Minä olen tuohon Pohjolan vakuutukseen kovin tyytyväinen, Nordean vakuutukseen verrattuna hinta tippui tosi rajusti, viimevounna maksoin yli 900€ (reilu puolivuotta) ja tänävounna noin 500€ (täyskasko , Turku). Mahdolliset pidemmät keskeytykset on mahdollista hoitaa ainakin myymällä pyörä (esim äidille), ja hankkia se sitten takaisin ja ilmeisesti myös vakuutusfirmaa vaihtamalla. Missä hyvänsä vakuutusyhtiössä seisonnan kai tulee olla täysi kuukausi, jotta sillä on hintaan vaikutusta. Noin pitkiä remontteja ei toivottavasti tule.
Jännää, että näin suuria alennuksia voi saada, kun juuri eilen radiossa kerrottin, että moottoripyörävakuutukset olivat suomalaisille vakuutusyhtiöille tappiollisia. Muistaakseni tappiota syntyi yhteensä 4M€, mikä lienee reilu 20€ per asiakas. Minun logiikallani hintoja tulisi nostaa, tai saada karsittua kuluja. Vammojen hoitokulut ja työkyvyttömyyseläkkeet ovat tietysti syynä vakuutuksien kalleuteen, mikä sinänsä on epäreilua, koska muut "vaarallisissa harrastuksissa" syntyneet vahingot maksetaan verovaroin. No, nyt hintojaan tiputtaneet yhtiöt ovat pyrkineet hinnoittelullaan valitsemaan kannattavia asiakkaita, suurin osa asiakkaistahan on kovasti kannattavia, ja osalle ei pitäisi antaa vakuutusta, mottoripyörää, eikä paljon mitään muutakaan, ilmaisia kortsuja tosin voisi jakaa, ettei ongelma jatku loputtomiin

.