Kirjoittaja Aihe: Arvakkaas kuntit mitä!  (Luettu 6998 kertaa)

TimoStone

• Vieras
Arvakkaas kuntit mitä!
« : Toukokuu 29, 2006, 11:49:16 ap »
Muistanette kai menneinä aikona Nevadassani olleet pienet murheet? Siis se öljykello ja nopeusanturi...
No arvakkaas mikä tuossa Stonessa oikuttelee!

Väärin...molemmat!!!

Öljyvalo palaa esim. tuulen suunnan mukaan.
Ja nopeusmittari ei nypytä vaan hakkaa esim. välillä 100-150...Juu...on vaijeri vaihdettu ja vaselinoitu. Jep! Ja mittarin kulmavaihde myös!
Kertoivat Piikkiössä, että tod.näk. mittari itse onkin rikki. Siis se yksinkertainen ja halpa mötikkä siinä lampun yläpuolella...***le.
Ei kuulemma niitä alapään akseleita ole yhtään mennyt. Ja minä kyllä sen uskon.
Ihan kuin ei muutakaan rahanmenoa olisi...

Kyllä mua taas koetellaan! Just, kun kaikki olikin yhtä riemua...No, onneksi ei ole ketjumurheita tai tuulessa lepattavia muoviläpysköjä, joita katteeksi kutsutaan.

Pitää kaiketi kääntyä Palannon puoleen... Huoh!

TunturiTT

Arvakkaas kuntit mitä!
« Vastaus #1 : Toukokuu 29, 2006, 14:26:37 ip »
Sulla on mittariin iskenyt sama tauti kun mun Skoodaan. Siinä on mittarineulan vaimenninjousi poikki, niin se haeskelee kanssa omaa nopeuttaan. Onhan se tietty aika reteetä ajella mun liikenteen seassa autolla 180km/h:n mittarinopeutta autolla, jolle tehdas lupaa huippuja 155..

Jos ei sun maailma kaadu orkkistyylin pilaamiseen, niin hommaa ihmeessä esim sigma tms väliaikaismittariksi. Maksanee sen parikymppiä ja voi rauhassa keräillä dinaaria oikeaan mittariin. Matkamittarihan sulla vissiin toimii ok?

puoli- off topic:

Itse ajelen Lariolla kierroskellon mukaan. Olen laskeskellut vitoselle ja neloselle sellaisia nyrkkisääntökierroksia, joilla voi pörräillä. Oma mittari kun on hieman liian optimistinen nopeuden suhteen. Laiskuuttani en ole vielä digiä hommannut. Matkamittari on kyllä ällistyttävän tarkka. Liki Gps-tarkkuutta.

btw: Lario on muuten aika kiihkeä kulkija; eilen oltiin kavereiden kanssa kurvailemassa ja hyö lähti kurmuuttaan karkuun. Sinnittelin perässä mielestäni ihan kohtuudella. Näin mittarin kerran nousevan vitosella lukemaan 8000rpm, ennen kuin hiljentelin. Mittailin kotona tarkan renkaan halkaisijan ja laskin nopeuden. Tulos yllätti itsenikin... 198km/h :O Kone olisi vielä vetänyt sinne 9000:n asti, mutten halunnut rääkätä. Aika huikua 20 vuotta vanhalta liki nakupyörältä.

joo, tietenkin oli suljettu alue :vau: melkein...
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

Arvakkaas kuntit mitä!
« Vastaus #2 : Toukokuu 29, 2006, 14:29:26 ip »
Ainakin useassa tuntemassani isolhko-pyörässä öljynpaineantureita meni kuin leipää.. oletko tutkinut, toimiiko anturi? Tosin diagnoosi oli, että valo ei pala ollenkaan. Onneksi ne ei maksa edes paljoa.

Aapo

Arvakkaas kuntit mitä!
« Vastaus #3 : Toukokuu 30, 2006, 01:31:46 ap »
Suosittelen taas Mittarikorjaamo Palantoa Tampereella.

Kari Sairanen

Arvakkaas kuntit mitä!
« Vastaus #4 : Toukokuu 30, 2006, 14:28:30 ip »
Hoi

Oli tuo öljynpaineanturi rikki jo valmiiksi kun sain oman LM:n ajoon. Ostin tarvikeosan joka toimi moitteettomasti muutaman sata kilometriä, sitten kaput. Tilasin Piikkiöstä alkuperäisen anturin, nyt on pelittänyt jo kolmatta kesää. Ilmeisesti tarvikeosat eivät kestä työpaikkansa kuumuutta ja sippaavat alta aika yksikön. Kannattaa ostaa alkuperäinen! 

MotoJussi

Arvakkaas kuntit mitä!
« Vastaus #5 : Kesäkuu 02, 2006, 09:15:58 ap »
Kari Sairanen kirjoitti:
Lainaus
Hoi

Oli tuo öljynpaineanturi rikki jo valmiiksi kun sain oman LM:n ajoon. Ostin tarvikeosan joka toimi moitteettomasti muutaman sata kilometriä, sitten kaput. Tilasin Piikkiöstä alkuperäisen anturin, nyt on pelittänyt jo kolmatta kesää. Ilmeisesti tarvikeosat eivät kestä työpaikkansa kuumuutta ja sippaavat alta aika yksikön. Kannattaa ostaa alkuperäinen! 
Minulla taitaa olla viides "alkuperäinen" öljynpaineanturi menossa. Kaikki taitavat olla kotoisin Piikkiöstä. Tämän osan osalta ei alkuperäisyys tee autuaaksi.

Kilometrejä takana vasta 97000.

MotoJUssi & California Kompressor, tänään duunissa Cagiva Alazurralla :)

motomatti

Arvakkaas kuntit mitä!
« Vastaus #6 : Kesäkuu 02, 2006, 10:35:46 ap »
Itse pidän hyllyssä aina paria ö-painekelloa koska ongelmia esiintyy useimmiten juuri ö-vaihdon jälkeen eikä kukaan ole kovin tyytyväinen työhöni jos vain sanon että näin voi käydä. Kustannus ei ole kovin iso. Alkuperäiset ovat osoittautuneet kestävimmiksi kuin autotarvikkeet.

Jussi, vilkaisehan sen AlAzzurran (Taivaansini) kaasuttimien lisäksi myös että takapyörän laakerit on kunnossa. Tunnetusti kyseisen valuvannemallin laakerointi on hieman alimitoitettu ja kulumaherkkä.

mm

Pekka

Arvakkaas kuntit mitä!
« Vastaus #7 : Kesäkuu 02, 2006, 11:00:36 ap »
Moi. Sitä öljynpaineanturi taitaa kiusata erityisesti kaksi asiaa. Vesi ja moottorin kuumuus. Omat kokemukset ovat sellaisia että anturin ostopaikalla ei ole merkitystä. Anturin päällä oleva kumitöttörö suojaa vedeltä kunhan tiivistää johdon läpiviennin. Kuumuutta vastaan auttaa hieman kun laittaa anturin ja lohkon väliin pitkän adapterin. Näillä eväillä olen päässyt kymmeniä tuhnsia kilometrejä.:O

t.Pekka

Sohc van Helmi.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
Arvakkaas kuntit mitä!
« Vastaus #8 : Kesäkuu 02, 2006, 17:10:44 ip »
Kuvassa toimiva viritelmä, auttaa ainakin kuumuutta vastaan. Lohkosta lähtee letkunpätkä, sen toisessa päässä pilteman haarakappale. Haarakappaleessa öljynpainemittarin anturi ja toisessa haarassa se tavallinen öljyvalon anturi. Ongelmitta toiminut ainakin 80tkm. Ennen tuota viritelmää niitä antureita pimeni harva se päivä. Sen verran tuikkivasta öljyvalosta jäi kauhua takaraivoon että vara-anturi on mukana aina vieläkin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2006, 17:37:00 ip kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125