Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 170003 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #240 : Joulukuu 05, 2012, 09:20:55 ap »
Edellä kuvattu vipukytkin on vakioratkaisu amerikkalaisissa pyörissä. Esim H-D:n FLH-malleissa on noita kaksi tai useampia samalla seudulla. Mistä tämä Guzzin retroratkaisu kertoo...

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #241 : Joulukuu 05, 2012, 10:47:39 ap »
Edellä kuvattu vipukytkin on vakioratkaisu amerikkalaisissa pyörissä. Esim H-D:n FLH-malleissa on noita kaksi tai useampia samalla seudulla. Mistä tämä Guzzin retroratkaisu kertoo...

Hmmm..., onhan tuo hiukan erikoinen ratkaisu. Mutta ei niin iso asia. Hiukan linjattomuutta siinä suhteessa että jos pyörässä on vakionopeuden säädin, luistonesto yms. moternia tekniikkaa peukalon ulottuvilla niin ei sitä retroilua ehkä tarvis noin enää hakea. Pelkkä retro ulkonäkö riittää. Tietysti jos asialle on jokin sähkötekninen perustelu mutta eppäilenpä sitä.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: California 1400
« Vastaus #242 : Joulukuu 05, 2012, 13:39:12 ip »
Olisko ihan jenkkejä varten ? Ettei vaan jäisi Guzzi ostamatta vääränlaisten namiskuukkeleiden takia ::)

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: California 1400
« Vastaus #243 : Joulukuu 05, 2012, 14:14:49 ip »
Edellä kuvattu vipukytkin on vakioratkaisu amerikkalaisissa pyörissä. Esim H-D:n FLH-malleissa on noita kaksi tai useampia samalla seudulla. Mistä tämä Guzzin retroratkaisu kertoo...

Halpa tuo ainakin on! Yksinkertainen nappula - myydään joka sähkökaupassa. Vaihtoehtona olisi kromattu pidike ja siinä erityinen kotelo kytkintä varten. Kromihinta+moottoripyörälisä...


                            Jaa niin - tulipas mieleen... ostakaa kuppeja!

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: California 1400
« Vastaus #244 : Joulukuu 05, 2012, 20:08:37 ip »
California 1400 suomen ensiesittely Moto Italiassa
www.motoitalia.fi
Titaniumin kuski

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: California 1400
« Vastaus #245 : Joulukuu 05, 2012, 22:07:02 ip »

Jos Messarissa näkis.... vasiten voisi vaikka lähtiä....
mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Guzzr

  • Viestejä: 671
Vs: California 1400
« Vastaus #246 : Joulukuu 19, 2012, 10:36:22 ap »
Eniten luettu www.mpmaailma.fi  , tämän viikon aikana on California-ensiesittelystä'

LehdenTammikuu-numero lupaa Cali - koeajo..


TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #248 : Tammikuu 04, 2013, 09:33:23 ap »
Ulkomaan foorumilta maistiaisraporttia:

http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=58836.0
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MViitasalo

  • Viestejä: 30
Vs: California 1400
« Vastaus #249 : Tammikuu 18, 2013, 12:09:44 ip »
Motorradmagazin MO'n numerossa 1/2013 on Calin testi, jossa arviot hyvin positiiviset. EICMAn jäljiltä lehden verkkosivusto oli tiedustellut lukijiden mielipettä näyttelyn mielenkiintoisimmasta näyttelyuutuusmallista. California 1400 oli runsaan 54%'n kannatuksella ylivoimainen ykkönen, kakkoseksi tullut KTMn malli sai runsaan 16% kannatuksen.
Lisää aiheesta: http://www.mo-web.de
 ;)
Guzzeilua jo vuodesta 2002 - eikä loppua näkyvissä!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #250 : Tammikuu 18, 2013, 15:11:41 ip »
Olis ollut kiva nähdä tämäkin, mutta ei vissiin tule Hkin Messuille.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzr

  • Viestejä: 671
Vs: California 1400
« Vastaus #251 : Tammikuu 23, 2013, 18:58:12 ip »
CALI 1400,n Touring koeajot Ranskassa toi esiin mm :

Astinlaudat ja myös pakoputket tiepintaan aika nopeasti mutkatiellä.

Painava: 325 kg kuivapaino.

Tuulilasi liian korkea.

Pitkä m-pyörä ja myös pehmeä jousitus.

Polttoaineenkulutus yli 7 lit. .                                                       :(


TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #252 : Tammikuu 23, 2013, 20:14:03 ip »
Käsi ylös, kenelle tuli yllätyksenä.




*räpylä kohti lattiaa*
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: California 1400
« Vastaus #253 : Tammikuu 27, 2013, 13:21:48 ip »
Koeajot Ranskassa toi taas reilusti positiivista, tosin ei mitenkään yllätyksenä. Sen verran paljon koeajoraportit ovat jo Calia kehuneet. Poimintoja uuden Mp maailman koeajoraportista:

+Lisävarusteena saa matalamman tuulilasin(alkuperäisen reuna sattui "keskipituisen" kuljettajan näkökenttään)
+California tarjoaa luokassaan hyvät kallistusvarat(5 astetta enemmän, kuin esim. HD Road King. Urheilullisella ajotyylillä on tosin mahdollista saada astinlaudat osumaan asfalttiin)
+Pyörän customhenkinen ulkomuoto ei pysty peittämään sitä tosiasiaa, että moottorista löytyy lähes kisamaista potkua
+California pysyy vakaana kovassakin vauhdissa
+Jousitus toimii mainiosti myös nopeammassa vauhdissa
+Ohjaus on yllättävän tarkkaa ja nopeaa pyörän pitkästä akselivälistä huolimatta
+Tasainen käynti ja reippaasti potkua
+Loistava vääntö ja toimivat vaihteistovälitykset
+Miellyttävä ajoasento ja jaloille tilaa

    ;D ;D ;D

Jouko




aj@

  • Viestejä: 360
Vs: California 1400
« Vastaus #254 : Tammikuu 27, 2013, 14:44:57 ip »
MP-Maailman juttua voi tulkita kovinkin monella tavalla. Testaaja ei ollut mitenkään genren kannattaja, sävy oli ihan toinen vaikkapa Moto1:ssä. Samalta testireissulta molemmat jutut.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2013, 18:50:21 ip kirjoittanut aj@ »