Kuten yllä on todettu, jollakin tavalla on Suomessa vireillä ehdotus, että hyväksytyt korjaamot voisivat myös katsastaa - kuten esim. Iso-Britanniassa on (Saksassa ei ole) - se kuulostaa järkevältä ja vähentää eurojen virtaamista ulkomaille.
Ja toinen asia on se, että katsastuksen (jota toivottavasti moottoripyörille ei tule) pitäisi kohdistua nimenomaan liikenneturvallisuuden kannalta merkittäviin asioihin (ja ilmeisesti myös meluun) eikä turhanpäiväisyyksiin.
Ja erittäin tärkeää olisi myös se, että liikenneturvalliseksi todettu on myös vakuutettavissa.
Ilmeisesti on tapauksia Englannissa (jossa muutokset on ilmoitettava vakuutusyhtiölle), että vakuutusyhtiö on todennut, että pyörää on modifioitu niin paljon että ei voi vakuuuttaa - ja muutokset ovat olleet 1) sivulaukut, 2) pleksi, 3) takalaukku.

Kolmantena kohtana on vaihtoehtoisesti ollut 'crash bungs' eli ne mötikät jotka suojaavat kalliita muoviosia kaatumistapauksissa - selvästi vakuutusyhtiön kannalta hyvä asia, mutta ymmärrystä on puuttunut.