Vähän filosofista pohdiskelua tähän liittyen...
>> Itse en vaivautuisi jos on kunnossa. <<
Kohta 80´000 ajetun pyörän ihan oikeasta kunnosta ei varmaankaan ole kaikilta osin tietoa. Olen tietenkin huoltanut ja tarkistellut koko pyörän eliniän, siitähän ei ole kysymys. Mutta - kuten tuossa tuli ilmi - esim. jarrusatulaan kertyy muhjua, joka voi sitten mannän jumittaa. No sen muhjun olemassaoloa ei voi tietää kuin kahdella tavalla; Pura-ja-huolla tai aja-kunnes-jarru-ei toimi. Viimemainittu tulee tiätyste esiin jossain Norjan vuorilla...

Huolettomien kilometrien takaamiseksi pitää pyörää huoltaa. Nimenomaan huoltaa, ettei tarvitse hinurin lavalla toimittaa korjaamolle. Tästäkin on kokemusta bensaletkun myötä.
Sekään ei ole huono, että ei tarvitse kuskata mukana varmuuden vuoksi jotain, jonka voi ennakoiden välttää. Siltikin vikoja tulee, hajoshan multa laakerit 2v vanhasta pyörästä...
Monesti kuluma- tms.vika syntyy pikkuhiljaa ja siihen kasvaa mukaan, jolloin sitä ei tiedosta. Huollossa voi yllättäviäkin tulla esiin. Tällaisesta "sisäänkasvamisesta" on paljon esimerkkejä laivatutkista, joita työkseni ropasin.
Ja ollos muuten huoleton, ei mulla sitä paineilmaa NOIN paljon ole...