Startti on helppo irroittaa ja itsekin huoltaa. Sehän on kiinni parilla pultilla ja johdot lisäksi.
Vikakohteita:
- Hiilet jumissa / kantavat / kuluneet. Puhdistus / vaihto. Hiiliä yleisesti myynnissä autosähkökorjaamoilla / -liikkeissä.
- Hiilien pidikelevy ( iso pyöreä, musta ) murtunut ja pätkii. Vaihto. Saatavana em korjaamoilta.
- Solenoidi jumittaa. Yleensä syynä kostea hiilipöly. Puhdistus ja voitelu ohuelti.
- Siirtomekanismi jumissa hiilipölyn takia. Puhdistus.
Vehjes on helppo avata, kunhan muistaa, että tuon mekanismin niveltappi on kiinni pyhällä hengellä, joten yleensä se putoaa lattiakaivoon tms. riemukasta...
Monelle on tullut yllätyksenä startin avauksen yhteydessä sisällä ollut vesi. Käsille kannattaa varata rasvatonta puhdistussprayta ( EI CRC tms. ) ja / tai paineilmaa. Sprayvaseliini on erinomainen tämän voitelussa.
Itse olen käyttänyt PRF-kontaktisprayta ja em. vaseliinia. Mitään erikoistyökaluja tai -kikkoja ei tarvita.
Sitten on tietenkin tärkeä tarkistaa starttiin vievä johdotus.