Palaan vielä lootaöljyn lämmittämiseen ajamalla. Jurvaan ajettiin letkassa Porista normaalia matkanopeutta, joten öljystä olisi pitänyt mahdolliset vesijäämät haihtua - eikö?
Rata-ajovaihe alkoi normaalisti (vasta kolmas kerta) opastajan toimesta ajolinjoihin tutustumalla. Seuraavaksi opettaja seurasi takaa muutaman kierroksen, jonka jälkeen pääsin vasta sooloajoon, jolloin moottorijarrutuksissa tapahtui tahattomia takapyörän jumittumisesta johtuvia laajahkojakin sivuun siirtymiä, mutta kuitenkin toivottuun suuntaan

Eli varsinaisiin vauhdikkaampiin kierroksiin moottori oli valmiiksi lämmitetty..
Porin Akkupojilla sain hyvän palvelun tänään (ke)! Asiantuntija teki kaikki mahdolliset tarkistukset ja eri mittareilla ja lopputulema on:
Minulla sattuu olemaan aika kireä kaksisylinterinen 1420 kuutioinen, puristus 11:1, 10 sentin mukilla varustettu mopo, jonka käynnistys imaisee lähes koko akun kapasiteetin

Suurin osa autoista muka käynnistyisi vähemmällä!
Useasta mittarilla seuratun testistartin virranimaisu oli rajoilla ja yksi kerta akun kapasiteetti ei riittänytkään käynnistämiseen!
Jätinkin spostilla myöhästyneen kysymyksen Akkupojille: Onko tehokkaampia akkuja, koska ei tämmöinen epävarmuus vetele. Pyörä on ihan jees, kun se käy

Mutta ei ole minkään väärtti, jos ei käynnisty
