Kirjoittaja Aihe: Mistä 1100i Sporttiin TPS-mötikkä?  (Luettu 28926 kertaa)

TK

  • Viestejä: 294
Vs: Mistä 1100i Sporttiin TPS-mötikkä?
« Vastaus #60 : Kesäkuu 20, 2012, 22:37:20 ip »
Nyt olis sit raporttia. Seuraavana Nurmen (etunimeä en nyt muista) kirjoittama lista vioista ja tehdyistä korjauksista:

- TPS asetus oli 12mV nyt säädetty 150mV. Oliko asetettu väärin vai liikkunut?
- Commanderin kartan 0-aste kohtaa edellisen vuoksi korjattu. (näytti 8 astetta)
- Kuumalla koneella vielä pientä yskimistä tyhjäkäynnn tuntumassa. (Lämpötila-anturin paikka/podit?)
- Tyhjäkäynti CO% OK
- Ei vikailmoituksia

Eli siinä kaikki ja nyt 150km koeajon jälkeen voin sanoa että toimii, ei ehkä ihan 100% täydellisesti, mutta kuitenkin hyvin.
Vastauksena listan ekalla rivillä olevaan kysymykseen: Oli asetettu väärin! Koko homman syynä oli siis Ihan oma tyhmyyteni, ja kaiken lisäksi kuten aiemmin totesin olisi saksalaisen säätöohje listan mukaan HUOLELLISESTI toimien vian pitänyt löytyä ihan itsekin. Camn oli oikeassa myös aikaisemmin mainitessaan guzzidiagilla mitatuista oudoista kaasuläpän asteista.
Mikä sitten oli syynä virheelliseen TPS asetukseen? Ihan hävettää myöntää, mutta kyllä siellä oikeessakin läppärungossa se säätöruuvi on! Ihan kuten ohje sanoo "näkyy vain alhaalta päin". En tajua miten en oo tota huomannu vaikka oon putsaritkin vaihtanu ja muutenkin sorkkinu ties mitä ihan ruuvin vierestä..
Lasku korjauksesta oli kuitenkin lopulta ihan kohtuullinen ja muutenkin sain niin paljon hyödyllistä tietoa samalla ettei koko ryssimiseni enää edes harmita kovinkaan paljoa. Pikkusen häiritsemään jäi kuitenkin se että commanderikin on nyt säädetty väärillä TPS arvoilla eikä kartta näin ollen varmastikkaan ole niin hyvä kun se voisi olla. Pyörä toimii kuitenkin ja aion nyt tyytyä ajelemaan ihan tämmöisenään, joskus myöhemmin pitää vielä siirtää lämpöanturi putsareden läheisyyteen ja vierailla uudelleen Viaberilla.

PS. Muistanko väärin vai pitäiskö kierroslukumittarin viisarin pudota nollaan kun laittaa virrat päälle? Nyt näytti kone sammuksissa virrat päälläkin noin 400rpm.