Nämä vääntökeskustelut ovat keskimäärin aika hedelmättömiä.
Minä mistään mittään tiedä

Jotain kuitenkin on kertynyt omakohtaisia kokemuksia neljän vuoden aikana MPC:n BB1 1420 kuutiota, vesijäähdytys, 2009 malli, rungonnumero 9. Ensimmäinen katukäyttöön myyty Euro 3. Edeltävät rungon numerot prototyyppejä ja testi- sekä kilpapyöriä!
146,2 väännöstä 5.600 kierroksella ja 134 hp:stä 7.100 kierroksesta alkaen

Ensimmäisen sisäänajokesän jälkeen syksyllä kysyin Verneriltä leikilläni: "Onko totta, että tässä on kuusi vaihdetta?"
Lavian ja Porin välillä ei ole kesäisinkään 120 km/h teitä.
Tällä mopolla olen pitänyt hauskaa varhaisesta keväästä myöhäiseen syksyyn ees-taas 3-5 kertaa viikossa (käyn Porissa salilla) seuraavalla mutkatiellä jo neljänä kesänä satoi tai paistoi
http://www.youtube.com/watch?v=5Oqw1t_5uAYTuo pätkä on pitkitettyä orgastista hauskanpitoa, varsinkin routakuoppien (jotka toki tiedän etukäteen) tiukoissa väistöissä ja edeltävissä jarrutuksissa

, jonka jälkeen pelkällä väännöllä kakkosella roikotetaan etupyörää taas ilmassa. Jos joku on huolestunut, että nämä kantautuvat viranomaisen silmiin ja korviin, niin voin vakuuttaa, että tapahtumat ovat täyttä fiktiota, joka johtuu ao. henkilön kroonisesta halusta itsekehuun.
Pyörän ominaisuudet sen sijaan ovat tosia 
Tuolla pätkällä ei vitos- eikä kutosvaihteilla ole käyttöä, vaan pykälä valitaan tarpeen mukaan niin, että vääntö on maksimissaan heti tarvittaessa - tässä piilee se nautinto mutkasta ulostullessa, kun etupyörä ja koko etupää ravistelee ilmassa ollessaan

Ohjausiskunvaimentajan asentaminen on lähes mahdotonta. Hauskaa ja kenties jonkun mielestä myös haastavaa on se, että tätä mopoa hallitsee kuljettaja, koska käytössä ei ole mitään sähköisiä avustajia - ei edes apseja! Nimimerkin mukaiset renkaat vinkaisevat hivenen ennen lukkiutumista, jolloin selkärangasta tulee oikaisukäskyä jarrukahvan ja takajarrupolkimen säätöön.. Harjoitellessa renkaat jonkun kerran lukkiutuivat, kun hain uusilla renkailla selkäytimeen valmiuksia - muutaman kerran kaksipyöräluistoja, jotka eivät johtaneet kaatumiseen (pitkiä aikoja ei viitti ajaa etupyörä lukossa). Radalla väittivät, että takajarrut voi vaikka poistaa, mutta olen treenannut molempien käyttöä kaikilla pinnoilla ja myös vesikeleillä, koska kotiin on päästävä vaikka sataisi..
"You can live more in five minutes on a bike like this than most people do in a lifetime." - Don Williams
===================================================================================
Rata-ajoon suunnitelluista pyöristä minulla ei ole muuta kokemusta kuin R.M.Heinolta vuokratulla (500 € ja 1500 €:n omavastuu) BMW S1000 RR 2012 mallilla ajoin pe-ma välisenä aikana n. 500 km sekalaisilla teillä. Myös edellistä mutkatietä Koski-Lavia ajoin molempiin suuntiin kokeillen käyttää parhainta vääntöaluetta eli 112 vajaan kymppitonnin kierroksilla!!!
Ihan kivaa oli, mutta en voinut käyttää kuin ykköstä ja harvoin kakkosta, koska oltiin jo sakkonopeuksilla > 80km/h 
Vaikka lauantaina sattui olemaan nopeustarkkailua Satakunnassa (lentokone mukana), niin tilaisuuden tullen hain ykkösellä ja kakkosella sekä maksimivääntöä, että kutsuin koko hevoslauman ajelulle - molempia löytyy, joskin vääntö jäi jotenkin ohueksi - ei siinä ollut sitä ranteita venyttävää raivokasta potkua, mihin olen tottunut - ikävä kyllä!
Bemari on erityisen tylsä maantieajoon, vaihteilla kolme - kuusi ei maksimiväännön kierroksilla voi ajaa ollenkaan, ellei halua menettää korttia laakista
Ei tämä pyörä ole tarkoitettu ajettavaksi 4000-6000 kierroksilla - tylsää tylsää on matkanteko sillä.. Avustajista ei ole haittaa, mutta ei niille ole paljon käyttöä maantieajossa.
Alastarossa olisin päässyt radalle samalla pyörällä, jos olisin antanut käsirahan (hinta 21.000€), mutta ei kiinnostanut ostaa maantieajo-ominaisuuksien puuttumisen takia! Kahta eri tarkoitukseen suunniteltua pyörää en tule koskaan omistamaan. Raha ei ole pulma - pikemminkin sen puute 
2013 busan sekä maksimiväännön että hp-tehojen maksimit on saatu alkamaan maantieajoystävällisen alhaalta ja erityisesti vääntö tuntuu tutummalta. Voi olla, että harvemmin tarvitsen nopeusreserviä
Euroopassa ei ole tosin vielä tullut mopolla ajeltua. Mieli tekis, mutta kumpi on ensin lähtövuorossa, seuralaisneitoni Emilia vai minä - Emilia on 7-vuotias, sydänvikainen Persialaiskissa, jonka yksinhuoltaja nykyisin olen. Tämä on mutua ja tilastoasiaa - asteikolla 4/6 sydämen sivuäänen omaava kissa voi lähteä huomenna tai elää 20 vuotiaaksi. Sama koskee minua, paitsi paskatuurilla elän vielä 25 vuotta - se kakkaosasto tulee siitä, että nykyiset säästöt loppuvat muutamassa vuodessa, jos vaihdan vielä mopoa - varsinkin kun ei tiedä mitä öljynvaihto tulee maksamaan nykyiseen pyörään. Mutta Toivossa on hyvä elää sanoi jne..
Olen hylännyt Diavelin = ylihintaa ja naistenpyörä! Ajoin kyllä kunnon testiajon, mutta totesin oman paremmaksi! Ducatin Panigalen = ylihintaa = väännöt ja hevoset tulevat vasta liian korkeilla kierroksilla! Sama koskee BMW HP = sopivuus vain radalle!
Riippumatta siitä saako Make vaihdettua öljyt mopooni, niin busa tulee koeajettavaksi keväällä heti kun mahdollista 
Sattuu olemaan oikean värisiäkin tarjolla:
https://plus.google.com/photos/102464933727710545711/albums#photos/102464933727710545711/albums/5413940061385209281/5799142396588716306