Joo, tuohan on 86-mallin LM IV. Ostin sen joskus '93 tai '94. Punainen väritys on perua jostain vuodelta '04 tai '05 - sitä ennen se oli tosiaan muutaman vuoden mattamusta. Mustat kamat ovat kyllä tallella.
94 mm sylinterit, tasapainotettu kampura, Carrillon veivit, portatut kannet, kisaventtiilit ja -jouset, kevyet tönärit, 2 tulppaa/kansi. Silent-Hektik-sytky + puolat. Moto-Spezialin öljypohja, kun piti laskea öljyn tasoa alaspäin isojen mäntien huokuessa sikäls ettei kampikammion huohotus riittänyt - tuplatulppakonversio vei huohotuksen palautuksen kansiin. RAM-kytkin. Hormi Mistral. Etupää M1R kaasari-Sportista tai Daytonasta (Anttilan Pekka asensi Lemmarin ohjausakselin Sportin kolmioihin - ei kuulemma ollut hauskaa), 300 mm etulevyt + nelimäntäpuristimet (orggis 270 mm + kaksimäntäsatulat). 18-tuumainen etufillari. Jotain pikkuhileitä lisäksi.
Bensankulutus reippaahkossa moottoritiehölkässä ilman sivulaukkuja ja muita pitkän matkan kamoja noin 4 l/100 km. Yhteensä tuolla on rullattu kai noin 180 - 200 Mm. Vaihteistoa ja perää ei tiettävästi ole koskaan avattu - toimii.
Aika vähän tuolla tulee nykyisin ajettua, suurin osa töhnästä on vielä perua vuoden 2010 reissusta Itämeren ympäri. Tänä vuonna olen käynyt heittämässä pari lenkkiä, yhteensä noin 1000 km.
Peli oli tarkoitus arkistoida tuon Itämeren ympäriajon jälkeen ja sijoittaa uuden talon olohuoneeseen, vaan on jäänyt tekemättä. Pitäisi sitten ostaa joku toinen peli niitä paria reissua/kesä varten ja se ei tunnu panos/tuotos-suhteeltaan fiksulta ratkaisulta.
-Topi