Kirjoittaja Aihe: Tyyppikilpi  (Luettu 3441 kertaa)

Pampi

  • Viestejä: 97
Tyyppikilpi
« : Maaliskuu 29, 2013, 13:16:59 ip »
Terve

Saisiko joltakin ystävälliseltä sielulta kuvan 850 T3:n tyyppikilvestä niin että tiedot näkyvät tai tiedot muulla tavoin, täytyy hommata Dinseltä kilpi ja täyttää itse

Hyvää pääsiäistä

Terv Pampi

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Tyyppikilpi
« Vastaus #1 : Maaliskuu 29, 2013, 19:00:25 ip »
Huomenna aattelin puoleltapäivin käydä tallilla.
Kunhan muistaisin valokuvata T3:sen kilven.

Tässä, jos kiinnostaa, on yleistä tyyppikilpiasiaa ja mitä siihen liittyy.
http://www.motomatti.fi/2012/08/moottoripyoran-tyyppikilpi-ja-melu.html

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Tyyppikilpi
« Vastaus #2 : Maaliskuu 30, 2013, 17:23:51 ip »
Nyt on tuossa yllä olevassa linkissä myös CaliforniaT3:sen tyyppi- ja identiteettitiedot.
Laitan jossain vaiheessa 90-luvun pyöränkin vastaavat tiedot jotka ovat runkoon liimatuissa tarroissa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Tyyppikilpi
« Vastaus #3 : Maaliskuu 30, 2013, 18:38:48 ip »
Saako Steiniltä siis blancoja tyyppikilpiä? Omassa pikkulohkossa ei taida olla koko lätkää..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pampi

  • Viestejä: 97
Vs: Tyyppikilpi
« Vastaus #4 : Maaliskuu 30, 2013, 21:40:34 ip »
Terve

Dinsellä on kilpiä, no 14918451, hinta 5,30, kiva jos T 3 :n tietoja löytyy

Terv Pampi

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Tyyppikilpi
« Vastaus #5 : Maaliskuu 31, 2013, 14:32:37 ip »
Se on ilmeisesti aikakaudesta ja valtiosta kiinni onko ollut kilpeä vai ei. Oma T3:ni on ensirekisteröity Hollannissa. Siellä ei siis ole tarvittu kilpeä. Enkä ole tietoinen milloin ns tyyppikilpi on otettu käyttöön Suomessa. Ja onko se edes välttämätön. Ainakaan T3:sen identiteettitarkistuksessa katsastusasemalla ei vaadittu neljä vuotta sitten.

Pitänee googlailla ja kysellä.

Pikainen tulos: 17.6.2003 ja sen jälkeen käyttöönotetuissa tyyppikilpi pakollinen. Sitä ennen runkoon ja/tai moottoriin meistetty yksilöintinumero. Tyyppikilpi ei kuitenkaan ohita vaatimusta identiteettinumeron meistämisestä runkoon. Aina kun numeroa muutetaan tai siirretään pitää homma tehdä katsastusasemalla.
Tässä lainkohdat.
97/24/EY
2002/51/EY/a

Jatkan tutkimuksia...

Tuo tyyppikilpivaatimus seuraa päästörajoitusten kehitystä.
Tässä Smoton tutkimus aiheesta: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?action=dlattach;topic=156.0;attach=54

Sieltä löytyy mm taulukko päästövaatimuspäivämääristä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2013, 16:04:31 ip kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Tyyppikilpi
« Vastaus #6 : Maaliskuu 31, 2013, 17:11:29 ip »
Joo, eli ei aiheuta toimenpiteitä kumpaankaan pyörään.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pampi

  • Viestejä: 97
Vs: Tyyppikilpi
« Vastaus #7 : Huhtikuu 01, 2013, 10:07:18 ap »
Sama juttu , en ala myöskään tekeen mitään, mitäs suotta jos ei ole pakko

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Tyyppikilpi
« Vastaus #8 : Huhtikuu 02, 2013, 21:43:31 ip »
Lisäsin 90-luvun puolivälin mallisen pyörän kilpi-ja tarrakuvatukset alkuperäiseen blogitekstiini:
http://www.motomatti.fi/2012/08/moottoripyoran-tyyppikilpi-ja-melu.html