Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 170129 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #75 : Lokakuu 06, 2012, 12:21:26 ip »
Tuo sähkökaasukahva on ollut joissakin itäpyörien varustuksessa ja Bemarilla jo jonkin aikaa. Kaasuvaijeri on ollut kuitenkin olemassa siirtämässä tietoa antureille kun mekaanissähköisiä komponentteja ei ole haluttu ripustella sarveen. Jännä huomata että eivät ole halunneet laittaa kahvan asentomittausta sarven sisään jolloin sarvesta ulkoisesti tulisi hyvin siisti ja olisi sääsuojassa.
Tosin pikku keikaus voi särkeä koko virityksen kun sarven pää kohtaa maapallon.

Näitä ja vastaavia on pilvin pimein: http://visforvoltage.org/files/u955/Vectrix_Throttle.jpg
Johdon toiseen päähän tulee vähintään tämmöinen: http://www.globaldensoproducts.com/images/electronic_throttle.jpg
Harrikan sähkökahva: http://www.cyrilhuzeblog.com/wp-content/uploads/flanderselectric.jpg

Tuo poljinjuttu voi olla jotain "uusindustrialismia". Jos tuo on haluttu tyylisuunta niin mulla se on jo toteutunut kauan siten...
Hieman tökerön ja halvan näköistä. Plussapuolena voidaan mainita että nätit kromatut teräsosat tai kiillotettu alumiini korvaavina tarvikkeina tekenevät kauppansa.

Itsellä muotoilussa panee pahasti silmään satulan etureunasta alkava pystysuora linja. Sitä on koitettu häivyttää värityksellä mutta muotoilullinen moka mikä moka. Olisi luullut olevan muovista helppo vääntää hieman muodokkaampaa palikkaa noille tienoin. Ehkäpä siihen silmä tottuu...

Noiden öljynjäähdyttimien sijoituksesta tulee usein kommenttia. Nättejähän ne harvoin ovat mutta usein pakosta sijoitettu hyvin alas. Sitten kuulee että jäähdytin vaurioituu helposti kun se on eturenkaan skeidasuihkussa. Hyvin tuntuvat kuitenkin kestävän. Itselläkin V10:ssä jo yli satatuhatta km. Tosin siinä on pieni ritilä edessä mutta hyvin siitäkin näkyy vesi- ja hiekkasuihku läpi pääsevän. Kolmesti olen jo puhdistanut ja maalannut syylärin uudelleen. Pyrkii tukkeutumaan kesän ajoissa. Neutraalli luotin ja vesihuuhtelu auttaa tukketumiin. Painepesuri voi tuhota kennon.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #76 : Lokakuu 06, 2012, 12:41:25 ip »
Ehkäpä tuolla muotoilulla halutaan kertoa jotain? Tuo esimerkiksi uuden, uljaan moottori ihan eri tavalla esille, kuin että olisi hukattu muotoiluun.

Öljynjäähdytin on aralla paikalla, siitä ei mihinkään pääse. Muotoilullisesti kenno on hankala hukattava, mutta ei sitä ihan tuohon tarjottimelle kannata iskeä. Vaikka Matilla on kestänyt, ei se tee kennon sijainnista ihanteellista tuossa.
Jäähdytinhän oli alkuperäisessä esittelyprotossa hyvin muotoiltu ja piilossa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: California 1400
« Vastaus #77 : Lokakuu 06, 2012, 13:15:02 ip »
Lainaus
Luultavasti samaa konetta käytetään myös muissa malleissa lähitulevaisuudessa

Kovasti siltä tuo uuden moottorin yläkerta näyttää näin sunnuntaiguzzistin silmään, kiertokanki -iskun pituus- näyttää lyhyeltä muuhun "sylinteriin" nähden. Kun miettii mitä näkyy ulospäin, mäntä kulkee siellä jossain... syvällä moottorin sisällä ja vaan kansia näkyy ulospäin ja niistä "päällikoppa" näkyvimmin. Jokos muut ovat pajatsonsa tyhjentäneet: taitaa tulla "Calishow" -Eicmasta ? Olisi luonnollista, että Piaggio panostaa nyt lujasti, vuosia on odotettu ja missään muussa Piaggion lonkerossa ei tehdä Customeita. Ja iso pitkittäin (kampiakseli) oleva V-kone on "niin jotain ihan muuta" kun kellään muulla on.

Jaa niin, miksi kaksi tulppaa vaikka kyse on täysin uudesta moottorista?  Olin siinä käsityksessä että kahta tulppaa käytetään usein silloin, kun päivitetään vanhasta uudet päästönormit täyttäviä tai puristukset ovat syystä tai toisesta niin korkeat, että nakutuksesta ei selvitä kaksitta tulpitta.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2013, 21:03:36 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #78 : Lokakuu 06, 2012, 14:38:27 ip »
Mahtaneeko nuo tulpanhatut sisältää myös sytytyspuolat?
Siksi pitää suojella kovasti eri kopalla kun on liittimiä.

Guzzr

  • Viestejä: 671
Vs: California 1400
« Vastaus #79 : Lokakuu 06, 2012, 15:21:15 ip »
Toivottavasti ainakin yks malli saa alu-värinen moottori - kun on nätimpi". ;)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #80 : Lokakuu 06, 2012, 15:50:42 ip »
Nuo ylimmät kannet näkyy olevan pelkät koristeet. Ilma kiertää jopa alla. Olikos tässä koneessa nyt vesijäähykannet? Ennenkin noita leikekuvia tulkinneena voisi näin väittää.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: California 1400
« Vastaus #81 : Lokakuu 06, 2012, 21:20:13 ip »
Sveitsin Guzziklubin sivuilla on yhdet julkisesti esillä olevat GMG:ssä napatut kuvat moottorin poikkileikkauksesta:
http://web170.eta.ibone.ch/mgcc/eindex.html => selaa alas, 6 kuvaa

- niin mitähän nuo kannessa olevat "kanavat" tosiaan on kun ei kai vettä ole kun kuskin vesipullossa ?
- mitäs jos siitä tulee vesijäähdytteinen versio ja tapahtuu kuten Cali=>V11, tulee samasta pelistä eri kansilla uuteen sporttiin kone, jos se onkin lyhytiskuinen(?),
  eikös se ole Panigale myös siitä tunnettu, lyhytiskuisuudestaan?

Toinen kuva "pauldaytona" -sivustolta Hollannista, otettu GMG 2011 aikana Mandellossa, mistä osista lie tehty mutta jotain tuon näköistä siitä voisi tulla jo käytössä olevista osista tehden, jos Eicmassa muinoin esitellyt hahmotelmat jäävät toteutumatta.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2012, 02:33:27 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #82 : Lokakuu 06, 2012, 21:30:52 ip »
Siinä viime vuotisessa näyttelyprotossahan oli vähän kuin syyläri moottorin edessä..?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: California 1400
« Vastaus #83 : Lokakuu 07, 2012, 11:54:47 ap »
Eikös tuo alempi kuva ole millepercento Alba?

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: California 1400
« Vastaus #84 : Lokakuu 08, 2012, 00:02:42 ap »
Eikun satulan alla oleva julmankokoinen öljynjäähdytin tarvitsee ilmaa...
Kuva millepercenton sivulta.
Vaikka viosihan toisen puolen töttöröllä ruokkia moottoriakin. Ei ainakaan
heti löytynyt kuvaa.
http://www.millepercento.it/index.jsp?lingua=it&action=cambiaPagina&sito=Millepercento&linkPagina=17744&t=WORKING+ON

Pekka
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #85 : Lokakuu 08, 2012, 09:21:13 ap »
Arassa paikassa on tuo satulanalussyylärikin.
Ehkei suoria kiveniskemiä ole uhkana mutta kosteus ja maantierapa tuolla kyllä pyörii.
Toisaalta liki ainoa paikka johon jäädytin katoaa kuin luonnostaan.
Muutamalla muullakin valmistajalla on "keksitty" laittaa jäähdytin noille tienoin. Mm Benelli Tornado.

Toinen tapa "hukata" jäähdytin on laittaa se (ne) poikittaisen V-koneen sivu(i)lle. Esim Honda.
Pitkittäisessä V-koneessa se jää jonkin verran näkyville. (Griso)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #86 : Lokakuu 08, 2012, 09:35:32 ap »
Tuli tuosta Hondasta mieleen;
Ei kelpaa kaikille se syylärin sijainti koneen sivullakaan.



Siirretty satulan alle..

Eikös se kenno loppujen lopuksi ole Grisossa ihan hyvässä paikassa siinä koneen sivulla? Sylinterin suojassa, olematta minkään tiellä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: California 1400
« Vastaus #87 : Lokakuu 08, 2012, 11:27:36 ap »
Eksyy 1,4 litraisesta, mutta eksyköön...

Alban tötteröt sekä että...





T,
Jukka

Ps. Proto vaiheen tulos:


California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #88 : Lokakuu 10, 2012, 10:52:33 ap »
Se on hyvä että makuja on monia mutta tuosta ei kyllä pyörän ulkonäkö paljon enää parane, reissufiilistä löytyy! Upean näkönen prätkä. Niitä speksejä vaan ootellessa...niin ratkeaa se tankin kohtalo :) Ja jos hinta pysyy siinä 22 000 ekkerön kulmila niin Harleyt ja Triumphin T-bird bye bye...
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Rockmaple

  • Viestejä: 31
Vs: California 1400
« Vastaus #89 : Lokakuu 10, 2012, 14:44:45 ip »
Se on hyvä että makuja on monia ...

Näin on. Mun silmään tuo muistuttaa jotenkin bosshossia, joka on aivan järkyttävän ruma kasa yhteen sopimattomia osia. ;D Eli siis en tykkää yhtään.