Menisköhän tuo jotenkin näin, jos joku ostaisi uuden Calin vaikkapa Ruotsista: Jos myyjä suostuu, kaupat voi tehdä verottomalla hinnalla. Alvi maksettaisiin Suomessa, se nykyinen 23%. Tulli määrittää ajoneuvoveron, suurimman mahdollisen tietysti moottoripyörille, eli 24,4% Suomessa käytetystä yleisestä alvillisesta hinnastosta laskien. Tähän hintaan ei lasketa "jälkikäteen" asennettavia lisävarusteita, esim. sivulaukkuja. Tullilla lienee tuo hinnasto käytettävissä, koska maahantuojien pitää se sinne toimittaa. Kuluttajille tuota hinnastoa ei näköjään tarvitse toimittaa, kun maahantuojan sivuilla on edelleen pelkkää katkoviivaa...On aivan mahdotonta laskea, mitä uusi Cali siis tulisi loppujen lopuksi maksamaan Ruotsista ostettuna.
Ehdottaisinkin nyt, että joku rohkea gruppolainen alkaisi niin sanotuksi "Gruppon koehenkilöksi" ja tarttuisi reippaana ja rohkeana tuumasta toimeen ja ostaisi kylmän viileästi Calin Ruotsista. Nähtäisiin sitten avoimesti, mitä uusi California loppujen lopuksi maksaa...Koehenkilö voitaisiin sitten palkita tulevassa Guzzirallissa vaikka pienellä "edelläkävijän" palkinnolla. Yhdessä sitten iloittaisiin tästä mahtavasta saavutuksesta!
Jouko