Kirjoittaja Aihe: Aikansa kutakin  (Luettu 9391 kertaa)

MPR3soft

• Vieras
Aikansa kutakin
« : Maaliskuu 03, 2013, 19:27:47 ip »
Luovun pyörästä, josta olen saanut elämäni parhaat kiksit (lukuunottamatta vastakkaisen sukupuolen kanssa seurusteluun liittyvistä) 8)
Vajaat neljä vuotta ja päälle 20t km olen nauttinut elämäni parhaista kyydeistä mutkateillä ja muutamilla ratapäivillä  ;D

Nyt alkaa olla aika jättää tämä foorumi ja siirtyä monipuolisempaan ja uskoakseni uusia elämyksiä tarjoavaan pyörätyyppiin:
http://www.rmheino.fi/product_info2.php?products_id=5808

73 vuoden ikä on ihan sopiva hetki hakea uusia haasteita  8)

Uskoo arska..
http://www.arskashobbies.com/hobbies.htm

gotler

Vs: Aikansa kutakin
« Vastaus #1 : Maaliskuu 03, 2013, 20:02:26 ip »
Onnea! Pidä kortista tiukasti kiinni..

Reima

• Vieras
« Vastaus #2 : Maaliskuu 03, 2013, 20:26:35 ip »
Kateeks käy sitä onnellista, joka saa uniikin BB1'sen alleen.

Onnea ja turvallisia kyytejä Arskalle kuttaperkkaisemmalla pelillä!

PS. Paluumuuttajat ovat aina tervetulleita  ;D

Reima

TunturiTT

« Vastaus #3 : Maaliskuu 03, 2013, 21:51:16 ip »
Onnittelut! On muuten mainio pyörä tuo Kawa. Ei uskoisi päälle päin miten ketterä laite tuo on.
Saahan tällä foorumilla hengailla "väärämerkkisetkin".
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzr

« Vastaus #4 : Maaliskuu 05, 2013, 13:17:44 ip »
Hyvä valinta.
Huippumoottori - ens.kerta  kun olen testeissä nähnyt täyspisteet moottori./-voimasta.
Paras mp Supertouringluokassa.
Erittäin nopea, vahva ja hyvää vakaus tiellä. Lue BIKE-lehti nyt maaliskuussa.
-mutta ei kardaaniveto (heittää ketjurasvaa ja vaatii huoltoa)

Jos ajaa pitempiä matkoja suosittelen seuraavat: Helibar = korkeampi ohj.tanko ja
 Scottoiler- aut. ketjurasvavaruste. ja/tai
 Keskituki ja
 Tavarateline -et

Ja tänään sain Tourer Partsilta etulokasuojajatke a 25 eur.

Yritä nyt ajaa " varovasti" kesän aikana (ja hyvää kun huomaan että olet voinut muutta mielip. japseista ,-sinun www-sivuilta)

terv. guzzr

MPR3soft

• Vieras
« Vastaus #5 : Maaliskuu 05, 2013, 16:44:22 ip »
Kiitos kommenteista!

Tuli sitten ostettua jo neljäs mopo ilman koeajoa. Eilen allekirjoitin tilaussopimuksen. Norgen testasin aikoinaan Piikkiössä, kun sattui olemaan valmiiksi ulkona.
Porin messuilla istuin Kawan ja kokeilin ulottuvuuteni tärkeimpiin hallintalaitteisiin. Kädet riitti, jalat taipui ajoasentoon. Olen pystynyt mainituilla pyörillä ajamaan kerralla tankin tyhjäksi, joten rata-ajoasento luonnistuu pitemmäksikin aikaa, kun eturauhanenkaan ei vaadi pysähtymään joka huoltiksella. Siellä ne ukot heiluttelee omille kintuilleen, kuten tiedätte matkan varrella selin tielle päin  ???

Minä taidan olla japanilaisten ja italialaisten joukossa ihan miehen kokoinen  ;D Salilla huomaa miten erilaisia ihmiset ovat selkien, raajojen, kaulojen ym. mittasuhteiltaan. Itse olen joskus ihmetellyt, kun rystyset menevät naarmuille asfaltilla ja hiekkateillä kävellessä..
 Diavel ja BMW S1000RR olivat näköjään myös minun mittasuhteiden mukaan suunniteltuja, mutta Diavel osoittautui naisten pyöräksi ja bemari taas pelkäksi ratapyöräksi. Panigale oli liian korkea minulle ja euroopalaisittain hinnoiteltua tavaraa - jenkeissä sen hinta on paremmin kohillaan. Panigalea en edes ajanut.

Kawa ei ole kuin vajaat 50 kiloa painavampi kuin entiseksi jäävä mopotin, joten voin kohta kantaa sen sylissä vesilätäköiden yli  ;D
 Aloitin maastavedon viime kesäkuussa 80 kilosta ja eilen pääsin 180 kiloon. Kahdeksan viikkoa aikaa parantaa tulosta joka maanantai sillä viidellä kilolla 73 vuotispäivään saakka, niin se on siinä  8)
(joku laski päässään, että se tekee vasta 220 kiloa, mutta saan sillä nostettua kevyesti Kawan pystyyn)

SE-malliin ei ole tarkoitettu sivulaukkuja ja perälaukkua en tule koskaan hankkimaan kahden pyörän kanssa kokeilun jälkeen. Ajappa yksin kovalla nopeudella, kun vastaan tulee rekka tai linja-auto.
Pyörteily tekee menosta epävakaista ja taatusti säikäyttää ensi kerralla - äkilliset sivutuulet tekevät saman asian  :'(
Usean päivän reissuille pakkaan reppuun vaihtovaatteet ja saniteettikassin. Yhteen puseron sisätaskuun nipun käteistä ja alushousujen taskuun visakortin, niillä pääsee pitkälle ja hyvässä tapauksessa takaisinkin.

Luovutushuollon yhteydessä asennetaan Akrapovic slip-on vaimenninpari ja Ducktail takakate, koska leskenä ajan yksin, enkä halua tehdä uusia leskiä - vahtikaa muutenkin vaimojanne ja pitäkää hyvää huolta myöskin viikon loppujamboreissa/juomingeissa - viikonloppukokoontumisissa/juomingeissa ;D

Koska olen päättänyt palata reissuilta myös sateen sattuessa, niin ostin myös huoltopukin + v-tuet + lankarullat, joten ketjunrasvaus ja talvisäilytys eivät ole onkelmia  8) Oman asuintalon P-hallin ruutuun mahtuu auto sekä mopo.
Rasvausautomaatit eivät ole vielä kehittyneet tarpeeksi..

En tiedä vielä rajoittaako keskituki mutkatieajoja, joten en halunnut sitä. Norgessa kantit kuluivat.

Jos olen hengissä vielä kesällä 14 ja pyörässä katteita jäljellä, niin sitten voi harkita lisätuunauksia, jos sais vaikka mopon kulkemaan?  8)

Enää kaksi "ai niin" asiaa: Mullahan on neljännessä peräkkäisessä saman merkkisessä autossa tunnus AS-4!  Usko tai älä, mutta kävi mahtava mäihä - Kawaan tulee tunnus  4
                                                                                                                                                                                                                                     AS

Sehän tarkoittaa, että tämä on neljäs eläkkeellä hankittu pyörä  8)

Se toinen "ai niin" asia: Neljättä vuotta käyttämäni Rukan Merlin puku oli pestävänä ja suojien päivityksessä. Rukalta soittivat lähettävänsä takuuseen uuden puvun, koska polvitaipeen kangasosan väri oli muuttunut rusahtavaksi! Vannon ettei sisäpuoli ollut rusahtava, koska en tiedä edes pieraisseeksi housuihin! Alun perin olin ottanut 54 numeron housut ja 52 puseron siksi, että olin jo coretexeillä ajanut 200 km:n pätkiä ja oletin, että seistessä tyköistuvat nahkahousun persaukset saavat pallit kuolioon. Nyt hokasin pyytää myös housut 52 kokoon. Massakausi on lopuillaan ja uskon vyötärön kapenevan 5-8 senttiä ajokauden alkuun mennessä - muuten joutuu irvistämään, kun vetää vetoketjua kiinni..

Uudet suojat mahtuivat hyvin muuten, mutta pusero on nyt niin tiukka (ei haittaa normaaliliikkeitä ajaessa tai kävellessä, kyykistellessä jne. pysyy varmasti suojat pesissään, vaikka tulisi vähän pyöriskeltyä vauhdissa joskus vaikkei haluis), että jää nähtäväksi saanko uuden rintasuojan mahtumaan?
Uusien suojien vajaan 500 €:n hinta on minusta kohtuullinen, kun katsotte oheisesta linkistä ominaisuuksia!

http://www.rukka.com/mxl-fashion/rukkawww.nsf/MateriaalitWeb/DD8A3227BDA34305C2257937003DC2B2?OpenDocument

Olen aina ihmetellyt ketä kaverit huijaavat, kun hankkivat itelleen "hyvät varusteet, puvun, sadepuvun, saappaat, käsineet, avo- tai avattavan kypärän, muka lasien takia yht. alle 1500 €:lla"!!!
Pyörään on ollut kuitenkin varaa satsata keskimäärin ainakin kymmenkertaisesti?

Minulla ainakin on oma pää kypärän sisällä, kun olen mopolla liikenteessä!

Jos sie tarviit kunnon ajopukua kaikkiin Suomen sääolosuhteisiin - niin täs siul on sellane:
http://www.rukka.com/mxl-fashion/rukkawww.nsf/MateriaalitWeb/C7014F222BC07CABC225768D00435BBD?OpenDocument

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2013, 22:35:39 ip kirjoittanut MPR3soft »

rimpjar

• tuolla mennääntämä suvi
« Vastaus #6 : Maaliskuu 05, 2013, 18:04:22 ip »
Kuka sitä nyt 1500e ajovarusteisiin laittaa sehän on vajaat 13 000 sek nuohan saa biltemasta koko setin 5 000 kruunuun, ja jää vielä rahaa kypärä kaljaan.

MPR3soft

• Vieras
« Vastaus #7 : Maaliskuu 06, 2013, 22:04:41 ip »
Moottoripyöräily-sivulleni olen jostain lainannut kevennyksinä seuraavat tekstit:

HUOMIO! ALLA OLEVA TEKSTI ON KEVENNYSTÄ!

Ei siis ole minun kirjoittamaani, eikä edusta mielipiteitäni mistään asioista. Kunhan lainasin, kun sisälsi suht humoristista ronskia kielenkäyttöä ;)

==================================== Lainaus alkaa...

Moottoripyörä on alkujaan köyhälistön kulkupeliksi suunniteltu kaksipyöräinen, polttomoottorikäyttöinen ajoneuvo. Suomessa ajoneuvojen vakuutusmaksut ja verotus ovat nostaneet moottoripyöräilyn kustannuksia niin, että nykyisin moottoripyöriä omistaa lähinnä varakkaampi kansanosa persaukisten ajellessa kateellisina[1] turvallisilla ja mukavilla nelipyöräisillään. Moottoripyörä on aikuisten lelu, jolla koulukiusatut ja muut lapsuudessaan kaltoin kohdellut reppanat pönkittävät pirstaleista itsetuntoaan ja jolla omassa seksuaalisuudessaan eksyksissä harhailevat naisihmiset hakevat identiteettiään.

Moottoripyöräilijälle kouriin ja monesti muuallekin kroppaan tuntuvin laki lienee inertia- eli liikkeen jatkuvuuden laki. Yleensä tämä laki lunastaa lupauksensa, kun maantienopeuteen kiihdytetyn moottoripyörän suhteellisen raskaiden renkaiden hyrrävoima tahtoo pitää pyörän vakaasti pystyssä ja omassa kulkusuunnassaan, vaikka tie kaartaa jyrkästi. Tällöin ajokki jatkaa kernaasti liikerataansa ulos ajoradalta, ellei kuljettaja hallitse niin kutsuttua vastaohjausta, jolla pyörä saadaan kallistettua ja käännettyä liikenneministeriön kaavailemaan suuntaan. Mikäli vastaohjaus onnistuu, astuu seuraavaksi kuvioihin Murphyn laki. Maaseudun mutkaisella pikkutiellä kun ollaan, on paikallinen maajussi tietysti siirrellyt omistamaansa lehmänpaskakasaa traktorilla paikasta toiseen, kylväen samalla puolet lastistaan pitkin tietä. Koska tuoreen paskan ja kumin välinen kitka on huomattavasti asfaltin ja kumin välistä kitkaa pienempi, päätyy motoristi yleensä vasta lannoitettuun kaurahalmeeseen tai vastaavaan viljelykseen. Jos vastoin kaikkia odotuksia motoristi selviytyy mutkan läpi kunnialla, niin viimeistään seuraavalla suoralla ilmenee kolmas laki, tieliikennelaki sen valvovassa olomuodossaan. Aloitteleva motoristi selviää yleensä kohtaamisesta rikesakolla, mutta kokeneempi motoristi pystyy pitämään nopeutta, jolla taatusti pääsee käräjille. Tieliikennelaki käsitteleekin moottoripyöräilyä kahdella eri termillä, liikenteen vaarantaminen ja törkeä liikenteen vaarantaminen.

Lainaus loppuu....

Ja tässä toinen osa:
Humoristinen lainattu teksti alkaa....

Kyykky-, eli vinkupyörä on erittäin nopeatempoiseen kortteliralliin suunniteltu, muovipäällysteinen moottoripyörätyyppi, joka kiihtyy nollasta sataan alle kolmessa sekunnissa ja keulii näyttävästi, halusit tai et. Kyykkypyörä kuulostaa helvetillisen kovaääniseltä hammaslääkärin poralta tai spiidiä vetäneeltä tasohöylältä. Yleisimpiä kyykkypyöriä lienevät Suzuki GSX-R1000 ja Yamaha YZF-R6. Kyykkypyörän ajoasento on yhdistelmä sikiöasentoa, käsilläseisontaa ja kyykkypaskomista. Kyykkypyörän ajokikseen valitsee teini-ikään jämähtänyt koltiainen, joka kuvittelee torin laidalla sudittelun ja keulittelemisen edesauttavan parittelupyrkimyksiä. Kyykkypyörien huipentuma ja kyykkypyöräilijöiden märkä päiväuni on Suzuki GSX1300R Hayabusa, 200 hevosvoimainen muoviohjus, jonka avulla piripäinen adrenaliininarkkari toimittaa itsensä nopeasti ja näyttävästi hautajaisiinsa. / Mielestäni nuo japanilaiset ovat leluja ;))

Kevennys päättyy....

Sain tänään kuntosalilla vinkin, että joku oli luullut tekstit = kevennykset minun mielipiteikseni  ???
Kirjasintyypin vaihtaminen ei siis riittänyt osoittamaan, että kyseessä oli lainattua huumoria  ::)

Nyt lainatekstit on selvästi erotettu omasta päästä syntyneisiin - katso vaikka  8)
http://www.arskashobbies.com/moottoripy%C3%B6r%C3%A4ily.htm

Guzzr

« Vastaus #8 : Maaliskuu 07, 2013, 20:21:37 ip »
Kyllä, oli humoristinen teksti.: Kyykkypyöristä, ja seksistinenkin.

Mutta jos ajelet kesällä Zzr:llä Närpiön kautta pohjoispäin esim. Vaasaan tai Lappiin tai Botniaringille Jurvassa - tervetul. meidän kotipihalle pyöriä keskustelemaan kun meillä
on samat intressit - kakspyör. ja vauhdin hurmaa.

Muuten sulla on hieno Web-sivu ja kivoja kuvia .                 Och svarta ninjan var riktigt snygg, med gröna ränder.

Kysy baarilla - kaikki tietävät missä minä asun. Koska saat m-pyörän? samanvärinen? 

T.  56 v guzzisti/kawahondamies :)

MPR3soft

• Vieras
« Vastaus #9 : Maaliskuu 08, 2013, 15:37:17 ip »
SE- mallia on vain mustana vihrein raidoin, mutta kyllä se mulle kelpaa  8) Oikeasti tykkään väriyhdistelmästä!

Luovutushuolto alkanee ensi viikolla. Samalla vaihdetaan vaimentimet ja satulan takaosaan asennetaan kate. Seuraavat tuunaukset sitten kaudella 14, jos on tarpeen  ;)

Tässä toisella kotimaisella lisää tietoa:
http://www.kawasaki.se/ZZR1400SpecialEdition

BB1 on vielä myymättä, mutta siitä on harkinta-aikaa jäljellä, joten en ota vielä toisia ostotarjouksia. Myymisellä ei ole mitään kiirettä, koska on mahdollisesti menossa niin hyvään kotiin, että odotan vaikka juhannukseen  ;D

Guzzr

« Vastaus #10 : Maaliskuu 08, 2013, 16:23:13 ip »
Mutta , etkö miettinyt ollenkaan se uusi 1400 -moottoripyörän osto  -

CALI 1400  ?  :-\

MPR3soft

• Vieras
« Vastaus #11 : Maaliskuu 08, 2013, 17:00:12 ip »
Älköön kukaan vetäkö niitä palkokasvin siemeniä nenäänsä, mutta
tuommoset calistimet (ehdottomasti ilman laukkuja) ovat ainoastaan jenkeissä nuorten miesten pyöriä.. (ja vain siksi, että muistuttavat vähän  harrikoita)

Suomessa noita ajavat ennen aikaisesti vanhentuneet huru-ukot (40-50 vuotiaat) mahdollisimman monella laukulla varustettuina..

Minä terveenä ja hyväkuntoisena olen viihtynyt paremmin näitten nuorisopyörien kanssa - nytkin haen leikkikaveria ratapäiville, mutta haluan nauttia myös matka- ja mutkatieajoista.

Jokainen voi ripustella mielestään sopivia hymiöitä kunkin väitteen jälkeen oman huumorintajunsa mukaisesti.

Porissa on kaksi päivää paistanut aurinko..  ;D
https://plus.google.com/photos/102464933727710545711/albums#photos/102464933727710545711/albums/5413940061385209281/5852976981331420786

TunturiTT

« Vastaus #12 : Maaliskuu 08, 2013, 22:07:38 ip »
... mutta
tuommoset calistimet (ehdottomasti ilman laukkuja) ovat ainoastaan jenkeissä nuorten miesten pyöriä.. (ja vain siksi, että muistuttavat vähän  harrikoita)

Suomessa noita ajavat ennen aikaisesti vanhentuneet huru-ukot (40-50 vuotiaat) mahdollisimman monella laukulla varustettuina..
...

Älä vaan sano tuota minun Calille, ettei se hermostu!!  ;) Se kun luulee olevansa urheilullinen rataratsu. Vähän kuten minun vanhempi koira, päästään kuin parivuotias, mutta ollut minun kaverina jo 14 vuotta. Luulee olevansa nuorempi, pitää välillä toppuutella..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Antsu

• Murr
« Vastaus #13 : Maaliskuu 08, 2013, 22:46:55 ip »
Porissa on kaksi päivää paistanut aurinko..  ;D
https://plus.google.com/photos/102464933727710545711/albums#photos/102464933727710545711/albums/5413940061385209281/5852976981331420786
Hih hii. Totta toinen puoli. ;D

MPR3soft

• Vieras
« Vastaus #14 : Maaliskuu 09, 2013, 01:46:05 ap »
Itse kunkin ikä on korvien välissä..

Joku 85 vuotiaalta näyttävän naamani nähnyt saattaa säikähtää ja katsella ympärilleni etsiessään saattajaani, jonka on ollut pakko kadottaa minut sossun luukun ja vanhainkodin välillä..

Näin pääsi käymään myös, kun menin ostamaan messuilla näkemääni BB1 mopoa. Piikkiössä olevan nimeltä mainitsemattoman firman tj. oli ohjailemassa minua ulos, kun yritin kysellä mahdollisuudesta ostaa kyseistä pyörää. Kymppitonnin etumaksun jälkeen päästiin asiaan.. ja tilaamaan kaikkiaan 43t € maksamaan tullutta mopoa.
Aikanaan pyörän luovutushetkellä kaksi henkilökuntaan kuuluvaa piti pyörää pystyssä ja työnsi vauhtia, kun lähdin kotiin ja tietysti ensin tankkaamaan. Kun näin "varmistajan" ajavan bensikselle seuraamaan matkan edistymistä, niin valitsin väärän puolen pumpun ja jouduin tietysti siirtämään pyörän sille puolelle. Loput kilometrit Laviaan meni kai ilman onkelmia, koska ainakaan lehdistä en huomannut mitään kummempaa tuon matkan varrella tapahtuneen..

Se, että kovan kalloni pintaa peittää vain osaksi karva, jonka osuus vähenee ilmeisesti kypärän hankauksesta johtuen etenkin päälaelta ja muuten kallon ulkopuolta peittää ryppyinen nahka, niin ei se minua tunnu haittaavan millään tavalla, koska en ole alituiseen peilien tai muiden heijastavien pintojen ansiosta näkemässä itseni ulkokuorta.

Minulle on tärkeätä, että kovakallon sisällä on sileä 19 vuotias arska, joka uteliain mielin rientää joskus yllättävistäkin seikkailuista toisiin, vielä kokemattomiin ja siksi niin mielenkiintoisiin..

Tuosta pamahti mieleen, että pitää hakeutua jatkokursseille, että oppii kesäksi kaikkien lavatanssien oikeat askeleet. Kun en ole enää pitkiin aikoihin juonut itseäni humalaan, niin on opeteltava uudestaan tanssimaan selvin päin.. Minulla ei ole alkoholiongelmaa - jos otan, niin juon ja tulen humalaan. Viimeksi kuntosalin pikkujouluissa otin ne pakolliset kolme tuoppia, jotka sali tarjosi. Omaan piikkiin nappasin puolenkymmentä karpalomehua - ne varmaan kaatoi koskenkorvaa samaan lasiin, koska käyttäydyin samoin kuin ne humalaiset.. Minä olen aina kehunut muistavani ne kaikki kolme krapulaa, jotka olen kärsinyt aiemmassa elämässä, mutta nyt en saa mieleeni enää kuin kaksi.

Sitten kun en enää pysy mopolla pystyssä - vaikka porukat työntäisivät vähän alkuvauhtia - niin kirjoitan arskan seikkailuista omaelämäkerrallisen puoliksi fiktiivisen teoksen, josta ei tule puuttumaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita..
Siellä tulee esiintymään yökerhokohtauksia, mustasukkaisten ukkojen tappeluita, viissatasten kilparevintää, kauppaneuvoksia, pääjohtajia, yrittäjäelämän selkäänpuukottajia, alkoholismia, rumia juttuja, mukavia sattumuksia, tuttuja ja "vieraita", mutta paljon myöskin onnistumisia, rakkautta pysyvää ja kestämätöntä, jokunen ystävä ja muutama vihamieskin taitaa olla vielä elossa..

Muuten elän parasta aikaa
                elämäni parasta aikaa!