Mitenkäs tällaiseen pohdintaan olisi suhtauduttava:
"
Euro IV EU-normista on jotain iloakin. Euro IV mukana tulee muutos, joka auttaa loppukäyttäjää. Kyseessä on RMI (Repair- and Maintenance Information), asia jonka jokainen EU jäsenmaa joutuu sitovasti ottamaan käyttöön 1.1.2016.
Ajoneuvon valmistaja velvoitetaan antamaan loppukäyttäjälle kaikki teidot (tekniset tiedot, korjaamo-oppaat, tiedot tunnetuista teknisistä ongelmista).  EU komission tarkoitus on rikkoa tällä nykyinen korjaamo- ja jälleenmyyjämonopoli.  Euro IV myötä jokaisella moottoripyöräliikkeellä ja yksityishenkilöllä on mahdollisuus huoltaa ja korjata Guzzi –moottoreita.  Tämän myötä jokainen moottoripyöräliike ja jokainen yksityishenkilö pääsee käsiksi tarvittaviin tietoihin. 
Lisäksi valmistajat velvoitetaan asettamaan moottorinohjausjärjestelmän tiedonsiirto standardoidun liitännän avulla julkisesti käyttöön. OBD-1 (On Board Diagnosis) tulee pakolliseksi lisätoiminnoin, jokainen joka on ostanut käyttöliittymän, voi tarkistaa vikakoodit.
"