Kirjoittaja Aihe: EU:n Parlamentti kuittaa..  (Luettu 14721 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #15 : Lokakuu 01, 2013, 10:17:20 ap »
Lainaus
Enää reilu 2 vuotta Euro IV päästöihin… Jipii...

= 2 vuotta vesijäähdytteisiin Guzzeihin...
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #17 : Lokakuu 01, 2013, 19:07:34 ip »
Off topic: Kneesliderin kotisivulta kun aloittaa moottoripyöräilyn ihmeiden selaamisen niin tahtoo kulua helposti pari tuntia. On siellä niin erikoisia vehkeitä.
http://thekneeslider.com/

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #18 : Lokakuu 01, 2013, 20:49:45 ip »
Yksi suosikki uutissivustoista. Reunasta löytyy suosituksia ja ehdotuksia kiinnostavista jutuista. Vuosia seurattu..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #19 : Lokakuu 03, 2013, 19:21:59 ip »
Mitenkäs tällaiseen pohdintaan olisi suhtauduttava:

"
Euro IV EU-normista on jotain iloakin. Euro IV mukana tulee muutos, joka auttaa loppukäyttäjää. Kyseessä on RMI (Repair- and Maintenance Information), asia jonka jokainen EU jäsenmaa joutuu sitovasti ottamaan käyttöön 1.1.2016.

Ajoneuvon valmistaja velvoitetaan antamaan loppukäyttäjälle kaikki teidot (tekniset tiedot, korjaamo-oppaat, tiedot tunnetuista teknisistä ongelmista).  EU komission tarkoitus on rikkoa tällä nykyinen korjaamo- ja jälleenmyyjämonopoli.  Euro IV myötä jokaisella moottoripyöräliikkeellä ja yksityishenkilöllä on mahdollisuus huoltaa ja korjata Guzzi –moottoreita.  Tämän myötä jokainen moottoripyöräliike ja jokainen yksityishenkilö pääsee käsiksi tarvittaviin tietoihin.

Lisäksi valmistajat velvoitetaan asettamaan moottorinohjausjärjestelmän tiedonsiirto standardoidun liitännän avulla julkisesti käyttöön. OBD-1 (On Board Diagnosis) tulee pakolliseksi lisätoiminnoin, jokainen joka on ostanut käyttöliittymän, voi tarkistaa vikakoodit.
"
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #20 : Lokakuu 03, 2013, 20:09:43 ip »
Lainaus
RMI (Repair- and Maintenance Information)

Varmaan jonkin muun merkin kohdalla tuo on mullistus mutta näin Guzzistina en näe merkittävää muutosta...

Lainaus
velvoitetaan antamaan loppukäyttäjälle kaikki tiedot

Tarkoittaako "antamaan" että ihan ilmaiseksi noin vain ilman kuluja vai sisältyykö asiaan hinnoittelua?

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #21 : Lokakuu 04, 2013, 20:05:15 ip »
<snip>

Lainaus
velvoitetaan antamaan loppukäyttäjälle kaikki tiedot

Tarkoittaako "antamaan" että ihan ilmaiseksi noin vain ilman kuluja vai sisältyykö asiaan hinnoittelua?

Autopuolellahan tuo systeemi on ollut käytössä jo vuosia, naapurihuoltiksella on kaikki tietokoneessa. Ei huono.  :)
Emeritus-guzzisti

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #22 : Lokakuu 04, 2013, 20:35:56 ip »
Lainaus
Enää reilu 2 vuotta Euro IV päästöihin… Jipii...

= 2 vuotta vesijäähdytteisiin Guzzeihin...

Vanhojen guzzien hinnat pompsahtaa ylös  ;D    

Kävin muuten koeistumassa vesijäähyharrikan. Ei tarvinnut koeajaa  ;)
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

pastafani

  • Viestejä: 13
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #23 : Lokakuu 04, 2013, 20:59:52 ip »
En nyt tahtoisi olla ankeuttaja mutta... Kun aikoinaan autoihin määrättiin EU:ssa standardi-OBD, olin tyytyväinen. Sitten kun se pikkuhiljaa tuli en enää ollutkaan. Standardid on hyviä, siksi niitä on monia. Miksi niitä OBD ohjelmia tarvitaan lähes joka autoon erilaisia? Miksi autoissa OBD:hen jääneitä vikailmoituksia käytetään katsastuksen hylkäämiseen vaikka merkki-korjaamot sitten vain nollaavat ne pois merkki-OBD-ohjelmalla pois? Eikö pakollinen päästömittaus riitä? Haiskahtaa pessimistin nenässä katsastus touhut. Ja lopulta rahastus. Parasta taitaa olla ostaa tarpeeksi Guzzeja varastoon loppuiäksi.  ;D
Griso 850 + Nevada + Jackal

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #24 : Lokakuu 04, 2013, 21:31:18 ip »
Just keväällä vaihtelin omaan autoon antureita kun oli vikakoodia siellä täällä. Kun kopallinen haistelijoita oli vaihdettu, käytin koodien poistossa. Sitten perään leimalla ja taas koodien luvussa, eli kolmannen kerran samaan konkurssiin. Päätin, etten enää liikkeelle maksa koodin luvusta ja hommasin piuhat ja ohjelmat itselle..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #25 : Lokakuu 04, 2013, 21:55:10 ip »
Lainaus
Parasta taitaa olla ostaa tarpeeksi Guzzeja varastoon loppuiäksi.

Montakohan niitä tarvittais loppuiäksi? Nyt ikää 55 ja Guzzeja viis. Pari muuta italianpyörää ja Jupiter-mopo.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #26 : Lokakuu 05, 2013, 17:14:40 ip »
<snip>
Miksi autoissa OBD:hen jääneitä vikailmoituksia käytetään katsastuksen hylkäämiseen vaikka merkki-korjaamot sitten vain nollaavat ne pois merkki-OBD-ohjelmalla pois?
<snip>

No mulla ainakin kävi niin, että Toyotan merkkihuolto ei suostunut nollaamaan vikailmoitusta, mutta naapurihuoltis nollasi.  ;)
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #27 : Lokakuu 05, 2013, 18:06:55 ip »
Itse asiassa moottoripuolen obd-viat ei aiheuta hylkäystä. Vakavat abs ja turvatyynyviat hylyttää.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

pastafani

  • Viestejä: 13
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #28 : Lokakuu 05, 2013, 19:07:30 ip »
Itse asiassa moottoripuolen obd-viat ei aiheuta hylkäystä. Vakavat abs ja turvatyynyviat hylyttää.
Hmm...http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478598/babb039fdc727a3a6c2ed71b4351a6c9/2840-Fiat_ja_alfa-romeo_vikakoodit.pdf.  Ainakin kokemusta P0340 viasta. Fiat Stilo 1,8 jos tuo vika on käynnistys yrityksen aikakana päällä, ei kone käynnisty. Jos taas käydessä vika käväisee, jää siitä OBD:n muistiin ilmoitus. Ja ainakin tuon Trafin listan mukaan aiheuttaa hylkäyksen. ???
Griso 850 + Nevada + Jackal

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: EU:n Parlamentti kuittaa..
« Vastaus #29 : Lokakuu 05, 2013, 19:56:53 ip »
Meilläkin Stilon valopajatso esitteli kaikenlaisia vikoja, mutta taisivat sitten olla niitä, jotka nollaantuvat tiettyjen starttimäärien jälkeen. Useamman kerran kovilla pakkasilla ilmoitti ylpeästi:" engine failure, stop engine!!". Toimi kuitenkin normaalisti. Onneksi katsastus oli keväällä, niin oli talviherjat kerinneet nollaantua.
Hyvä pyörä, parempi mieli.