Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 170171 kertaa)

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #15 : Helmikuu 10, 2012, 15:45:31 ip »

"saa nähdä paljonko CALI 1400 painaa kun se saapuu kaupoille -- 300 kg?

Mulle riittää kun tallissani on yksi tämmönen "raskaansarjan painija" - vanha wingi . Se on jo ( melkein ) liikaa.
Parempi kaikella tavalla jos mp on kevyt ja sentään kestävä. Hevosvoimia saa olla riittävästi että saa vähän vauhtia....  Mutta nykyään mp-markkinalle tulee valtavasti todella isoja
painavia : Victory, Thunderbird, 3-syl Rocket Traja tuli, isoja japs.cusompyöriä, HDtä, Boss Hoss, Wingi, painava 6-syl Bemari, Pannu , GTR, y.muita. En minä oikein ymmärrä.. "

No jaa, tuo painoasia on tietysti ajajakohtainen ja suhteellinen juttu. Itse olen koeajanut näistä isoista custompyöristä mm. Victory Crossroadsin, Triumphin Rocket classicin, Yamahan 1900 midnight starin, Harleyn Ultran, Harleyn road king customin ja Triumphin Thunderbird 1600:sen. Ainoa pyörä, jossa paino on tuntunut jotenkin häiritsevänä on Triumphin Rocket ja siinäkin käännellessä pyörää taajamanopeudella, jolloin tuntui vähän raskaalta. Kaikki muut ovat tuntuneet jopa keveiltä erityisesti Triumphin Thunderbird. Näissä kaikissa em. pyörissä painoa on pitkälti 300 kg. Esim. raskaammalta tuntui BMW:n 1300 gt yläpainoisuutensa vuoksi. Eli ei se paino mikä paperilla näkyy vaan miten se on pyörään sijoitettu...

Itse pidän yleensä vähän tuhdimmista ja painavemmista pyöristä, koska matka-ajossa niiden kuormankantavuuskyky on yleensä parempi ilman että ajo-ominaisuudet kärsivät. Nykyinen Guzzin Californiani tuntuu custompyörien kategoriassa jopa pieneltä ja kevyeltä.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Guzzr

  • Viestejä: 671
Vs: California 1400
« Vastaus #16 : Helmikuu 11, 2012, 20:58:37 ip »
>300 kg.
Miksi peruutusvaihde on tullut isoihin m-pyöriin. No kun ajaaja ei jaksa työntää pyörän taaksepäin.
Miksi sporttipyörät yleensä tykkää pienemmästä omapainosta. Saa paremmat ajoominaisuudet ja suorityskyky.
Miksi raskas ja iso pyörä kuluttaa ennemmän bensiiniä?
Ja onko helpompi liikenteessä nopeasti ohittaa esim. pitkiä kuormaautoja.
Koskeeko yleensä kevyt vai raskas moottoripyörä maahan mutkaisella tiellä?
Keskituelle on paljon vaikeampi nostaa 350 kg mp !

Raskaan mpyörän Ainoa hyvä puoli on että mahdollinen varas ehkä ei jaksa nosta mp,n pakettiautoon  ;) Kaverin mp hävisi yhtäkkiä Athenassa
kahvitauon aikana. - Oli 200 kilon mpyörä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 047
  • Kotirintamamotoristi
Vs: California 1400
« Vastaus #18 : Toukokuu 30, 2012, 07:54:45 ap »
Pikkulohkot on mukavia.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: California 1400
« Vastaus #19 : Toukokuu 30, 2012, 08:15:18 ap »
Syksystä puhe..
http://www.telegraph.co.uk/motoring/motorbikes/9241055/Moto-Guzzi-California-1400-launched.html

Nuo kuvat ovat julkaistu jo aikaa sitten. Ulkomuodosta päätellen kyseinen pyörä on suunniteltu pelkästään eimericcalaisille kioskinkiertäjille.
Ilmeisesti tarjotaan vaihtoehto HD:n vastaavanmuotoiselle pyörälle kuvitellen, että niitä myydään tuhansia ja tuhansia ja peitotaan HD...
Mielestäni tuo ei ole mikään vaihtoehto - ei ainakaan tuollaisena - Californialle. Hyvä aihiohan se on rakentaa kunnon matkapyörä. Pitää vain lisätä kaikki matkaheebelit, niin siitä saa ihan hyvän pyörän.
Saas nähdä mitä lopultakin on tulossa.

Nuo "kauniit" muodot muuttuvat ihan toisenlaisiksi, kun tuohon lisätään vaikkapa direktiivin mukainen rekkariteline. Ja mahtaakohan tuollainen takavalo mennä tyypissä läpi... On vain pitkä matka esittelyprotosta tuotantoversioon. Kun vielä huomioi, että se rakentaminen tehtaan kummihihnalla pitää olla paljon sujuvampi ja halvempi, kuin protopajan yksilön.
Ei tuo pyörävalmistuskaan ihan niin helppoa ole, kuin kuvitellaan...

Odotellaan mitä tulee...

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 1400
« Vastaus #20 : Toukokuu 30, 2012, 09:03:59 ap »
Syksystä puhe..
http://www.telegraph.co.uk/motoring/motorbikes/9241055/Moto-Guzzi-California-1400-launched.html

Nuo kuvat ovat julkaistu jo aikaa sitten. Ulkomuodosta päätellen kyseinen pyörä on suunniteltu pelkästään eimericcalaisille kioskinkiertäjille.
Ilmeisesti tarjotaan vaihtoehto HD:n vastaavanmuotoiselle pyörälle kuvitellen, että niitä myydään tuhansia ja tuhansia ja peitotaan HD...
Mielestäni tuo ei ole mikään vaihtoehto - ei ainakaan tuollaisena - Californialle. Hyvä aihiohan se on rakentaa kunnon matkapyörä. Pitää vain lisätä kaikki matkaheebelit, niin siitä saa ihan hyvän pyörän.
Saas nähdä mitä lopultakin on tulossa.
<snip>

Tuskinpa kukaan odottaa uudesta mallista HD:n päihittäjää - hyppäys 5.600 pyörän tuotannosta yli 300.000 pyörään ei onnistu yhdellä mallilla - eikä muutenkaan.  ;D
Tuhansia pitäisi kyllä myydä...
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #21 : Toukokuu 30, 2012, 18:08:12 ip »
Syksystä puhe..
http://www.telegraph.co.uk/motoring/motorbikes/9241055/Moto-Guzzi-California-1400-launched.html

Nuo kuvat ovat julkaistu jo aikaa sitten.
Odotellaan mitä tulee...

Kuvat on nähty jo aikaa sitten, mutta tuossa oli mainittu, jotta olisi syksyllä valmis asiakkaille.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: California 1400
« Vastaus #22 : Toukokuu 31, 2012, 08:30:28 ap »
>> Tuskinpa kukaan odottaa uudesta mallista HD:n päihittäjää - hyppäys 5.600 pyörän tuotannosta yli 300.000 pyörään ei onnistu yhdellä mallilla - eikä muutenkaan.  Grin
Tuhansia pitäisi kyllä myydä... <<

Niin...kirjoitin - - - kuvitellen, että niitä myydään tuhansia ja tuhansia ja peitotaan HD... - - -
En hetkeäkään itse luule, että jokin eurooppalainen peittoaa HD:n. Kun sen myynti Eimericassa ei perustu mihinkään järjelliseen...  ;)

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: California 1400
« Vastaus #23 : Kesäkuu 17, 2012, 20:10:11 ip »
California 1400 / papparazzikuvia


-   ilmanotto, kapselointi kehysputkeen pois
-   mittaristo digitaalinen
-   klassiset kierrejouset, ei aikaisemmin näytettyjä
-   => tulee siis useita eri versioita


http://www.motoblog.it/post/38921/moto-guzzi-california-1400-nuove-foto-spia
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #24 : Kesäkuu 17, 2012, 20:23:03 ip »
Kuvien mukaan takaiskarien lisäksi on kustannusten edessä karsittu etuhaarukkakin halvaksi peruskeulaksi. Sentään radiaalijarrut on säilytetty.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: California 1400
« Vastaus #25 : Kesäkuu 17, 2012, 20:58:10 ip »
Veikkaan että tankin kokoon tulee moni pettymään.

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: California 1400
« Vastaus #26 : Kesäkuu 17, 2012, 21:08:29 ip »
>> Veikkaan että tankin kokoon tulee moni pettymään. <<

Niin...ja moneen muuhunkin kohtaan, jos tuo on todellakin uusi California.  :(  :-\

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 1400
« Vastaus #27 : Kesäkuu 17, 2012, 21:17:43 ip »
Kuvien mukaan takaiskarien lisäksi on kustannusten edessä karsittu etuhaarukkakin halvaksi peruskeulaksi. Sentään radiaalijarrut on säilytetty.

Halpa taitaa olla keula - sellainen upside-down, jonka Nimbus esitteli 1932 ja BMW 1933 - sitten joku käänsi sen ylösalaisin ja alkoi kutsua sitä normaaliksi - ja nyt vanha peruskeula onkin uusmuotinen upside-down.  :D
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #28 : Kesäkuu 18, 2012, 08:06:24 ap »
Kuvien mukaan takaiskarien lisäksi on kustannusten edessä karsittu etuhaarukkakin halvaksi peruskeulaksi. Sentään radiaalijarrut on säilytetty.

Halpa taitaa olla keula - sellainen upside-down, jonka Nimbus esitteli 1932 ja BMW 1933 - sitten joku käänsi sen ylösalaisin ja alkoi kutsua sitä normaaliksi - ja nyt vanha peruskeula onkin uusmuotinen upside-down.  :D

Peruskeula= hydraulinen haarukka ilman mitään säätöjä. Ihan sama miten päin se on..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

BMW

  • Viestejä: 338
Vs: California 1400
« Vastaus #29 : Kesäkuu 18, 2012, 08:09:33 ap »
Älkää ny olko niin nekatiivisia. Kyllä siitä hyvä tulee.