Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi Wikipediassa [myös V-11 ja Nevada]  (Luettu 11313 kertaa)

Hajakenttä

  • Viestejä: 961
Moto Guzzi Wikipediassa [myös V-11 ja Nevada]
« : Elokuu 25, 2012, 21:45:13 ip »
Katsoin velvollisuudekseni kunnostaa suomenkielisen Wikipedian artikkelin pelivälineestämme. Hakusana = Moto Guzzi

http://fi.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi

EDIT: Lisäsin uusien artikkelien linkit myös tähän alkuun.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi_V11

http://fi.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi_Nevada

Se oli ihan pikkutynkä. Lähinnä italialaisesta Wikipediasta poimin asiat ja lyhensin. Sikäläiset kun ovat tunnetusti pitkäpuheisia. Myös englantilaista ja saksalaista käytin lunttina. Olisi hyvä jos, toverit, kävisitte lukaisemassa ja korjailemassa, jos on sammakoita, minullaa kun on tämä luki ja myös laski. Jos koodin kirjoittamista ei ole tullut opeteltua voin minä ihan hyvin sen työn tehdä tiedon saatuani. Muutakin lisäystä ja lähteistämistä saa tarjota joko suoraan tai kauttani. Olisi myös mainiota, jos jollain olisi, tai joku olisi vapaaehtoinen tekemään, edustavan valokuvan Californiasta suomalaisessa maisemassa. Liittäisi sen sitten tuon kuubalaispoliisin tilalle. Jos se liittäminen on jäänyt harjoittelematta, minä kyllä teen sen. Se vaan pitää olla mahdollisimman tarkalla resoluutiolla ja mieluiten ilman henkilöitä. Wikipedia on hyvin tarkka tekijänoikeuksista, joten se on voitava liittää Wikimedia Commonsiin CB lisenssillä, jossa kuvan omistaja luopuu kaikista tekijänoikeuksistaan. Myös tarvitaan kuvan ottajan nimi tai vähintään nimimerkki ja kuvan aika ja paikka. Privaattina saa laittaa postia. Ja tällä foorumilla muutenkin saa arvostella ja kommentoida projektin laatua ja sisältöä. Keskustelu on tässä tarpeen.

Otin tämän hommakseni, koska olen rekisteröity kirjoittaja ja moderaattori ja jopa papukaijamerkillä palkittu, jota aina ylpeydellä muistan kehua.  ;D

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2013, 11:17:02 ap kirjoittanut Hajakenttä »
Sentire la forza!
Terv: Timo

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #1 : Elokuu 25, 2012, 23:49:06 ip »
Peukutan!
Vaikka en mitään vapaa-ehtoisesti teekään niin arvostan.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #2 : Elokuu 26, 2012, 19:18:21 ip »
Siinä on suomalaista maisemaa kun on järvee, mettää, peltoa ja autiotalo. Ja se kali. Edustavasta en tiiä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Hajakenttä

  • Viestejä: 961
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #3 : Elokuu 26, 2012, 19:48:58 ip »
Lainaus
Siinä on suomalaista maisemaa kun on järvee, mettää, peltoa ja autiotalo. Ja se kali.

Mainio kuva, ja edustava on. Etsi sen alkuperäinen versio, jonka tiedostokoko ei ole pienennetty. Jos ei löydy, niin kyllä tämäkin tuntuisi riittävän. Oikaise horisontti suoraan, jotta vesi pysyy järvessä. Liitä Wikimedia Commonsiin sinne entisten jatkoksi ja siitä sitten artikkeliin. Tai lähetä sähköpostin liitteenä minulle. Laita mukaan ne aika, paikka ja kuvaaja tiedot, jotka hennot laittaa. Tekijänoikeuksien perään ei sitten enää itketä. Minä sitten rustaan sen paikoilleen.
Sentire la forza!
Terv: Timo

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #4 : Syyskuu 11, 2012, 12:04:50 ip »
Käväisinpä lukemassa Wikistä kohtuullisen mittaisen artikkelin Guzzista.
Erinomaista tekstiä linkkeineen. Huomaa tosin että sitä on kirjoittanut asian harrastaja vaalenpunaiset lasit silmillä mutta asia ei häiritse ainakaan minua ja niin näkyy olevan muidenkin pyörämerkkien harrastajat tehneen. Nimim. Hajakentälle papukaijamerkki!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi
Yhdellä sanalla: Edustava.

Porkele, kun olis aikaa niin laatisi jutun missä kaikkialla muualla, kuin Mandellossa, Guzzeja on valmistettu/koottu ja minkä verran. Lisäksi tulevat vielä Guzzin muut tuotteet kuten ruohonleikkurit, puutarhajyrsimet, lentokonemoottorit, autonmoottorit ja Mandellossa valmistetut muut moottoripyörämerkit.

Autobianchi taisi olla jossain vaiheessa isompi "Guzzi-tehdas" kuin Guzzin Mandellon paja.

Erikoisia ovat myös nelisylinteristen 70-luvun Guzzien tarinat kuten hieman myöhempien kaksitahtisten valmistuskin. Välillä pitää oikein hieraista silmiä kun niillä näkee jonkun päristelevän piikkisellä kaksitahtiendurolla kylän raitilla.

Kaksitahtareita:
http://www.rottamoto.it/Foto/Moto/Moto_Guzzi_125_TT_BX_125cc_1985__P.jpg
http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/moto%20guzzi%20125TT%2085.jpg
http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Moto%20Guzzi%20125C%2085.jpg
http://images.motofan.com/C/2/4/9/moto-guzzi-tt-125_bf_422359.jpg

Ja nelaripiikki:
http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Moto%20Guzzi%20125%202C%204T.jpg

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #5 : Syyskuu 11, 2012, 15:34:01 ip »
<snip>
Autobianchi taisi olla jossain vaiheessa isompi "Guzzi-tehdas" kuin Guzzin Mandellon paja.
<snip>

Ei kai Autobianchi - sehän oli eri perheestä? Innocenti sopisi paremmin, kun oli myös de Tomason firmoja. Kerro lisää!
Emeritus-guzzisti

Hajakenttä

  • Viestejä: 961
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #6 : Syyskuu 11, 2012, 21:50:50 ip »
Lainaus
papukaijamerkki!

Kiitosta vaan kauniista sanoista, ja rispektiä myös toisille asiaan osallistuneille materiaalin kaivureille.

Wikipedialle on tyypillistä, tai ainakin pitäisi olla, että jokaiselle tekstikappaleelle on lähde. Ja hyvälle lähteelle on tärkeintä, että se on tarkastettavissa. Vasta toiseksi tärkeintä on lähteen oikeellisuus. Se voi vaikuttaa hassulta, mutta se johtuu Wikipedian luonteesta olla aina parannettavissa jos parempaa tietoa löytyy.

Eikä tämä tähän lopu. Jos tosiaan löytyy lähdeaineistoa ja tietoa noista tehtaista ja kaikenkarvaisista tuotteista (kuviahan löytyy muulista maamoottoriin, mutta pelkät kuvat eivät ole juttu), niin tietysti tehdään lisäosioita niistä. Sellainen on Wikipedian henki.

Hyvä lähde on www sivu, niin kauan kun se sivu vain on olemassa. Myös kirjallisuus käy lähteeksi, pitää vain mainita kirjan nimi, kirjoittaja, kustantaja, painopaikka, ISBN numero ja ko. asian sivunumero. Lehdistölähde käy myös, ja siihen tietysti lehden nimi, artikkelin kirjoittaja, artikkelin otsikko, lehden vuosikerta, numero ja sivunumero. Lähteiden tulisi olla suomenkielisisä, mutta melkein aina tällaisissa on pakko tyytyä ulkomaisiin. Lähteeksi ei yleensä kelpuuteta Wikipediaa itseään. Tässäkin artikkelissa sellaisia aluksi oli, mutta vertaisarvioinnin jälkeen muiden kirjoittaja-aktiivien kanssa päätimme poistaa sellaiset lähdeviitteet, koska tämä on seuloja moderaattorin tekemää ja siksi muoto-opiltaan jonkinlaista mallia nuoremmille. Kuten muokkaushistoriasta jokainen voi nähdä, tässä on pääsuharina ollut nimim: tutkamestari, siis minä. (Otin aikoinaan tuon nimen koska olen sitä kunnianarvoisaa titteliä joskus kantanut oikein viran puolesta.) Vertaisarvioijanani on ollut nimim: J. Muitakin muokkaajia on aloittajina aikoinaan ollut. Näin tämä menee, ja käy kyllä ihan harrastuksesta.

Olisipa muuten, mainiota, jos vaikkapa SMoto tekisi palvelimelleen oman motowikin. Kaikki moottoripyörätieto samassa wikissä. Kaikkien kirjoitettavana. Sellaisen voi ihan hyvin tehdä. Aivan kuten:   http://linux.fi/wiki/Etusivu

Siitä tuli vielä mieleeni, että Linux on toinen osaamisalueeni, ainakin auttavalla tasolla, joten jos on siihen liittyvää kysyttävää, niin kääntykää vain luottamuksella puoleeni.

Edit. kirotusvireitä ja linkki
Sentire la forza!
Terv: Timo

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #7 : Syyskuu 11, 2012, 21:55:24 ip »
<snip>
Autobianchi taisi olla jossain vaiheessa isompi "Guzzi-tehdas" kuin Guzzin Mandellon paja.
<snip>

Hyvä huomatus!
Sekosin merkeissä. Sama lause mutta nimen kohdalle Innocenti. Meni nuo pikkukulkuneuvopajojen nimet särkylääkepöhnässä sekaisin.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #8 : Syyskuu 11, 2012, 22:35:49 ip »
Lainaus
Eikä tämä tähän lopu
Kiitokset minunkin puolestani tuollaisesta pyyteettömästä yleissivistävästä vaivannäöstä.

V11:
Puuttuu vielä wikisivun listoilta, tehty melko pitkään hyvin lukuisina eri malliniminä.

Saksalainen V11 -sivusto:
http://www.v11sport.de/bilder/index.html

Englanninkielinen V11 sivuisto: (selaa alaspäin sivulla)
http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=5691

Paljon teknistä tietoa kaikista malleista (saksaksi)
http://www.guzzisti.de/index.php?action=modelldb

Tällaista noista linkeistä eteenpäin kulkien löytyy (tämä ei ole toki täydellinen selostus):
1999: Moto Guzzi V11 Sport esiteltiin. 2001: Aprilia osti Guzzin, esiteltiin V11 Naked, V11 Rosso Mandello ja katettu V11 Le Mans. 2002: Moottoriin musta maalaus, takarengas leveni, väliputki pakoputkeen alkukäyrien välille, Rosso Mandellon tuotanto päättyi.  V11 Le Mans Tenni (rajoitettu numeroitu sarja "high spec" Le Mans) ja V11 Sport Scura (rajoitettu numeroitu sarja, kuten V11 Sport mutta Öhlins jousitusosat ja hiilikuituosia) esiteltiin.  2003: ajogeometriaa muutettiin (akseliväli piteni 19 mm), päästötaso aleni (katit, Euro2), moottorin maalaus muuttui rosoisesta kiiltäväksi mustaksi, V11 Sport Ballabio (kuten Sport mutta "superbike tanko" suorine ajoaentoineen ja pieni kate kuten Scurassa ja Rosso Mandellossa mutta edempänä "kepin nokassa", ohjaustanko liikkuu, kate ei), V11 Le Mans Rosso Corsa ja Nero Corsa (kuten Le Mans mutta Öhlins jousitusosat, näyttävä väritys) ja V11 Café Sport (kuten Sport mutta Öhlins jousitusosat, tanko ja kate kuten Ballabiossa) esiteltiin. Scura, Naked ja Tenni, tuotanto lopetettiin. 2004: V11 Sport ja Le Mans tuotanto lopetettiin. 30.12.2004, Piaggio osti Aprilian ja sen mukana Motoguzzin =>: 2005: Ballabio ja Café Sport tuotanto lopetettiin (seuraaja 1200 Sport). Coppa Italia on nykyisin harvinaisimpia ja halutuimpia malleja, heti perässä tulevat LeMans Tenni ja Scura R. Vanhempaa Scuraa liikkuu jonkun verran kaiken aikaa ainakin Saksassa.

Ensimmäinen V11 vuonna 1999 oli jo arvokas ja näyttävä naku joka käytti Guzzin perinteistä 1100 V-twiniä, josta oli tehty mm. vanhemman "oikean" LeMansin tyyliin suuremmilla venttiileillä (I/46,5 P/39,4 mm + jäykemmät jouset) tehokkaampi ("91hv/94Nm") ja Caliin verrattuna mieluusti korkeammalla kiertävä (max 7800-8200 1/min) versio.  Runko ei ollut legendaarinen "Tonti", vaan pienin muutoksin Centaurolta periytyvä alunperin Daytonaan suunniteltu "Spine".  V11 oli persoonallinen ja luotettava muutamine lastentauteineenkin (vaihteensiirtimen jousi, releet, ennen 2003 vuoden ajogeometrian muutosta joillakin yksilöillä woblaustaipumusta). Asiat muuttuivat parempaan suuntaan Aprilian ostettua Guzzin. Aprilia alkoi varioimaan V11 mallisarjasta useita eri mallinimiä. Värisävyt tulivat täyteläisiksi ja monipuolisiksi, käytetyt komponentit olivat laadukkaita ja työn laatu ja luotettavuus parani. V11 -malli oli myös tunnettu siitä, että sen mukana Guzzi toi markkinoille "sivistyneesti" toimivan 6 -pykäläisen vaihteiston.

Saksassa toimii useampia viripajoja jotka tarjoavat kilvan V11 malliin piristystä. Hinta/laatu -suhteeltaan monet pitävät sielläpäin "ylärajana": kaksoissytytys, palotillojen muokkaus, uudet putket sylintereistä eteenpäin (välivaimentimen tilalle "X -putki"), Bos tai Mistral vaimentimet ja ecu:n ohjelmiston muokkaus. Tällä tulee reilu 10 hv lisää takapyörään verrattuna siihen, että vakiosta saadaan yleensä Power Commanderin tms. optimoinnin avulla enintään n.80 hv.

Malli, valmistusvuosi, tyyppimerkintä:
Akseliväli 1471 mm (KR+KS):
V11 Sport, 1999-2001, KR
V11 Le Mans, 2001-2002, KS
V11 Sport, 2001-2003, KS
V11 Scura, 2001-2003, KS (moottori KR)
Akseliväli 1490 mm (LM+KT):
V11 Coppa Italia, 2003-2004, LM, *)
V11 Sport MY 2003 Kat, 2003-2004, KT
V11 Le Mans MY 2003 Kat, 2003-2004, KT
V11 Café Sport, 2003-2005, LM, *)
V11 Ballabio, 2003-2005, LM, *)
V11 Scura R, 2004-2005, LM, *)
*) = Yläkolmioon kiinnitetty leveähkö "Superbike" tanko, ajoasento selkä suorassa. Muissa etuteleskooppeihin kiinnitetty "clip-on" -ohjaus ja matalampi ajoasento.

V11LeMans.com -sivujen mukaan numeroituja malleja on tehty: Coppa Italia 122, LeMans Tenni 170, LeMans Nero Corsa 200, Rosso Mandello 300, Scura 700.

Suomen maahantuoja on arvioinut V11 -malleja olevan Suomessa rekisteröitynä reilut .50 kpl (myös noista numeroiduista malleista ainakin yksi Coppa Italia, Nero Corsa, Rosso Corsa, Scura ja Rosso Mandelloja on bongattu Suomen kilvissä), V11Sport.de -sivuston mukaan Saksassa on V11 malleja rekisteröitynä n.1000 kpl.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2017, 23:08:57 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Hajakenttä

  • Viestejä: 961
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #9 : Syyskuu 12, 2012, 19:16:46 ip »
Lainaus
V11:

Lisäsin luetteloon. Jos jäsen Camm ehtii, niin saa käydä lukasemassa ja korjailla vireet ja samakot. Myös luettelosta wikitettyyn V11 wikiin tarvitaan kritiikkiä. Jos nuo edellä olevat kolme hienoa kuvaa ovat omaa tuotantoasi, siis jos on niihin omat tekijänoikeudet, niin laita minulle privaattina täysikokoiset kuvat. Ne olisivat hienoja tuolla artikkelissa.

Pikkuhiljaa on tarkoitus tehdä oma wiki myös muista malleista.
Sentire la forza!
Terv: Timo

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #10 : Syyskuu 12, 2012, 20:13:10 ip »
Lainaus
vireet ja samakot
Oho, että wikipediajulkaisijaksi...ajatus oli että kokeneemmat voivat korjailla kun itse olen tällainen "myöhempien aikojen herännäinen" Guzziasioissa eikä ole edes David Richardsonin Guzziologya. Juuri jutusteltiin yhden raatilaisen kanssa, joka mainitsi vaatimattomasti ostaneensa ilmeisesti toisen Suomeen maahan tuodun LeMansin muinoin. On niin monia, jotka saattavat lausua "jotain ehkä tietäisin" mutta pitävät kynttilää vakan alla tai on tähdellisempää tekemistä.

Pitäisikö pääsivulla tuo V11 -mallisarja kuitata kahdella rivillä ?  Ettei vie liian suurta osaa tilasta ?  Toisaalta, saman mallisarjan eri tyyppeinä niitä myytiin...
V11 - it defines you.

Hajakenttä

  • Viestejä: 961
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #11 : Syyskuu 13, 2012, 11:49:34 ap »
Lainaus
Oho, että wikipediajulkaisijaksi...ajatus oli että kokeneemmat

Jäsen Camm tuossa sähkötteli ja epäröi, että kunka sitä uskaltaa... Wikipedian luonne ja tarkoitus on olla kaikkien muokattavissa. (Mutta, kuten sanottu, kyllä minä sen koodin sinne naputtelen.)

Kun jotain asiaa sinne kirjoittaa on luonnollisesti itsellä tiedossa: mistä olen tämän tiedon saanut? Mikä on se websivu, aikakausilehti, kirja, josta olen sen lukenut. Silloin on helppoa kirjoittaa wikiin se tieto ja merkitä perään lähde. Jos tehdään toisin päin, eli kirjoitetaan, vaikka kuinka paikkansapitävää tekstiä, omasta loputtomasta ulkomuistista. Sitten perään ruvetaan miettimään sille kaikelle todistusvoimaista lähteistystä. Silloin ollaan syvässä suossa ja kyllä saa kaivella kaikki sadepäivät nettiä.

Muokkaaminen tapahtuu klikkaamalla artikkelin yläreunassa olevaa sinistä sanaa "muokkaa". Takaisin artikkeliin pääsee samalla rivillä olevista "artikkeli" ja "lue" linkeistä. Linkistä "näytä historia" saa näkyviin muokkaajien tekemät muutokset ja muokkaajien nimet.

Viimeksimainittu - muokkaajan nimi - onkin oleellinen asia. Jos ei ole rekisteröitynyt omalla nimimerkillä, siellä historiassa näkyy julkisesti oma ip-osoite, joka ei ole oikein mukavaa, mutta tuskin haitaksikaan. Jos katsoo noita artikkeleja, niiden historiaa, sattumanvaraisesti, on aika monella muokkaajalla pelkkä ip. Rekisteröityminen on aivan helppoa klikkaamalla vain sitä oikeassa yläkulmassa olevaa linkkiä ja seuraamalla ohjeita.

Muokatessa aukeaa kirjoitusikkuna, johon teksti ja kuvat ja taulukot ja kaikki merkitään koodiin. Se on hiukan konstikasta ja aluksi meneekin aika tovi opiskellessa ohjeista merkitsemiskäytäntöjä. Jonkin kirjoitusvirheen korjaaminen on silti helppoa kun lunttaa mallia sieltä koodista. Wikipediassa on oikein hiekkalaatikko kaiken opettelemista varten. Älkää opetelko mitään oikeissa artikkeleissa, tehkää se hiekkalaatikossa. www-lähteiden merkitsemistä varten on kirjoitusikkunan yläreunassa työkalurivillä pienen kirjan näköinen nappi, joka avaa apuikkunan, johon urli kopypastetaan. Lähde ilmaantuu sitten automaattisesti niiden luettelon jatkoksi ja sitä vastaava viitenumero siihen paikkaan, jossa kohdistin sillä hetkellä oli.

Muokkaus pitää aina tallettaa. Ensin voi esikatsella miltä se tulee näyttämään, ja voi vielä korjailla. Tallettaessa täytyy tehdä yhteenveto sanalla tai parilla sille varattuun laatikkoon, esim. "kirjoitusvirhe". Jos ei ole oikein asiaa kirjoitettu, vaan pilkku laitettu, t.j.s.p. laitetaan ruksi ruutuun "pieni muokkaus". Sitten lopuksi painetaan painiketta "talleta". Juuri pilkkuvirheiden ym. korjaamisella on helpoin aloittaa wikipedistin ura. (Camm yritti hiukan muokata, joka on kunnioitettavaa rohkeutta, mutta unohti ehkä tallettaa, koska muutoshistoriassa ei näy.)

Artikkelin yläreunassa on myös linkki "keskustelu". Jos muokkaajien kesken tulee pallottelua siitä, miten joku asia on, sitä ei pidä pallotella artikkelissa vaan siellä keskustelussa. Siellä on samankaltainen muokkausikkuna. Siellä sisennetään kaksoispisteellä : suoraan kirjoituksen alkuun, aina seuraava kannanotto edelliseen asiaan. Ensin yhdellä : sitten kahdella :: jne. Allekirjoitus tehdään yläreunan työkalurivillä olevalla kynän näköisellä napilla. Se täytyy aina muistaa.

Minulta ja kaikilta muiltakin kirjoittajilta saa kysyä neuvoa. Minulta voi kysyä privanakin, mutta Wikipediassa on kahvihuone vertaistuen hakemista varten. Sieltä voi keskusteluja selata, ja useimpiin kysymyksiin onkin siellä jo vastattu.
Sentire la forza!
Terv: Timo

Hajakenttä

  • Viestejä: 961
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #12 : Syyskuu 16, 2012, 22:22:59 ip »
Nyt alkaa olla myös V11-sarjan oma wiki kunnossa. Sopii käydä ihailemassa. Mittoihin saattaa tulla vielä muutoksia kunhan saadaan oikeat manuaalit käyttöön.

Mitähän seuraavaksi? Cali?
Sentire la forza!
Terv: Timo

Hajakenttä

  • Viestejä: 961
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #13 : Tammikuu 31, 2013, 12:09:24 ip »
Tein uuden wikiartikkelin, sopii käydä lukemassa ja saa arvostella ja ehdottaa muutoksia ja lisäyksiä. Ja saa sitä suoraankin muokata jos on lähteistettyä tietoa. Hiukan hataralla lähteellä siellä on kuljettajan koosta pari lausetta. Jos jollekin sattuu silmiin vaikkapa lehtiartikkeli, jossa kerrotaan tarkemmin, onko koolla väliä? niin tieto otetaan kiitoksella vastaan.

Tällä kertaa oli vuorossa Nevada.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi_Nevada
Sentire la forza!
Terv: Timo

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Moto Guzzi Wikipediassa
« Vastaus #14 : Tammikuu 31, 2013, 12:26:36 ip »
Hyvää tekstiä. Eikä "yhtään" kehuva...   8)
Eipä tuohon juuri lisättävää ole.