Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 171558 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: California 1400
« Vastaus #330 : Maaliskuu 20, 2013, 19:30:27 ip »
Cali 1400 -malleissa on uusin Marellin moottorinohjaustekniikka käytössä, IAW7SM.

http://www.magnetimarelli.com/business_areas/powertrain/motorbikes/ecu

Huollossa:
Guzzisti: Uusi Cali on rikki, ecussa on varmaan vettä?
Huoltomies: Vettä ecussa, sehän on naurettavaa, hyvin suojattu osa!
Guzzisti: Minähän sanoin että ecussa on vettä!
Huoltomies: Ettehän te tiedä edes mikä ja missä se ecu on, tarkistan asian, missä moottoripyöränne on?
Guzzisti: Rannalla, lipsahti nurin...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2013, 19:38:16 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: California 1400
« Vastaus #331 : Huhtikuu 08, 2013, 18:51:26 ip »
Moro,
Ewan McGregor on valjastettu mainostamaan Calia! :)
http://california.motoguzzi.com/it
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: California 1400
« Vastaus #332 : Huhtikuu 19, 2013, 13:11:48 ip »
Piipahdin tänään Moto Italiassa, ja mitä silmäni näkivätkään?! Viidessä uudessa Calissa lappu jossa lukee MYYTY !
Titaniumin kuski

Reima

  • Vieras
Vs: California 1400
« Vastaus #333 : Huhtikuu 19, 2013, 13:42:38 ip »
Rahamiehiä näyttää olleen liikkeellä  8)
...ja minä onneton kun luulin, että kaivoit Ilkka lompsan esille jo joulukuussa  ;D

Lotto vetämään - taas, huoh!

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: California 1400
« Vastaus #334 : Huhtikuu 19, 2013, 14:35:54 ip »
So so.....
Titaniumin kuski

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: California 1400
« Vastaus #335 : Huhtikuu 28, 2013, 11:19:26 ap »
Mitä ihmettä? Maailmankirjat sekaisin. Guzzi sponssaa eurosportilla world superbikeä. Californiaa mainostetaan inserteissä.

jjp

  • Viestejä: 201
Vs: California 1400
« Vastaus #336 : Huhtikuu 28, 2013, 11:56:35 ap »
Mitä ihmettä? Maailmankirjat sekaisin. Guzzi sponssaa eurosportilla world superbikeä. Californiaa mainostetaan inserteissä.

Se on Piaggion slotti. Aikaisemminhan siinä on ollur Apriliaa. Caponordia tais olla viime kisaviikonloppuna ja RSVkin aikaisemmin.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

akx

  • Viestejä: 83
Vs: California 1400
« Vastaus #337 : Heinäkuu 02, 2013, 11:34:58 ap »
Hyvä yleisesitys aiheesta Ameriikan mailta (Harpermoto). Sisällöllisesti tuttua useimmille, mutta koska haku foorumilla ei tätä linkkiä tuonut esille, päätin lisätä luettavaksenne.

http://www.harpermoto.com/pm65/Moto%20Guzzi%20California%201400_Product%20Guide.pdf

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: California 1400
« Vastaus #338 : Heinäkuu 02, 2013, 12:02:03 ip »
Hienot ovat mainosmiesten tarinat. Kromikäikälettä näkyy riittävän moneen lähtöön.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1400
« Vastaus #339 : Heinäkuu 02, 2013, 17:01:39 ip »
Se vaan on niin, että Ameriikassa pitää olla dealeri lähikunnan alueella ja kiiltävää pitää saada hyllystä.  Silloin markkinat on auki.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

akx

  • Viestejä: 83
Vs: California 1400
« Vastaus #340 : Heinäkuu 05, 2013, 14:59:48 ip »
Uusi malli ei ole vielä ennättänyt Stein-Dinsen osaluetteloihin, mutta löytyy täältä:

http://www.collmann.eu/index/index.php

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: California 1400
« Vastaus #341 : Heinäkuu 07, 2013, 18:16:00 ip »
Australian Motomatti (Pete Roper) raportoi lisää matkastaan vaimoineen Cali1400/USA (www.wildguzzi.com -foorumilla). Rengas vaihdettiin normaalin kulumisen johdosta.

Jos takarengas menee tien päällä eikä sitä saa ”pikapaikalla” kuntoon, olet periaatteessa pulassa. Renkaan vaihto ei ollut turhan vaikeaa, mutta se vaatii vaivansa, ei mene rengasraudoilla tien laidassa…  Pelkkä renkaanvaihto vanteeseen otti aikaa.
-   sivulaukut irti (8 pulttia)
-   swing pudotettava alas (iskarit irti), jotta tämä onnistuu tehokkaasti tarvitaan suuri tunkki (nostettava rungosta)
-   takapyörän akseli irti (32 mm mutteri vasemmalla puolella, akselia pidettävä kiinni toiselta puolelta 14 mm kuusiokoloavaimella)
-   jarrukilpi sensoreineen irti, takapyörän aluslevy irti
-   (bevelbox?) pultit irti swingistä ja koko hoito irti pyörästä
-   (bevelbox?) irti takapyörästä, renkaan vaihto, asennus takaisin

- - rakastan Carc –perää, jonka kohdalla saa pyörän irti helposti…  Perinteinen kahdella iskunvaimentajalla varustettu ja valtava takarengas, jonka akselin saavutettavuus on hukattu kahden äänenvaimentajan taakse?  Kun rengas on tätä lajia, se maksaa aikaa ja vaivaa. Jos Gold Wing tulee toimeen yksipuolisella swingillä en näe syytä miksi Cali ei voisi… mutta tämä on vain minun mielipiteeni…
"
PS.Mikä on bevelbox? Perävaihde? ("digitaalinen instrumentti jolla määritellään tarkasti pinnan kaltevuus")
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2013, 23:11:35 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1400
« Vastaus #342 : Heinäkuu 07, 2013, 18:34:29 ip »
Bevelbox=perämurikka.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: California 1400
« Vastaus #343 : Heinäkuu 07, 2013, 20:21:08 ip »
Takapyörän irrotus renkaanpaikkausta varten on joskus vaatinut epäkonventionaalisia mutta tarpeellisia työkaluja: Rengasrikkopaikan läheisestä talosta käytiin hakemassa lainaan lapio että saatiin kaivettua kyllin iso ja syvä monttu tien laitaan että saimme erään japanialaisvalmisteisen kulkimen takapyörän irti ja paikoilleen. Jos ei voi nostaa niin alaspänkin on tilaa, joskin työlästä.

Eihän toki enää kukaan itse pyöriä irrota vaan vie merkkihuoltoon jossa homma tehdään nopeasti ja edullisesti....

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: California 1400
« Vastaus #344 : Heinäkuu 07, 2013, 20:35:47 ip »
No Bevelbox täytyy sitten olla takavaihteisto. (Carc) ja sitä edeltävät sportit ovat sitten tosi näppäriä? V11: huoltotuki alle, mutteri irti ja akseli pois => pyörä on irti. Kelpaa rengasliikkeeseen kuljettaa. Onko pantava myös merkille, että edellisessä Calissa (ja monissa muissa Guzzimalleissa?) käytetty swingin etupään kiinnitystapa laakereihin on muuttunut. Ei ole enää hienokierteisiä rosteritappeja, jotka "kierretään" päistään swingilaakereihin, vaan kerrassaan aksila ja siihen liittyvä erilainen tekniikka, tässä siteraan workshop manual:ia (1 Swingarm pin 60 Nm, 2 Preloading bushing 10 Nm, 3 Clamp screws 10 Nm).
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2013, 11:22:28 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.