Kirjoittaja Aihe: v65c nykii  (Luettu 14705 kertaa)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: v65c nykii
« Vastaus #30 : Lokakuu 03, 2012, 16:28:52 ip »
Hyvinkin voisi olla kyse siitä, että ennakon säädön lukitusruuvit on jääneet alunperin löysälle ja virran jakajan pohja on päässyt kiertymään. Tämä selittäisi sen, miksi toinen pytty pimeni ensin. Mutta kipinän pitäisi iskeä tulppien kärkien välissä silti. Ootko kokeillut pikatestiä uusien osien vaihdon jälkeen?
Forza Moto Guzzi!

Hajakenttä

  • Viestejä: 959
Vs: v65c nykii
« Vastaus #31 : Lokakuu 04, 2012, 20:24:18 ip »
Ystävässäni Wartburgissa oli eräs katkojamalli mahdollista asentaa väärin niin, että se ei lainkaan muodostanut yhteyttä runkoon/maahan. Sen jousi, joka toimii myös johtimena, oli kytkentäjohdon ruuvin puoleisesta päästä kierretty silmukaksi eristetapin kavennetun pään ympäri. Sen alla oli pieni prikka jousen ja eristeen olakkeen välissä, ja sen prikan kun unohti pois, jousisilmukka oli liian ohut koskeakseen kytkentäruuvin alla olevaan johtimen metallikenkään. Lisäksi se vielä toisinaan koski ja toisinaan ei, löysä kun oli. Vasta kun silmä huomasi rasiassa ylimääräisen prikan, viisas kädellinen hoksasi asian.

E:
Niin... ja toinenkin pitkään etsitty vika oli aika hassun yksinkertainen. Se alusta, jossa katkojat ovat, on liikkuva laatta ennakon säädön takia. Sen jossain kohdassa on taipuisa, paksu maajohdin, joka kytkee sen maadoitukseen. Se on toisinaan aika kehnosti kiinnitetty ja saattaa aikojen kuluessa väsyä irti. Silloin juuri tulee käynnistä aika remputusta, kun se laatta maadoittuu enemmän tai vähemmän huonosti öljyisten liukupintojen kautta. Senhän tulee päästä liikkumaan keskipakosäätimen ja alipainesäätimen mukaan. Tosin rakenteita on monia, enkä tunne tätä kyseistä konstruktiota.
Sentire la forza!
Terv: Timo

ToyBoy

  • Vieras
Vs: v65c nykii
« Vastaus #32 : Lokakuu 04, 2012, 23:27:13 ip »
niin, kokeilin kipinää uusien romppeitten kanssa, mutta eipä näkynyt. Nyt on jo liian myöhäistä paneutua mihinkään, rahtasin nimittäin neidon talviteloille ja huoltoon. Keväällä sitten toivon ajokilometrejä alkavan kertyä. Yli 20 huoletonta kilometriä pitäisi tempaista, niin syntyisi uusi ennätys. Nämä viikot olleet opettavaista aikaa, mukavaa lukea tältä palstalta huomioita ja sitten pureskella niitä, oppiakin. Kiitos avusta ja myötätunnosta. Olen rohkaistunut ruuvailemaan ja tutkiskelemaan, ja se on hyvä alku.
Viisas kädellinen....hm...siihen on vielä matkaa. Täytyy katsoa josko nettiautossa olisi Warreja myynnissä.

Hajakenttä

  • Viestejä: 959
Vs: v65c nykii
« Vastaus #33 : Lokakuu 05, 2012, 13:35:32 ip »
Lainaus
Täytyy katsoa josko nettiautossa olisi Warreja myynnissä.

Älä ihmeessä niitä pihaasi hinaa!

Kova olisi halu täälläkin oppia tuntemaan oma pyörä läpikotaisin. Mutta kun on tuo takuu vielä voimassa niin ei saa mennä liikaa purkamaan ja tutkimaan. Onneksi, tosiaan, on tämä vertaisryhmä täällä. Jotenkin on sellainen olo, että moottoripyörän rakenteen tunteminen on tarpeellista. Toisin on autoilla: EVVK. (Warre ei kuulu niihin. Se ei kuljettanut lainkaan tuolla asenteella.)

Ensimmäinen kihlausvuosi tuli Annin kanssa täyteen elokuussa, ja meinaan vielä tämän lokakuun loppuun ajaa. Tallipaikka on odottamassa, lämmin ja vartioitu.

Tänä kesänä onkin harjoiteltu lähinnä sadekelin ajoa. Onhan sekin osattava.
Sentire la forza!
Terv: Timo

ToyBoy

  • Vieras
Vs: v65c nykii
« Vastaus #34 : Huhtikuu 26, 2013, 12:44:29 ip »
...vaan eipä nyi enää. Katkojan kärkien johdotusta uusittiin ja jotain säätötoimenpiteitä tehtiin, ja nyt toimii. Sora vaan narisee hampaissa kun viilettää raskaan liikenteen seassa. Pienestä se oli kiinni, kuten täällä uumoiltiinkin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: v65c nykii
« Vastaus #35 : Huhtikuu 26, 2013, 13:25:20 ip »
Hyvä että korjautui! Toimiva kärkisytytys on kyllä pikkulohkossa huoleton; ei juuri tarvitse huoltoa ja kurkistelua osakseen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: v65c nykii
« Vastaus #36 : Huhtikuu 26, 2013, 18:44:50 ip »
2004 - 2007 huolettomia ajoja ja varmoja käynnistymisiä kärjellisellä Monzalla. Kerran laitoin kärkivälin kohilleen eikä sen jälkeen tarvinnu sitä osastoa ropata.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: v65c nykii
« Vastaus #37 : Huhtikuu 26, 2013, 20:45:39 ip »
Itsekin optimoin sytytyksen kärkien uusimisen jälkeen. Sittemmin saanut olla rauhassa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.