Kirjoittaja Aihe: MOTO GUZZI RACING  (Luettu 18331 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #30 : Helmikuu 26, 2013, 21:15:15 ip »
Lainaus
On harkinnan varassa tarvitseeko/kannattaako näitä jälkimmäisiä suomentaa koska niiden käyttö on suurelta osalta sellaisten henkilöiden toimia jotka jo ennestäänkin ovat asiaan perehtyneet ja siten hallitsevat terminologian

Sikäli kun olen kehittäjien keskustelua seurannut, olen saanut sen käsityksen että vallitsee jonkinlainen konsensus siitä, että tosiaankin kun nyt on saatavissa työkalut joilla saa ecunsa ja sen mukana kulkuneuvonsa täydellisen toimimattomaan tilaan (kartan muuttaminen + kirjoittaminen takaisin), ei olisi syytä karttojen muuttamisen ja takaisin kirjoittamisen osalta tehdä täydellistä ja kattavaa "se on" -selitysosaa.  Pelkkä diagnoosiosuus taas ilman muuta kaipaa ohjeita, jotta jokainen voi tutkia perustoimintoja ja tehdä "turvallisia" huolto- ja säätötoimia.

Vielä kertauksena: tätä kirjoitettaessa toiminnot on eriytettynä neljään eri ohjelmaan a) Guzzidiag (analysointi, huolto)  b) Reader (ecun sisältämän datan lukeminen ulos)  c) TunerPro (ecun sisällön tutkiminen, muuttaminen)  d) Writer (datan syöttö takaisin ecuun).  TunerPro on ulkopuolinen kolmannen tahon ohjelma joka kaipaa ollakseen käytettävä xdf -lisäosion.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2013, 19:17:57 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #31 : Helmikuu 26, 2013, 22:05:57 ip »
Laajenee kuin pullataikina...

Tuolla työkaluosiossa on osoite sanakirjaan joka selittää ulko- ja kotimaankielisiä termejä niin että tavallisella suomen kielitaidolla niitä voisi ymmärtää. Laittakaa palautetta ja kysymyksiä sen tiimoilta niin jatkan parantelua ja sanojen määrän lisäämistä.

Linkki osoittaa blogisivulleni jossa sanasto on. Toistaiseksi se sisältää pääosin vain termejä jotka liittyvät Guzzidiagin Read-osioon (vain luku). Myöhemmin saatan ajan salliessa tehdä lisäyksiä muiden osioiden sanaston tiimoilta.

Camnin kanssa varmaan keskustelemme kuinka laajasti graafisiin käyttöliittymiin, muissa kuin read-osisossa, suomennos ulotettaisiin. Ja onko se edes tarpeellista.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #32 : Helmikuu 27, 2013, 06:42:33 ap »
Ei kai sitä askartelupuolta tarvi kokonaan suomentaa. Lähinnä "otsikkotasolta" sanakirja.  Tai kun en ole sitä itsekään nähnyt, niin yarvoiko ollakaan,  voi sanasto ollakin tuttua.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #33 : Helmikuu 27, 2013, 09:40:58 ap »
2-venttiili MGS. Guareschi sr ja jr.


Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #34 : Helmikuu 27, 2013, 22:31:06 ip »
Minkämerkkinen mahtaa olla se taka iskunvaimen. -suspensione.

Öhlins ? Ainakin etu on,onkos myös taka.
Miksi he eivät  käytä italialaisvalmistettuja tavaraa vai käyttävätkö Guzziracerit semmosia näin yleensä nykyään.??
esim;
http://www.mupo.it/
Montako/ Ketkä ital.valmistajia nykyään tunnette joka valm. tavalliselle mpyörille, Guzzille ja
 racingmoottoripyörille.

- Kaveri oli kiinnostunut ostamaan  Suz. Banditille. Suosittelin Hagon Iso-Britanniasta. Sop.hintaisia. Muita vaihtoehtoja?

(Mun vanha museomp Gold Wingillä -76  - siellä on Meksikolaistakavaimentajia - mp tuotiin aikoinaan Californiasta )
Mun M Guzzi LM - siellä ovat KONIt takavaim. ja hienosti toimii.  Ruotsalaiset kutsuvat LM ; maailman nopein rautakanki . :'(

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #35 : Helmikuu 28, 2013, 01:32:53 ap »
Lainaus
Olisko mahdollista laajentaa/varustaa 1000 cc moottorin vaihdelaatikon kuudennella vaihteella
Täältä ja muilta foorumeilta muistaisin: 5 –vaihteiseen vaihdelaatikkoon ei saa kuudetta vaihdetta ilman uutta suunnittelua. 5 –vaihteisen tilalle 6 –vaihteinen: ei käy heittämällä. Eikös se mene näin: Tonti -runko = 5 -vaihteinen.  Spine -runko: V11 alkaen 6-vaiheinen. Esim. Tonti -runkoiseen Cafe Raceriin on rakennettu V11 moottori + 5 -vaihteinen vaihteisto (kuva alla).

Lainaus
Koska valmistui ensimmäinen kuusvaihteinen Guzzi?
Ihan vanhoista en tiedä mutta 1999 V11 –malliston mukana tuli 6 vaihdetta. Dave Richardson: ”Ykkösen välitys lyhyempi ja vielä kuutonenkin hieman lyhyempi välitykseltään kuin edellisten Sport mallien viitonen (pienempi huippunopeus).  Välityksien jako välillä 1-5 lähes sama kun Sport 1100 ja Daytona. Vaihdelaatikko 70 mm lyhyempi, kardaani pidempi (kestävyys) ja se tuli ulos vaihdelaatikosta sivummalla ja alempana (leveämpi takarengas).  Välitykset kaiken kaikkiaan niin, että kardaanin pyörintänopeus aleni (takavaihteen välitykset vastaavasti muutettu). Vaihteiston akselit pyörivät nopeammin (viimeinen nopeuden alennus vaihteiston loppupäässä), kevyemmät rattaat, helpompi vaihdettavuus.”

Lainaus
Minkämerkkinen mahtaa olla se taka iskunvaimen. -suspensione
MGS-01: Edessä ja takana Öhlins, Guarecshi ?  Mutta vaihteisto oli kai MGS-01 mallissa sellaisenaan tuo V11 6 -vaihteinen?

Meneekös tämä kuva niin että vasemmalla alhaalla oleva akseli menee kytkimeen (sen läpi kytkimen käyttötanko) ja oikealla ylhäällä näkyvät boorit vievät voimaa kardaanin ensimmäisen ristikon suuntaan ?

Edit 28.2: http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3952.0
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2013, 14:05:20 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #36 : Helmikuu 28, 2013, 10:14:50 ap »
Kuvassa taitaa olla myöhempi versio 6-v laatikosta , V11 vaihteensiirto hoidetaan ratas parilla -kuvassa näkyy siirtorumpu

-KG-

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #37 : Helmikuu 28, 2013, 10:17:46 ap »
Siirto rattaat:

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #38 : Helmikuu 28, 2013, 10:21:44 ap »
..siirtelee vaihteita jalkapolkimen käskyjen mukaan täällä  ;)


-KG-

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #39 : Helmikuu 28, 2013, 19:20:55 ip »
Lainaus
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?action=dlattach;topic=4121.0;attach=5270;image

Vasemmalla alhaalla on kytkinakselin kytkimen puoleinen pää.

Samassa akselissa on myös sysäyksenvaimennin. Sen jousen katkeamaista on hankala huomata. Sattuu silloin tällöin. Sen verran usein että hankin jousen vaihtamiseen erikoistyökalut.

Kulissivaihteistoksi kutsuvat noita urallisia rattaista sisältäviä laatikoita. Toinen tapa on rumpuvaihteisto joita Guzzilla suurin osa. BMW on suosinut kulissia useissa malleissaan. Mieltymyskysymys. Molemmilla valitsintyypeillä on ystävänsä. Ainakin vaihdevalitsinakselin paikan saa radikaalisti eri kohtaan.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #40 : Maaliskuu 02, 2013, 17:03:57 ip »
Tutustuin netissä hienon italialaismoottoripyörän, tämmönen tehty italo-osista, malli 2013

Bimota DB 11  -  katuracingmp.

ja toinenkin malli  - supercharged VLX.               http://www.asphaltandrubber.com/bikes/2013-bimota-db11/

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #41 : Maaliskuu 07, 2013, 20:30:37 ip »
Tämäkin herra ajoi liian KOVAA racingkilpailu- radan mutkassa .

http://it.wikipedia.org/wiki/Omobono_Tenn

http://en.wikipedia.org/wiki/Omobono_Tenni

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #42 : Maaliskuu 18, 2013, 22:05:52 ip »
Cafe Racing...

Billy is a genuine gear-head: "I bought my first Moto-Guzzi in late 70's, it was a V50 - - I took Bono in the side car of a scooter…we looked like the Keystone Cops...I like the tiny motorcycles, they’re sexy, the Italians build sexier the things, their transverse vibration is a great sensation - - Cafe Racer in Europe = Bobbers in the States - - I hate choppers, I would never ride a chopper - Sometimes the smaller motorcycles are fun."

http://www.youtube.com/watch?v=YpB9TVDd70c
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2013, 20:17:59 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #43 : Maaliskuu 20, 2013, 09:46:48 ap »
entivanhaankin ajettiin kovaa, jopa guzzilla.


Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #44 : Toukokuu 02, 2013, 00:14:15 ap »
V7 keulii !   Ei racing, mutta "toisenlainen" Guzzipätkä:

http://www.youtube.com/watch?v=aOWJwa6-IKI&feature=youtu.be

"This bike is a blast to ride, agile, fun, easy, and dripping with classic Guzzi style" - mahtaako olla Drydenin omaa tekstiä?

Outoa kun Paint it black tulee italiaksi..."Rolling Stonesin rock-klassikkokappale, joka julkaistiin singlenä toukokuussa 1966. Siitä tuli jättihitti ja se nousi listaykköseksi sekä Yhdysvaltojen että Britannian listoilla. Myös muualla maailmassa single nähtiin myydyimpien levyjen joukossa, ja sen myyntiluku nousi yli miljoonaan kappaleeseen."
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 06, 2013, 00:06:10 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.