Kirjoittaja Aihe: Guzzi rukkaa mallistoa...  (Luettu 33211 kertaa)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #30 : Maaliskuu 17, 2012, 10:28:06 ap »

>snip>
Jos tuo vielä painaa sen 300 kiloa, niin eipä jää jäljelle paljon vanhojen Calistimien hyvistä puolista.

Jos tällä mallilla onnistutaan karkottamaan vanhan tyylisten Californioiden potentiaaliset ostajat, niin mitä asiakkaita jää jäljelle?
<snip>


Totta. Painoa ei ole tarpeeksi vanhaan Caliin verrattuna.

Vakioista ei kai yhdenkään Cali mallin ilmoitettu paino ole täyttä kolmeasataa. Mutta kun siihen ripustellaan kaikki mahdollinen kiiltävä ja tingeltangeli, niin alkaahan sitä massaa olla.

Mutta tuossa uudessa häiritsee vahvasti tuo akseliväli. Näyttää ihan helkutin pitkältä..

Taidatpa olla oikeassa - entisen Cali kolmoseni valmistajan ilmoittama paino oli näköjään vain 290 kg. Vanhuus ei tule yksin...  :(
Emeritus-guzzisti

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #31 : Maaliskuu 17, 2012, 10:28:58 ap »
Moro,
Customilta näyttää ja miksei näyttäisi, kun kerran sellaiseksi on tarkoitettu!
Putket vaativat totuttelua, mutta muuten tyylikäs kokonaisuus.

Tahtoo kuitenkin uskoa, että tekevät myös kahden istuttavan touring version, jossa perinteiset matkavarustukset.
Tuskimpa jättävät tähän yhteen versioon, kun ovat luoneet täysin uuden moottorin ja rungon?

Eiköhän sieltä tule mallit vähintääkin kolmella eri varustuksella:
1-paikkainen äijäcustom (kuvan versio)
2-paikkainen naku
2-paikkianen touring

Minusta se on sopivasti erilainen entiseen Caliin nähden. Silti se erottuu muista vastaavan genren pyöristä.
Tässä on potentiaalia! Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä tarjoavat myöhemmin!

t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #32 : Maaliskuu 17, 2012, 11:56:22 ap »
Uutta isoa Calia on odoteltu jo vuosia, ja onhan tuo nyt kyllä jotain, mikä tuo hymyn kasvoille ;D.

Todella onnistuneen näköinen siihen tarkoitukseen, mihin se on ajateltukin. Ja niin kuin Kimmo jo sanoikin, niin varmasti siihen tulee vielä erilaista härpäkettä ja touring varustetta. Hinta vaan voi olla hidaste..

Mutta, missä näkyy öljynsuodatin??? Ei kai vaan...

Jouko

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #33 : Maaliskuu 17, 2012, 17:50:29 ip »
Täällä lisää aiheesta: http://www.motoblog.it/post/36321/gruppo-piaggio-nuovo-advanced-design-center-a-pasadena-california

On siis jokun jenkeissä sijaitsevan Piaggio-konsernin suunnittelutoimiston aihioita. Pikaisesti lukaistuna eivät ilmoita teknillisiä tietoja.
Forza Moto Guzzi!

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #34 : Maaliskuu 17, 2012, 17:59:34 ip »
Aikaisempien kommenttien linkeistä napsittua:


Vesijäähdytteinen, Galluzzin luomus:

Piaggio announced it is opening a new design center in Pasadena, Calif., to be headed by Miguel Galluzzi, an Argentine-born American. Galluzzi’s résumé includes models such as the RSV4, the Cagiva Raptor, the Ducati Monster and the new Moto Guzzi California 1400.


Tuotanto alkaa loppukesästä, syksyllä USA -markkinoille:

Piaggio confirmed it will introduce the new Aprilia Caponord 1200 and Moto Guzzi California 1400 to the U.S. market this fall. The Moto Guzzi California 1400 replaces the current 1100 version, which is available this year in a limited edition version celebrating the 90th anniversary of Moto Guzzi. Unlike the air-cooled 1100, the new California 1400′s 90-degree V-Twin engine is liquid-cooled.  Will go into production sometime between July and September, 110 peak horsepower with great torque, also from low rpm, overall design is much more refined than anything that has come from Moto Guzzi.


Vespakauppa käy:

Piaggio is best-selling European two-wheeler in the U.S. (5,300 Vespa LX units).


Stelviolle kilpailija omasta tallista:

Piaggio revealed a new Aprilia adventure tourer at its dealer meeting dubbed the Caponord 1200, giving the manufacturer a competitor to the GS’s and Tigers and Multistradas of the world.
V11 - it defines you.

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #35 : Maaliskuu 18, 2012, 11:56:07 ap »

Taidatpa olla oikeassa - entisen Cali kolmoseni valmistajan ilmoittama paino oli näköjään vain 290 kg. Vanhuus ei tule yksin...  :(

Onkohan näitä kukaan koskaan itse punninnut?

Jaappanin pojilla on ollut taipumus ilmoittaa painot alakanttiin, Guzzilla ilmeisesti ei?

Tosin tämä lienee toiveajattelua samoin kuten se, että "valmistaja ilmoittaa tehot alakanttiin" :)

Centauron paino näyttää rekisteriotteen mukaan olevan 250 kiloa ja myyntiesitteen mukaan 224kg.

Cali EV:n paino mainoksessa 251kg ja V11 sportin 219kg.

Jotenkin vaan cali I ja II näyttää kovin pieneltä ja köykäiseltä nykytarjontaan verrattuna, mutta ehkäpä pyörän pienempi fyysinen koko hämää luulemaan niitä kevyemmiksi kuin ne onkaan.

Pitäisi käyttää tuo rata-lemans puntarissa, niiin tietäisi mitä sekin painaa. Kovin kevyeltä tuntuu katupyörään verrattuna, mutta kaipa sekin painaa vielä sen 200 kiloa, vaikka kaikki katuliikenteessä tarvittava roina onkin poissa ja osa osista korvattu kevyemmillä.

Customin ostajat ilmeisesti kuitenkin maksavat mielummin kromatusta raudasta, kuin kevyemmistä pyörän osista ja niiden tekeminen toki lienee tehtaalle paremman katteen tuottavaa kuin kevyemmät vanteet tms.


motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #36 : Maaliskuu 18, 2012, 12:16:51 ip »
Punnitsin Centauron siinä kunnossa kuin se on nyt. Ahtimen kera ja kevennetyllä takarungolla.
Tankki oli täynnä ja muutenkin ajokunnossa. Työpaikan tavaravaaka näytti 221 kg.

Että ei mikään keijukaismalli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #37 : Maaliskuu 18, 2012, 12:43:32 ip »
Keppivetoisten höyhensarjalainen.
Forza Moto Guzzi!

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #38 : Maaliskuu 18, 2012, 20:17:08 ip »
Guzzistilla keppi on tunnetusti painava ja kunnioitusta herättävä.

Aprilian lipun alla valmistettuja 2-pyttyisiä katettuja noin tonnisia ”Sporttipyöriä” olivat 2003:

V11 LeMans 91 hv/226 kg

RSV Mille 1000 R 130 hv/185 kg


Vaan sure näitä…
V11 - it defines you.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #39 : Maaliskuu 19, 2012, 20:25:41 ip »
California 1400cc
Tossa ihastelin noita kuvia uudesta Calista ja ihmettelin omituista vaihdepoljinta!
Oisko kyseessä joku semi-automatic versio?
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #40 : Maaliskuu 21, 2012, 08:26:03 ap »
Ettei olis vain ei_toimiva_messumalli pyörästä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #41 : Maaliskuu 21, 2012, 11:11:37 ap »
Niin tai "ympäripyörivällä" vaihderummulla varustettu vaihteisto: vapaa - 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - vapaa - 1 - 2 - jne. Mennävuosina joissakin pyörissä oli tuollaisia vaihteistoja.
Sitten oli niitäkin joissa sai "kaavan" katkeamaan erillisestä vapaapolkimesta.

Epäilen kuitenkin että on näyttelykappale tai tahallinen asennusvirhe tai ei ole vielä valimossa tehty tähän malliin kaksoispoljinta. Tuonne ei kyllä mitään bootsinnokkaa, tai meikäläisen sämpylää, alle työnnetä.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #42 : Maaliskuu 21, 2012, 12:29:59 ip »
Tässäpä on taas oiva esimerkki tuosta tehtaan puuhastelusta. Pelkkä esittelymaketti, jota ei kaiketi ole edes tarkoitustakaan tuoda markkinoille. Sinänsä älytöntä, koska tämä on yksi parhaista tavoista karkottaa uudet tai uskolliset asiakkaat.
Olis jo ehtinyt kehitellä ( 3-4 v ) ihan oikean "uuden Calin", jos olis halunnut - viitsinyt - voinut - saanut...
Ei kukaan muukaan voi sanoa asiakkaalle, jotta odottele nyt rauhassa vuosi tai pari - voimme ehkä tulevaisuudessa jollain aikaväälillä saada jotain uutta aikaiseksi ja plää plää plää...

Ei niin, että olisin katkera, mutta jos vaikka ajattelee asiaa eri maiden maahantuojien kannalta; Väitän, että sen V7 Raser -mallin ostajia on kuitenkin kovin vähän verrattuna kokonaismarkkinoihin. Eikä se kenellekään riitä, että noita joku joskus ostaa. Asiakas eli motoristi löytää hyvin vaivattomasti vaihtoehtoja ostettavaksi. Eikä se, että jaappanilaiset merkit saavat muutaman uuden ostajan, niille mitään merkitse, mutta Guzzille - ja piikkiöläisille - jokainen ostava asiakas on tärkeä. Tuotanto- ja myyntimäärät kun ovat suht. pieniä.
Eipä se Hondan tuotannossa juuri tunnu, jos Guzzeja ei tuotaisi Suomeen yhtäkään. Mutta Guzzin tuotannossa se tuntuu. Tästähän on myös kyse.

Noooh...turhaan tätä täällä pohtii - italiaanot tekevät miten mieleen juolahtaa...

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #43 : Maaliskuu 21, 2012, 19:47:46 ip »
Koodia: [Valitse]
turhaan tätä täällä pohtii - italiaanot tekevät miten mieleen juolahtaa
Jo edellisessä Eicmassa Piaggion Torresan painotti, että uutta Calia tehdään kun "Iisakin kirkkoa" juuri sen vuoksi, että malli ja asia on niin tärkeä Guzzille.  Vanhat asiakkaat täytyisi pitää ja erityisesti uusiakin saada (tässä kohtaa "jakeluverkostoproblematiikka" nousee varmaan taas esille).  Noista USA -teksteistä jää se käsitys, että kun aikaisemmin USA:han mentiin Euroopan julkaisujen jälkeen - nyt asia on päinvastoin.  Tuota suurta Custom -markkinaa palvellaan niin, että perustetaan suunnittelutoimisto sinne ja uusi Cali julkaistaan ensin siellä (tulevana syksynä).  Kuvan malliversio näyttäisi minusta juuri tältä USA -mallilta.  Vasta sen jälkeen (kevät 2013)  tulevat Eurooppaversiot, joissa varmaankin kokeneemmat Calikuskit myös huomioidaan.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2012, 18:27:31 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #44 : Maaliskuu 22, 2012, 10:04:53 ap »
http://www.youtube.com/watch?v=ou2uhvBsMgI

Eli ensi syksynä julkistetaan "oikeat" mallit. Nämä vain näköisversioita.
Hyvä pyörä, parempi mieli.