Eikä tämä tähän lopu
Kiitokset minunkin puolestani tuollaisesta pyyteettömästä yleissivistävästä vaivannäöstä.
V11:
Puuttuu vielä wikisivun listoilta, tehty melko pitkään hyvin lukuisina eri malliniminä.
Saksalainen V11 -sivusto:
http://www.v11sport.de/bilder/index.htmlEnglanninkielinen V11 sivuisto: (selaa alaspäin sivulla)
http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=5691Paljon teknistä tietoa kaikista malleista (saksaksi)
http://www.guzzisti.de/index.php?action=modelldbTällaista noista linkeistä eteenpäin kulkien löytyy (tämä ei ole toki täydellinen selostus):
1999: Moto Guzzi V11 Sport esiteltiin. 2001: Aprilia osti Guzzin, esiteltiin V11 Naked, V11 Rosso Mandello ja katettu V11 Le Mans. 2002: Moottoriin musta maalaus, takarengas leveni, väliputki pakoputkeen alkukäyrien välille, Rosso Mandellon tuotanto päättyi. V11 Le Mans Tenni (rajoitettu numeroitu sarja "high spec" Le Mans) ja V11 Sport Scura (rajoitettu numeroitu sarja, kuten V11 Sport mutta Öhlins jousitusosat ja hiilikuituosia) esiteltiin. 2003: ajogeometriaa muutettiin (akseliväli piteni 19 mm), päästötaso aleni (katit, Euro2), moottorin maalaus muuttui rosoisesta kiiltäväksi mustaksi, V11 Sport Ballabio (kuten Sport mutta "superbike tanko" suorine ajoaentoineen ja pieni kate kuten Scurassa ja Rosso Mandellossa mutta edempänä "kepin nokassa", ohjaustanko liikkuu, kate ei), V11 Le Mans Rosso Corsa ja Nero Corsa (kuten Le Mans mutta Öhlins jousitusosat, näyttävä väritys) ja V11 Café Sport (kuten Sport mutta Öhlins jousitusosat, tanko ja kate kuten Ballabiossa) esiteltiin. Scura, Naked ja Tenni, tuotanto lopetettiin. 2004: V11 Sport ja Le Mans tuotanto lopetettiin. 30.12.2004, Piaggio osti Aprilian ja sen mukana Motoguzzin =>: 2005: Ballabio ja Café Sport tuotanto lopetettiin (seuraaja 1200 Sport). Coppa Italia on nykyisin harvinaisimpia ja halutuimpia malleja, heti perässä tulevat LeMans Tenni ja Scura R. Vanhempaa Scuraa liikkuu jonkun verran kaiken aikaa ainakin Saksassa.
Ensimmäinen V11 vuonna 1999 oli jo arvokas ja näyttävä naku joka käytti Guzzin perinteistä 1100 V-twiniä, josta oli tehty mm. vanhemman "oikean" LeMansin tyyliin suuremmilla venttiileillä (I/46,5 P/39,4 mm + jäykemmät jouset) tehokkaampi ("91hv/94Nm") ja Caliin verrattuna mieluusti korkeammalla kiertävä (max 7800-8200 1/min) versio. Runko ei ollut legendaarinen "Tonti", vaan pienin muutoksin Centaurolta periytyvä alunperin Daytonaan suunniteltu "Spine". V11 oli persoonallinen ja luotettava muutamine lastentauteineenkin (vaihteensiirtimen jousi, releet, ennen 2003 vuoden ajogeometrian muutosta joillakin yksilöillä woblaustaipumusta). Asiat muuttuivat parempaan suuntaan Aprilian ostettua Guzzin. Aprilia alkoi varioimaan V11 mallisarjasta useita eri mallinimiä. Värisävyt tulivat täyteläisiksi ja monipuolisiksi, käytetyt komponentit olivat laadukkaita ja työn laatu ja luotettavuus parani. V11 -malli oli myös tunnettu siitä, että sen mukana Guzzi toi markkinoille "sivistyneesti" toimivan 6 -pykäläisen vaihteiston.
Saksassa toimii useampia viripajoja jotka tarjoavat kilvan V11 malliin piristystä. Hinta/laatu -suhteeltaan monet pitävät sielläpäin "ylärajana": kaksoissytytys, palotillojen muokkaus, uudet putket sylintereistä eteenpäin (välivaimentimen tilalle "X -putki"), Bos tai Mistral vaimentimet ja ecu:n ohjelmiston muokkaus. Tällä tulee reilu 10 hv lisää takapyörään verrattuna siihen, että vakiosta saadaan yleensä Power Commanderin tms. optimoinnin avulla enintään n.80 hv.
Malli, valmistusvuosi, tyyppimerkintä:
Akseliväli 1471 mm (KR+KS):
V11 Sport, 1999-2001, KR
V11 Le Mans, 2001-2002, KS
V11 Sport, 2001-2003, KS
V11 Scura, 2001-2003, KS (moottori KR)
Akseliväli 1490 mm (LM+KT):
V11 Coppa Italia, 2003-2004, LM, *)
V11 Sport MY 2003 Kat, 2003-2004, KT
V11 Le Mans MY 2003 Kat, 2003-2004, KT
V11 Café Sport, 2003-2005, LM, *)
V11 Ballabio, 2003-2005, LM, *)
V11 Scura R, 2004-2005, LM, *)
*) = Yläkolmioon kiinnitetty leveähkö "Superbike" tanko, ajoasento selkä suorassa. Muissa etuteleskooppeihin kiinnitetty "clip-on" -ohjaus ja matalampi ajoasento.
V11LeMans.com -sivujen mukaan numeroituja malleja on tehty: Coppa Italia 122, LeMans Tenni 170, LeMans Nero Corsa 200, Rosso Mandello 300, Scura 700.
Suomen maahantuoja on arvioinut V11 -malleja olevan Suomessa rekisteröitynä reilut .50 kpl (myös noista numeroiduista malleista ainakin yksi Coppa Italia, Nero Corsa, Rosso Corsa, Scura ja Rosso Mandelloja on bongattu Suomen kilvissä), V11Sport.de -sivuston mukaan Saksassa on V11 malleja rekisteröitynä n.1000 kpl.