Kiitos kommenteista!
Tuli sitten ostettua jo neljäs mopo ilman koeajoa. Eilen allekirjoitin tilaussopimuksen. Norgen testasin aikoinaan Piikkiössä, kun sattui olemaan valmiiksi ulkona.
Porin messuilla istuin Kawan ja kokeilin ulottuvuuteni tärkeimpiin hallintalaitteisiin. Kädet riitti, jalat taipui ajoasentoon. Olen pystynyt mainituilla pyörillä ajamaan kerralla tankin tyhjäksi, joten rata-ajoasento luonnistuu pitemmäksikin aikaa, kun eturauhanenkaan ei vaadi pysähtymään joka huoltiksella. Siellä ne ukot heiluttelee omille kintuilleen, kuten tiedätte matkan varrella selin tielle päin

Minä taidan olla japanilaisten ja italialaisten joukossa ihan miehen kokoinen

Salilla huomaa miten erilaisia ihmiset ovat selkien, raajojen, kaulojen ym. mittasuhteiltaan. Itse olen joskus ihmetellyt, kun rystyset menevät naarmuille asfaltilla ja hiekkateillä kävellessä..
Diavel ja BMW S1000RR olivat näköjään myös minun mittasuhteiden mukaan suunniteltuja, mutta Diavel osoittautui naisten pyöräksi ja bemari taas pelkäksi ratapyöräksi. Panigale oli liian korkea minulle ja euroopalaisittain hinnoiteltua tavaraa - jenkeissä sen hinta on paremmin kohillaan. Panigalea en edes ajanut.
Kawa ei ole kuin vajaat 50 kiloa painavampi kuin entiseksi jäävä mopotin, joten voin kohta kantaa sen sylissä vesilätäköiden yli

Aloitin maastavedon viime kesäkuussa 80 kilosta ja eilen pääsin 180 kiloon. Kahdeksan viikkoa aikaa parantaa tulosta joka maanantai sillä viidellä kilolla 73 vuotispäivään saakka, niin se on siinä

(joku laski päässään, että se tekee vasta 220 kiloa, mutta saan sillä nostettua kevyesti Kawan pystyyn)
SE-malliin ei ole tarkoitettu sivulaukkuja ja perälaukkua en tule koskaan hankkimaan kahden pyörän kanssa kokeilun jälkeen. Ajappa yksin kovalla nopeudella, kun vastaan tulee rekka tai linja-auto.
Pyörteily tekee menosta epävakaista ja taatusti säikäyttää ensi kerralla - äkilliset sivutuulet tekevät saman asian

Usean päivän reissuille pakkaan reppuun vaihtovaatteet ja saniteettikassin. Yhteen puseron sisätaskuun nipun käteistä ja alushousujen taskuun visakortin, niillä pääsee pitkälle ja hyvässä tapauksessa takaisinkin.
Luovutushuollon yhteydessä asennetaan Akrapovic slip-on vaimenninpari ja Ducktail takakate, koska leskenä ajan yksin, enkä halua tehdä uusia leskiä - vahtikaa muutenkin vaimojanne ja pitäkää hyvää huolta myöskin viikon loppujamboreissa/
juomingeissa - viikonloppukokoontumisissa/
juomingeissa 
Koska olen päättänyt palata reissuilta myös sateen sattuessa, niin ostin myös huoltopukin + v-tuet + lankarullat, joten ketjunrasvaus ja talvisäilytys eivät ole onkelmia

Oman asuintalon P-hallin ruutuun mahtuu auto sekä mopo.
Rasvausautomaatit eivät ole vielä kehittyneet tarpeeksi..
En tiedä vielä rajoittaako keskituki mutkatieajoja, joten en halunnut sitä. Norgessa kantit kuluivat.
Jos olen hengissä vielä kesällä 14 ja pyörässä katteita jäljellä, niin sitten voi harkita lisätuunauksia, jos sais vaikka mopon kulkemaan?

Enää kaksi "ai niin" asiaa: Mullahan on neljännessä peräkkäisessä saman merkkisessä autossa tunnus AS-4! Usko tai älä, mutta kävi mahtava mäihä - Kawaan tulee tunnus 4
AS
Sehän tarkoittaa, että tämä on neljäs eläkkeellä hankittu pyörä

Se toinen "ai niin" asia: Neljättä vuotta käyttämäni Rukan Merlin puku oli pestävänä ja suojien päivityksessä. Rukalta soittivat lähettävänsä takuuseen uuden puvun, koska polvitaipeen kangasosan väri oli muuttunut rusahtavaksi! Vannon ettei sisäpuoli ollut rusahtava, koska en tiedä edes pieraisseeksi housuihin! Alun perin olin ottanut 54 numeron housut ja 52 puseron siksi, että olin jo coretexeillä ajanut 200 km:n pätkiä ja oletin, että seistessä tyköistuvat nahkahousun persaukset saavat pallit kuolioon. Nyt hokasin pyytää myös housut 52 kokoon. Massakausi on lopuillaan ja uskon vyötärön kapenevan 5-8 senttiä ajokauden alkuun mennessä - muuten joutuu irvistämään, kun vetää vetoketjua kiinni..
Uudet suojat mahtuivat hyvin muuten, mutta pusero on nyt niin tiukka (ei haittaa normaaliliikkeitä ajaessa tai kävellessä, kyykistellessä jne. pysyy varmasti suojat pesissään, vaikka tulisi vähän pyöriskeltyä vauhdissa joskus vaikkei haluis), että jää nähtäväksi saanko uuden rintasuojan mahtumaan?
Uusien suojien vajaan 500 €:n hinta on minusta kohtuullinen, kun katsotte oheisesta linkistä ominaisuuksia!
http://www.rukka.com/mxl-fashion/rukkawww.nsf/MateriaalitWeb/DD8A3227BDA34305C2257937003DC2B2?OpenDocumentOlen aina ihmetellyt ketä kaverit huijaavat, kun hankkivat itelleen "hyvät varusteet, puvun, sadepuvun, saappaat, käsineet, avo- tai avattavan kypärän, muka lasien takia yht. alle 1500 €:lla"!!!
Pyörään on ollut kuitenkin varaa satsata keskimäärin ainakin kymmenkertaisesti?
Minulla ainakin on oma pää kypärän sisällä, kun olen mopolla liikenteessä!
Jos sie tarviit kunnon ajopukua kaikkiin Suomen sääolosuhteisiin - niin täs siul on sellane:
http://www.rukka.com/mxl-fashion/rukkawww.nsf/MateriaalitWeb/C7014F222BC07CABC225768D00435BBD?OpenDocument