asteita jotain 1-2, ihan siivosti.
Ei siis vikamuistissa mitään. Ei ole Sportin Workshop Manualia mutta V11 on niin lähellä että luulisi tyhjäkäyntiarvojen olevan samoilla haminoilla:
Pitäisi olla siis tällä logiikalla välillä 0,55V / 3,8 astetta - 0,465V / 2,9 astetta.
Onko TPS:n 0 asteen arvo (läppä täysin kiinni) kohdallaan (0,15V) jos tyhjäkäynnillä (läppä raollaan tyhjäkäyntiasennossa) kerran Guzzidiag näyttää vain 1-2 astetta, kun pitäisi olla 3-4 astetta ?
uuden TPS:n ja säädin 165 millivolttiin tanko irrotettuna
=> Onkos se tässä: 150mV (0,15V) on arvo läppä täysin kiinni, 0 astetta auki. Ei siis pelkästään tanko irti, vaan läpän topruuvi käännettynä lisäksi "ihan auki", siten että läppä on "täysin kiinni" (ruuvi ei saa kantaa). Sen jälkeen läpän säätö topruuvilla takaisin tyhjäkäyntiasentoon arvoon 0,55V (=3,8 astetta).
Sattui lisäksi teksti eteen jossa sanotaan että M16/1100i Sportissa on lisäksi ecussa seospotikka, joka on vastuussa tyhjäkäynnin seoksesta. Jos synkronointi (tyhjäkäynnin synkronointi kerrotaan tässä tehtävän ilmaruuveista) ja oikeat venttiilinvälykset jätetään tässä sikseen, sama teksi sanoo että tyhjäkäynti säädetään vasemman läpän topruuvista kohdalleen (yhdystanko on kiinni, säätö siis liikuttaa tps:ää myös) . Sitten ecu:n seospotikkaa säädetään hyvin varovasti vastapäivään (rikkaammalle) kunnes moottori käy hyvin, ei yhtään enempää. Joskus potikka on tapissa vasemmalla (rikkaalla) - jotta nykimistä tasakaasulla ei tapahtuisi (tätä tekstin kirjoittaja pitää huonona ratkaisuna).
Edit 6.6: pilkkuja siirretty (mV=>V virheet korjattu).