Mutterin laitoin niin kireelle kun sormin ilman työkaluja sai. Sitten seuraavaan kohtaan missä lukitusprikka ja mutterin ura kohtaa löin "ryssänmeisselillä" (siis ihan vähän vaan). Aika näyttää onko sopiva kireys.
Noin sadan kilometrin testilenkin jälkeen laskin "huuhteluöljyt" pois ja proppu oli hyvinkin puhdas! Ehkä tämä nyt oli tässä, ainakin tällä erää.
Lämpimästi suosittelen kaikkia CARC peräisillä pyörillä ajavia tarkistamaan tuon pinionin mutterin tilanteen. Se ei kauaa vie ja motivaattorina voi pitää perän älytöntä hintaa. Tarkistamista varten perää ei tarvi mitenkään purkaa, riittää kun ottaa irti. Samalla tulee katsottua onko gardaanitunnelissa eli takahaarukassa vettä. Työkaluiksi riittää 13 ja 17 milliset avaimet. Renkaan irrotukseen 17mm hylsy.
Perän irrotus on helppo, takapyörä ilmaan ja irti->takajarru irti-> perän reaktiotanko irti perästä-> perän pultit irti takahaarukasta ja siinäpä se. Perä näyttää siinä vaiheessa tummoselta kun kuvassa. Koko keksintö liikkuu keltaisten nuolten mukaan ylös-alas, se on koko CARC:n idea ja normaalia. Sivuttain ei saa liikkua. Jos pelkkä aksila tuola keskellä, punaiset nuolet, liikkuu yhtään mihinkään tuola keskellä heiluteltaessa niin jotain vikaa on. Tehtaan jäljiltä mutterissa ja lukkosokassa on vihreät maalimerkinnät. Ne näkee tuonne keskelle jos tarkasti katsoo. Jos ovat kohdakkain niin hyvä, jos ei niin.... Tuossa kuvassa näkyy kultatussilla tehty merkintä, tein sinne uudet (sininen ympyrä). Mutteria voi myös kokeilla pyöräyttää kapealla ruuvarilla, vihreä rinkula.
Näin alkuvaiheessa ainakaan tuota mutterin läystymistä ei päälepäin huomaa yhtään mitenkään. Ei äänestä eikä perän lämmöstä. Jos huomaa niin taitaa olla jo myöhäistä.