Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 170065 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #345 : Heinäkuu 07, 2013, 18:34:29 ip »
Bevelbox=perämurikka.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #346 : Heinäkuu 07, 2013, 20:21:08 ip »
Takapyörän irrotus renkaanpaikkausta varten on joskus vaatinut epäkonventionaalisia mutta tarpeellisia työkaluja: Rengasrikkopaikan läheisestä talosta käytiin hakemassa lainaan lapio että saatiin kaivettua kyllin iso ja syvä monttu tien laitaan että saimme erään japanialaisvalmisteisen kulkimen takapyörän irti ja paikoilleen. Jos ei voi nostaa niin alaspänkin on tilaa, joskin työlästä.

Eihän toki enää kukaan itse pyöriä irrota vaan vie merkkihuoltoon jossa homma tehdään nopeasti ja edullisesti....

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: California 1400
« Vastaus #347 : Heinäkuu 07, 2013, 20:35:47 ip »
No Bevelbox täytyy sitten olla takavaihteisto. (Carc) ja sitä edeltävät sportit ovat sitten tosi näppäriä? V11: huoltotuki alle, mutteri irti ja akseli pois => pyörä on irti. Kelpaa rengasliikkeeseen kuljettaa. Onko pantava myös merkille, että edellisessä Calissa (ja monissa muissa Guzzimalleissa?) käytetty swingin etupään kiinnitystapa laakereihin on muuttunut. Ei ole enää hienokierteisiä rosteritappeja, jotka "kierretään" päistään swingilaakereihin, vaan kerrassaan aksila ja siihen liittyvä erilainen tekniikka, tässä siteraan workshop manual:ia (1 Swingarm pin 60 Nm, 2 Preloading bushing 10 Nm, 3 Clamp screws 10 Nm).
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2013, 11:22:28 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #348 : Heinäkuu 07, 2013, 22:26:23 ip »
Sen verran on tullut eroa Carcanon ja Tonti-runkojen jälkeen että runko on takahaarukan pitkittäisputkien välissä kun se aiemmin oli päin vastoin eli haarukka oli runkoputkien välissä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #349 : Heinäkuu 07, 2013, 22:58:43 ip »
Vertaa muuhun moottoripyörien runkoevoluutioon, niin rakennetta on pidetty jäykkyyden kannalta huonompana, kuin haarukan sijoittamisella rungon ulkopuolelle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #350 : Heinäkuu 08, 2013, 11:21:02 ap »
Ducati suosii myös svingin kiinnitystä moottori-vaihteisto-kombinaatioon. Jossain malleissa pelkästään vaihteistoon, tehokkaimmisaa sekä vaihteistoon että runkoon. Svingin laakerien voitelu moottoriöljyllä. Guzzin pikkulohkoissa suoraan vaihteistoon mutta ulkoisella voitelulla. Kestovoidellut laakerit.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #351 : Heinäkuu 08, 2013, 11:24:01 ap »
Tuossa tulee muutamia etuja, kuten kevyempi runko, saa helpommalla pidemmän takahaarukan, ilman akselivälin venymistä,  kapeampi rakenne jne jne.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Reima

  • Vieras
Vs: California 1400
« Vastaus #352 : Elokuu 03, 2013, 11:11:02 ap »
Kyllä tässä Customissa on se jokin - ja kuola valuu... 8)

PS. Taisi olla sitten historiallinen kuva Motoitaliassa Piikkiössä - ei ollut tuolloin vielä lappua luukulla, tunnelmasta saattoi aavistaa mitä tulossa on.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2013, 09:50:18 ap kirjoittanut Reima »

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Vs: California 1400
« Vastaus #353 : Elokuu 03, 2013, 12:26:56 ip »
En vieläkään voi sulattaa tuota lamppua. Perseestä.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #354 : Elokuu 03, 2013, 12:38:13 ip »
En vieläkään voi sulattaa tuota lamppua. Perseestä.
Aluksi se hämmensi minuakin, mutta nyttemmin siihen on mieltynyt. Varsinkin päiväajo ledit päällä se sopivan erilainen ja tyylikäs! Ja sitä paitsi perseitäkin on monenlaisia ;)
Olin juuri Keravan markkinoilla ja helteinen keli oli vienyt ihmisiltä vaatteet!
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Reima

  • Vieras
Vs: California 1400
« Vastaus #355 : Elokuu 03, 2013, 15:45:03 ip »
Hapan sanoivat pihlajanmarjat ketusta. Ei tuo demo 1400 Custom kauaa Piikkiössä enää vanhenisi, jos olisi terveys ja talous iskukunnossa. Kuten Tatukin varmaan toteaisi,"hyvä aihio tuunaukseen"  8)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #356 : Elokuu 03, 2013, 17:21:34 ip »
Kyllähän tuosta varmaan pyörän tekisi.. 8)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Reima

  • Vieras
Vs: California 1400
« Vastaus #357 : Elokuu 04, 2013, 11:53:18 ap »
 ;D

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: California 1400
« Vastaus #358 : Lokakuu 20, 2013, 22:18:39 ip »
Moi.
Kampesin tähän ketjuun venttilikoneistojutun..

Camn kirjoitti:
>>
Sportti pääsi jo talvilepoon ja levitä/kasaa projektin kohteeksi
Näin viattomana sivustaseuraajana olisi myös mielenkiintoista tietää miltä näyttävät 4V (per pytty) Guzzin ne osat, jotka saavat venttiilit liikkumaan ylös/alas. Maailmalla on niistäkin kirjoittelua (lähinna Griso/Stelvio). Sport kuuluu olevan se, johon ei koskaan tullut "rullilla varustettuja jotain" (en nyt muista tarkkaa englanninkielistä termiä enkä osaisi sitä oikein varmaan kääntääkkään, mutta 2012 alkaen rullat mainitaan). <<

Wildguzzi.comissa on jotain kuvia

http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=59270.0

"That looks terribly complicated" ;D

Pekka

 
 
 
Sohc van Helmi.

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: California 1400
« Vastaus #359 : Lokakuu 20, 2013, 22:38:47 ip »
Ja aukisahattuna pitäis näyttää tältä

Sohc van Helmi.