Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 170141 kertaa)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 1400
« Vastaus #45 : Syyskuu 05, 2012, 10:51:52 ap »
Heitän arvauksen, että tehova on 110hv/6800rpm ja vääntövä 14kgm/4500. Paino ajovalmiina 290kg. Arvauskisan voittaja päässee koeajolle aikanaan.
Forza Moto Guzzi!

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: California 1400
« Vastaus #46 : Syyskuu 05, 2012, 11:00:48 ap »
Sillä tietotaidolla, mikä tehtaalta löytyy, syntyy varmasti ajettavuudeltaan parempia pyöriä kuin vanhat mallit. On se varmaan ollut yhtä kauheaa vastustusta aikoinaankin, kun Guzzi oli lanseeraamassa ensimmäisiä V-kakkosiakin, kun tuo vanha makaavasylinterinenkin on niiiin hyvä ja ihan riittävän tehokas..

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #47 : Syyskuu 05, 2012, 11:56:12 ap »
Sillä tietotaidolla, mikä tehtaalta löytyy, syntyisi varmasti ajettavuudeltaan parempia pyöriä kuin vanhat mallit.

Korjattu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: California 1400
« Vastaus #48 : Syyskuu 05, 2012, 12:50:41 ip »
Saattaa tuosta hyväkin tulla, kunhan se muotoilija saadaan ensin erotetuksi.
Mittari, etulamppu, takapää/rek.teline ainakin olisi muutettava...
Mikä ihmeen kumma halua noilla makaroneilla on tehdä tuollaisia tötteröitä?

Nooh...kunhan nyt saadaan esille myytävä versio. Onhan tuota odoteltu ja kai vielä odotellaan...

MattiV

  • Viestejä: 77
Vs: California 1400
« Vastaus #49 : Syyskuu 06, 2012, 02:43:20 ap »

Ilmeisesti ajettavuuden tavoittelulla on pyyhitty hanuria pyörää piirrettäessä ja päätavoitteeksi on haluttu suoran tien lutkuttaminen mahdollisimman puuduttavasti. Kallistuvaroja ei ole ja keulakulma kuin chopperissa..
[/quote

Ei kai kukaan täysjärkinen Kalistinta ratapyöräksi ostakkaan ??? Sitä varten Kutsilta löytyy varmasti parempiakin vehkeitä.
Oletan että ostajakunta on enempi rauhallisesti ruisailevia ihmisiä jolloin pitemmällä akselivälillä saahaan suuntavakavuutta.

Vannapii gutsisti
Huono tie, parempi mieli

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: California 1400
« Vastaus #50 : Syyskuu 06, 2012, 07:51:37 ap »
Jenkkityylin tavoittelussa on kyllä hukattu Italialainen tyylitaju. Kiiltävää tingeltangelia piisaa. Tuollaisena se on ihan oikeasti mauton ja ruma. Toivottavasti ajo-ominaisuudet ovat kohdallaan. Silloin riisumalla ja pelkistämällä tuosta voidaan saada aikaiseksi jotain hyvääkin. Koristeita keventämällä ja muutamalla matkailua tukevalla varusteella voi olla asiallinenkin. Ainakin Suomessa taitaa Calit olla enemmän matkakäytössä kuin nurkkacruisailussa.
V11 Sport

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #51 : Syyskuu 06, 2012, 07:57:15 ap »

Ilmeisesti ajettavuuden tavoittelulla on pyyhitty hanuria pyörää piirrettäessä ja päätavoitteeksi on haluttu suoran tien lutkuttaminen mahdollisimman puuduttavasti. Kallistuvaroja ei ole ja keulakulma kuin chopperissa..
[/quote

Ei kai kukaan täysjärkinen Kalistinta ratapyöräksi ostakkaan ??? Sitä varten Kutsilta löytyy varmasti parempiakin vehkeitä.



Ei toki, mutta jos vanha Cali käy myös siihen, miksi tehdä huonompaa?


Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 1400
« Vastaus #52 : Syyskuu 06, 2012, 09:30:34 ap »
Cali on customiksi naamioitu ratapyörä. Tämä uutukainen saattaa olla myös. Kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa.
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #53 : Syyskuu 06, 2012, 09:57:49 ap »
Älä vaan sano sitä ääneen mun pyörälle! Ettei sille paljastu  :D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #54 : Syyskuu 06, 2012, 12:44:59 ip »
Eka vedokset ovat minusta lupaavia uuden calin suhteen. Joissakin kuvissa on enemmän pässinsarvi stonga mikä tekisi ajoasentoa pystymmäksi. Joissain kuvissa taas enemmän dragster tyyppinen, jossa joutuu kurottamaan stongaan. Voip olla että tekevät eri versiot matkakäyttöön ja toisen sporttisemman kustomin suuntaan? Toivoisin kyllä kiinteitä kovia, vedenpitäviä ja tilavia sivulaukkuja. Sinänsä, jos Californiaa uudistetaan kerran 25 vuodessa niin ei kai ole järkeä tehdä samannäköistä pyörää? Sitten tulisi kommentit taas "vain kosmeettisista muutoksista". Totta on että tuleva versio on modernimman näköinen ja siten nykyaikaisempi. Mutta tulossahan on 100 prosenttisesti täysin uusi pyörä jolla vanhaa on vain nimi. Sinänsä jenkkityyliin en itse löydä yhtymäkohtia, kyllä tuo omannäköisensa on ja harley ja Victoryt aika kaukana. Ja taitaapa sitä tingentangelia olla nykyisessä Calissa kuitenkin enemmän elleivät loppumetreillä lisää kromin määrää. Mukavan ja massiivinesen näköinen peli minusta jota tuskin kukaan ostaa ratakäyttöön ja polvi maassa kanttailuun. Jos näin niin silloin ostaja on jostain syystä täysin väärän pyöräkategorian kanssa tekemisissä  :o
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #55 : Syyskuu 06, 2012, 14:52:52 ip »
Ei sen tarvitse ihan ratatykki olla, ollakseen hyvä ajettava. Itse en mitenkään ymmärrä sitä, että eristetään kuljettaja ajamisesta ja pyörän dynamiikasta. On silkkaa rahan hukkaa, jos käyttöpyörä on vain yhden toiminnan peli. Itse en ainakaan hyväksy omaan käyttöön pyörää, jolla ei voi ajaa hiekkaa, rataa, mutkapätkää, matkaa ja kauppareissua, vaan pitäisi jostain tinkiä. Jos haluaa päästä paikasta toiseen mahdollisimman pienellä vaivalla, voi ottaa vaikka taksin tai junan. Se, että entinen Cali on (varauksin) hyvä ajettava tulee aika monesta osasta; esimerkiksi keulakulma on "customiksi" suht jyrkkä, painoa ei ole sitä mitä Ameriikan ja Japanin serkuilla, jarrut ja alusta ovat suhteessa suoristukykyyn jne jne. Nyt ilmeisesti yritetään Mandellossa pyrkiä jonkinlaiseen premiumluokan cruiseriin ja customiin. Silti varustus ei näytä kovin kaksiselta, hintalapun varmaan puhuessa muuta. Olen erittäin skeptinen moottorin suorituskykyyn ja karsitun alustan toimivuuteen muussa, kuin suoraan ajossa. Maavarahan tuosta kuvien perusteella puuttuu. Hyvin varmaan kilpailee isojen Kawasakien ja Suzukien kanssa samassa segmentissä. Esim. Suzukin M1800R on hyvä esimerkki aiheesta; kone on 1800 cc mutta 125 heppainen ja on muuten unelias motti, jarrua löytyy, muttei alustaa. Massaa on reilusti liikaa ja kallistusvaraa ei yhtään. Minua ei vakuuttanut, ei myöskään alan lehdistöä (lähinnä alustan ja kallistusvaran suhteen). Suzuki miehet puhuvat tietenkin toista, mutta tunnetusti merkin ääreltä löytyy hyviä esimerkkejä vaaleanpunaisten merkkiuskollisuuslasien läpi katselemisesta..
Ei tule uudesta Californiasta esitellyin eväin samanlaista yleistyökalua, kuin edeltäjästään.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 1400
« Vastaus #56 : Syyskuu 06, 2012, 18:05:39 ip »
<snip>
Ei tule uudesta Californiasta esitellyin eväin samanlaista yleistyökalua, kuin edeltäjästään.

Ehkä ei tule, mutta aika on nyt toinen, ehkä yleistyökalujen aika on ohi? Ainakin custom-tyylisten yleistyökalujen?
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #57 : Syyskuu 06, 2012, 20:19:05 ip »
Jep, siltähän tuo mustimpia pilviä tulkitsemalla näyttää, valitettavasti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California 1400
« Vastaus #58 : Syyskuu 17, 2012, 07:48:11 ap »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: California 1400
« Vastaus #59 : Syyskuu 17, 2012, 16:27:27 ip »
En oo kyllä vaihtamassa, mutta voi kait sitä Eicmassa käydessä samalla vilkasta. Ohimennen ainakin, syrjäsilmällä jos vaikka...

Jouko