Kirjoittaja Aihe: vakuutuksista  (Luettu 11634 kertaa)

herrapii

• aika viljo
vakuutuksista
« : Toukokuu 09, 2006, 15:19:09 ip »
pyysin tarjouksen Pohjolasta Caliin bonus 25% liikenne 471€ ja isokasko 60% 300,99 vakuutus on voimassa ympärivuoden siis ei seisontaa ja omavastuut n.150€ asun helsingissä ja olen 50 mies. entinen oli iffissä n. 2000€ (nevada) vuodessa.

että sellaista:O

MotoJussi

vakuutuksista
« Vastaus #1 : Toukokuu 09, 2006, 16:27:38 ip »
Juh, itte ostin pohjolasta Cali Jackaliin. 340 euroa Helsingissä, 50% bonareilla, liikennevakuutus.

Jos noi tekee tolla bisnestä (niinko varmaan tekee), niin kylläpä on suomalaisia motoristeja riistetty jo pitkään ja hartaasti...

Antsu

• Murr
vakuutuksista
« Vastaus #2 : Toukokuu 10, 2006, 11:20:33 ap »
Onko sulla MotoJussi tossa hinnassa jonkunmoista kaskoo kun täällä hämeessä cali spesiaali liikennevakuutus  50% on 199 eeroo + kasko.

Muistinkohan oikein. Mulla jäi lasku pohjolaan kun kävin ruikuttamassa bonuksiin 5% lisää, eli uutta laskua ootellaan 55%.

• Vieras
vakuutuksista
« Vastaus #3 : Toukokuu 10, 2006, 15:20:20 ip »
Asuinpaikka vaikuttaa paljon vakuutusmaksuihin. Maaseutupaikkakunnilla vähemän onnettomuuksia - edullisemmat tariffit.

Pohjanmaalla Calin liikennevakuutus 280 € 30% bonuksilla. Kasko täysillä bonuksilla 170 €. Vakuutusyhtiö tietenkin Pohjola. Ei keskittämisalennusta.

Kyösti V35 II

vakuutuksista
« Vastaus #4 : Toukokuu 11, 2006, 13:53:30 ip »
Kävin Tapiolassa neuvottelemassa tuollaisen pienemmän pyörän, V 35 II, vakuutuksista. Ennen n. 700 e / vuosi. Nyt putosivat 337,66 e / vuosi, 30%:n bonuksilla pääkaupunkiseudulla. Tuohon puolen vuoden seisonta-aika niin maksettavaa jää n. 170 e. Osakaskon hinnaksi tuli 76,66 e / vuosi.

Kari Sairanen

vakuutuksista
« Vastaus #5 : Toukokuu 11, 2006, 15:43:49 ip »
Hoi

Kyösti, jatkuuko Tapiolan vakuutuksissa seisonta-aikamahdollisuus vielä v.2007? if lopettaa sesonta-ajan v. 2007

• Vieras
vakuutuksista
« Vastaus #6 : Toukokuu 12, 2006, 12:24:26 ip »
Uuteen vakuutus-systeemiin sisältyy mielestäni miina. Yhtiö kerää touko-syyskuun aikana koko vuoden maksuista 75% ja loput 25% talven aikana. Jos esim. heinäkuun lopulla satutat kätesi etkä pysty enää ajamaan loppukesällä niin voit toki laittaa pyöräsi seisontaan mutta yhtiö EI PALAUTA ennakkoon maksamiasi vakuutusmaksuja! Vanhalla systeemillä maksat vain niistä päivistä jotka ajat.
Miettikäähän , milloin vakuutusyhtiöt on tehnyt asiat asiakkaalle edullisemmaksi, ei koskaan!!!!!!

Kyösti V35 II

vakuutuksista
« Vastaus #7 : Toukokuu 12, 2006, 13:17:41 ip »
Lainaus käyttäjältä: Osmo Ylönen
Uuteen vakuutus-systeemiin sisältyy mielestäni miina.
Tarkemmin kun tutustuin noihin Tapiolan vakuutusehtoihin, niin ei se säästö niin suuri ollutkaan. Vanhan vakuutuksen vuosimaksu oli 737,00 e ja uuden vakuutuksen tuo 337,66. Tässä uudessa vakuutuksessa pyörää ei kuitenkaan voi laittaa seisontavakuutukseen 1.11 - 31.3 välisenä aikana. Kun vanhan vakuutuksen aikana seisonta-aika oli n. 6 kk oli vuosimaksu itseasiassa 368,50, eli säästö on vain 30,8 e. Tässä uudessa vakuutuksessa  pyörän voi laittaa seisontaan 1.4 - 31.10 välisenä aikana ja tuolla välilla vähintään 30 vrk:n yhtäjaksoinen seisontakausi pienentää vakuutusmaksua. Ainut hyöty tästä uudesta vakuutuksesta tuon pienen alennuksen lisäksi taitaa olla se, että lämpimän syksyn tai aikaisen kevään sattuessa puorällä voi ajaa "ilmaiseksi"

Ykä

vakuutuksista
« Vastaus #8 : Toukokuu 14, 2006, 02:03:26 ap »
Joo itsekin Pohjolaan Larioni vakuutukset siirtäessäni huomasin käyttäneeni laskuria jotenkin väärin kun maksu verrattuna If:n viiteen ajokuukauteen verrattuna oli mitätön.  Ainoa etu on tuo, ettei tarvi miettiä koska ottaa pyörän vakuutuksiin keväällä tai pois syksyllä.

Itse asiassa nyt, kun laakereita odotellessa en vieläkään ole päässyt pyörää kasaamaan, hävisin toistasataa euroa mitkä olisin säästänyt If:i vakuutuksessa seisottamalla pyörää... Olen muuten tilanteestani todennut ettei mulla tällä hetkellä ole mitään prätkää vaan prätkän osia:vau:

Tommy

vakuutuksista
« Vastaus #9 : Toukokuu 15, 2006, 06:38:58 ap »
Le Mans Mk III liikennevakuutus Pohjolassa 168 euroa per vuosi. Meillä on jostain syystä Pohjolassa kotivakuutuskin, sain keskittämisestäkin jotain alea. Ihan OK hinta, eipähän tarvitse seisonta-aikojen kanssa pelleillä.

Paikka Tampere, bonuksia 70%.

Vielä kun saisivat nämä vakuutukset henkilökohtaisiksi vakuutuksiksi, eikä pyöräkohtaisiksi. Tarkoitan tällä sitä, että jos jostain syystä minulla olisi useampi pyörä niin maksaisin niistä kuin yhdestä (ts. vain kulloinkin maantiellä liikkeellä olevassa pyörässä olisi liikennevakuutus voimassa). Eihän niitä pyöriä voi kerrallaan edes ajaa enempää kuin yhtä... En taida kuitenkaan pidättää henkeä tällaista muutosta odotellessa.

Tommy Wee

Breeze

vakuutuksista
« Vastaus #10 : Toukokuu 15, 2006, 11:09:43 ap »
Hevosmiesten tietotoimisto (isot pojat) tiesi kertoa, että Pohjolasta ei saa pyörää seisomaan, mutta Tapiolasta saa, jos kortti lähtee tai on riittävä lääkärintodistus.

Tuo kannattaisi ottaa selville, ennen kuin rustaa sen X:n siihen vakuutuspaperin alareunaan.
Tämäkin vielä! ! !

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
vakuutuksista
« Vastaus #11 : Toukokuu 15, 2006, 14:25:42 ip »
Breeze kirjoitti:
Lainaus
Hevosmiesten tietotoimisto (isot pojat) tiesi kertoa, että Pohjolasta ei saa pyörää seisomaan, mutta Tapiolasta saa, jos kortti lähtee tai on riittävä lääkärintodistus.

Tuo kannattaisi ottaa selville, ennen kuin rustaa sen X:n siihen vakuutuspaperin alareunaan.
Näin on. Ja saa seisontaan aivan muuten vainkin jos siltä tuntuu. Siis kesäaikana tietenniin. Mun hon.. on nyt tuolla uudella vakuutussysteemillä seisonnassa välin 1.4-31.10, eli sen tapiolan maksimi ajan. Talvikuukaudet tulee kaupanpäälle. Laskua tulee vuodessa 13 eur ja sillä rahalla saa ajaa koko talven...:D.

Californiaan sai liikennevakuutuksen 157 euroon kun on täydet pisteet ja asuu nurmoos.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

herrapii

• aika viljo
vakuutuksista
« Vastaus #12 : Toukokuu 15, 2006, 14:41:11 ip »
jaa seisomaan niin olisko ainoa keino myydä pyörä tai vaihtaa yhtiötä en tiiä yhtä kaikki minun tapauksessa säästöä tulee Ifistä Pohjolaan n.250€/6kk.

MotoJussi

vakuutuksista
« Vastaus #13 : Toukokuu 15, 2006, 15:25:52 ip »
Breeze kirjoitti:
Lainaus

Arvatkaas miten kauan mun vakuutus on Pohjolassa, jos sattuu kortille käymään hassusti ? Tai meneen mopo isosti rikki tai oma terveys tekee temput ?

Oma veikkaus on että "noin 3 päivää", joka taitaa olla about minimiaika että asiat saa hoidettua ...

Eihän vakuutukset loppuikää kestä. Öh, toivottavasti.

MotoJussi & California Kompressor

Cali.fi

vakuutuksista
« Vastaus #14 : Toukokuu 16, 2006, 02:53:53 ap »
Minä olen tuohon Pohjolan vakuutukseen kovin tyytyväinen, Nordean vakuutukseen verrattuna hinta tippui tosi rajusti, viimevounna maksoin yli 900€ (reilu puolivuotta) ja tänävounna noin 500€ (täyskasko , Turku). Mahdolliset pidemmät keskeytykset on mahdollista hoitaa ainakin myymällä pyörä (esim äidille), ja hankkia se sitten takaisin ja ilmeisesti myös vakuutusfirmaa vaihtamalla. Missä hyvänsä vakuutusyhtiössä seisonnan kai tulee olla täysi kuukausi, jotta sillä on hintaan vaikutusta. Noin pitkiä remontteja ei toivottavasti tule.

Jännää, että näin suuria alennuksia voi saada, kun juuri eilen radiossa kerrottin, että moottoripyörävakuutukset olivat suomalaisille vakuutusyhtiöille tappiollisia. Muistaakseni tappiota syntyi yhteensä 4M€, mikä lienee reilu 20€ per asiakas. Minun logiikallani hintoja tulisi nostaa, tai saada karsittua kuluja. Vammojen hoitokulut ja työkyvyttömyyseläkkeet ovat tietysti syynä vakuutuksien kalleuteen, mikä sinänsä on epäreilua, koska muut "vaarallisissa harrastuksissa" syntyneet vahingot maksetaan verovaroin. No, nyt hintojaan tiputtaneet yhtiöt ovat pyrkineet hinnoittelullaan valitsemaan kannattavia asiakkaita, suurin osa asiakkaistahan on kovasti kannattavia, ja osalle ei pitäisi antaa vakuutusta, mottoripyörää, eikä paljon mitään muutakaan, ilmaisia kortsuja tosin voisi jakaa, ettei ongelma jatku loputtomiin :D.