"saa nähdä paljonko CALI 1400 painaa kun se saapuu kaupoille -- 300 kg?
Mulle riittää kun tallissani on yksi tämmönen "raskaansarjan painija" - vanha wingi . Se on jo ( melkein ) liikaa.
Parempi kaikella tavalla jos mp on kevyt ja sentään kestävä. Hevosvoimia saa olla riittävästi että saa vähän vauhtia.... Mutta nykyään mp-markkinalle tulee valtavasti todella isoja
painavia : Victory, Thunderbird, 3-syl Rocket Traja tuli, isoja japs.cusompyöriä, HDtä, Boss Hoss, Wingi, painava 6-syl Bemari, Pannu , GTR, y.muita. En minä oikein ymmärrä.. "
No jaa, tuo painoasia on tietysti ajajakohtainen ja suhteellinen juttu. Itse olen koeajanut näistä isoista custompyöristä mm. Victory Crossroadsin, Triumphin Rocket classicin, Yamahan 1900 midnight starin, Harleyn Ultran, Harleyn road king customin ja Triumphin Thunderbird 1600:sen. Ainoa pyörä, jossa paino on tuntunut jotenkin häiritsevänä on Triumphin Rocket ja siinäkin käännellessä pyörää taajamanopeudella, jolloin tuntui vähän raskaalta. Kaikki muut ovat tuntuneet jopa keveiltä erityisesti Triumphin Thunderbird. Näissä kaikissa em. pyörissä painoa on pitkälti 300 kg. Esim. raskaammalta tuntui BMW:n 1300 gt yläpainoisuutensa vuoksi. Eli ei se paino mikä paperilla näkyy vaan miten se on pyörään sijoitettu...
Itse pidän yleensä vähän tuhdimmista ja painavemmista pyöristä, koska matka-ajossa niiden kuormankantavuuskyky on yleensä parempi ilman että ajo-ominaisuudet kärsivät. Nykyinen Guzzin Californiani tuntuu custompyörien kategoriassa jopa pieneltä ja kevyeltä.