten kytkinlevyn kitkapinnan irtoaminen. Se edellyttää jo enemmän purkamista. Se ei ole vaikeaa mutta työlästä. Tuleepa katsottua sitten koko kytkin perusteellisesti.