Kolme tapaa tehdä vetokoukku: Joko nuppi tai ristinivel tavaratelineen kohdalle ja siitä perävaunun aisa alaspäin. Tällöin vaunu on oltava yksipyöräinen.
2. tapa: Kaksipyöräinen perävaunu on siitä hankala että aisaan kohdistuu, ja sitä myöden vetonuppiin, sivusuuntaisia voimia jotka vaikuttavat ohjaukseen. Mitä alemmas nupin saa niin sitä vakaampi rakenne. "Virallisesti" nuppi kiinnitetään runkoon jousitetun massan puolelle joten sivuaisat ovat melko pitkät ja ylhäältä päin yksi tai kaksi kannaketta jotka ovat kiinni rungon takapäässä. Nuppi ei saa olla niin alhaalla että ottaa joustossa maahan kiinni.
3. tapa: Koukku laitetaan kiinni takahaarukkaan ja silloin se voi olla todella matalalla, min 80 mm maasta, koska joustoliikettä ei tarvitse huomioida. Silloin perävaunun aisasta pitää tehdä pitkähkö että jousittamattoman massan määrä minimoituu. Paras kevyen kaksipyöräisen perävaunun hinaukseen mutta aiheuttaa ylös-alassuuntaista "nypytystä" jos perävaunussa on paljon kuormaa.
Yksipyöräinen perävaunu liikkuu kaksipyöräisen perässä kevyimmin ja seuraa takapyörän "uraa" orjallisesti.