Ei sen tarvitse ihan ratatykki olla, ollakseen hyvä ajettava. Itse en mitenkään ymmärrä sitä, että eristetään kuljettaja ajamisesta ja pyörän dynamiikasta. On silkkaa rahan hukkaa, jos käyttöpyörä on vain yhden toiminnan peli. Itse en ainakaan hyväksy omaan käyttöön pyörää, jolla ei voi ajaa hiekkaa, rataa, mutkapätkää, matkaa ja kauppareissua, vaan pitäisi jostain tinkiä. Jos haluaa päästä paikasta toiseen mahdollisimman pienellä vaivalla, voi ottaa vaikka taksin tai junan. Se, että entinen Cali on (varauksin) hyvä ajettava tulee aika monesta osasta; esimerkiksi keulakulma on "customiksi" suht jyrkkä, painoa ei ole sitä mitä Ameriikan ja Japanin serkuilla, jarrut ja alusta ovat suhteessa suoristukykyyn jne jne. Nyt ilmeisesti yritetään Mandellossa pyrkiä jonkinlaiseen premiumluokan cruiseriin ja customiin. Silti varustus ei näytä kovin kaksiselta, hintalapun varmaan puhuessa muuta. Olen erittäin skeptinen moottorin suorituskykyyn ja karsitun alustan toimivuuteen muussa, kuin suoraan ajossa. Maavarahan tuosta kuvien perusteella puuttuu. Hyvin varmaan kilpailee isojen Kawasakien ja Suzukien kanssa samassa segmentissä. Esim. Suzukin M1800R on hyvä esimerkki aiheesta; kone on 1800 cc mutta 125 heppainen ja on muuten unelias motti, jarrua löytyy, muttei alustaa. Massaa on reilusti liikaa ja kallistusvaraa ei yhtään. Minua ei vakuuttanut, ei myöskään alan lehdistöä (lähinnä alustan ja kallistusvaran suhteen). Suzuki miehet puhuvat tietenkin toista, mutta tunnetusti merkin ääreltä löytyy hyviä esimerkkejä vaaleanpunaisten merkkiuskollisuuslasien läpi katselemisesta..
Ei tule uudesta Californiasta esitellyin eväin samanlaista yleistyökalua, kuin edeltäjästään.