Morjens!
Vähän haluaisin selventää näitä harhakuvia mitä täällä on pyörien huippunopeuksista ollut. Ensiksikin Suomessa lentokentällä ei ajeta enää pidempää matkaa kuin seisovaa mailia, jossa kiihdytetään 1,6km ja mitataan loppunopeus. Siinä ei absoluuttista huippunopeutta saada tehokkaalla vakiopyörällä selville(mikäli välitys ei lopu kesken), aika lähelle kyllä päästään.
170mph ei todellakaan tarvitse todellisena huippunopeutena kovinkaan suurta tehomäärää, mikäli pyörässä on hyvä aerodynamiikka/suojaava kate. Ja kuskilla asialliset ajovarusteet sekä tekniikka.
Itse ajoin -01:llä 750 GSX-R:llä kyseisellä mailin matkalla 275km/h tutkatun nopeuden kesällä 2011 Hallissa. Pyörä vakio(madallettu kiihdytyksen helpottamiseksi+ välitys optimoitu tuohon mailin matkalle). Tehoa n.130hp takarenkaalla. Todellinen huippunopeus +280km/h. Ja olin 180cm/90kg tuolloin, eli pienempi kaveri voisi päästä paremminkin aerodynaamiseen ajoasentoon, ja kovempiin nopeuksiin. Uskoisin tuon pyörämallin olevan teholuokassaan parhaita kulkupuolen suhteen, esimerkiksi uudemmilla huomattavasti tehokkaamilla(+150rwhp) r1:llä ja CBR1000rr:llä tuo 270km/h seisova maili on arkipäivää, jos kuski ei ole erityisen pienikokoinen. Koska esim. em. pyörissä ei ole juurikaan suojaavaa katetta.
Gen1 Hayabusalla ei seisovalla maililla vakiona 300km/h helposti ylity, mutta huippunopeutena aivan varmasti. 
Nopeimmat vakiopyörät ovat selkeästi lentokenttäajojenkin perusteella Gen2 Hayabusa ja  BMW S1000rr, mikäli välitystä on jatkettu(+nopeudenrajoitin poistettu). Molemmat menevät vakiovälityksellä kierrostenrajoittimeen jo n. kilometrin kiihdytyksen jälkeen. Gen2 Busassa tämä tapahtuu 308-310km/h kohdalla, ja S1000rr:ssä 303-304km/h. Vakiobusalla(rajoitin pois) ja korkeammalla takarenkaalla(hieman pidempi välitys) ajoi eräs herra viime kesänä Joensuussa 315km/h tutkaan maililla, ja vieläkin oli ehtinyt rajoittimeen ennen tutkapistettä. S1000rr pidemmällä välityksellä joku ajoi Hallissa 317km/h mailin matkalle. 
Vakioksi katson sellaiset moottoripyörät, joiden mahdolliset muutokset eivät nosta moottorin huipputehoa merkittävästi. Tai ole rankemmin muutettu aerodynamiikkaa. Varmasti gen2 Hayabusa menee yli 200mph todellista huippunopeuta rajoitin poistettuna, mikäli välitystä on jatkettu riittävästi. Samoin BMW s1000rr. Aerodynamiikka- ja välitysmuutoksillahan vakio (putkiviritteinen) gen2 Busalla on vedetty 327km/h seisovan mailin nopeus täällä Suomessa.
Moottoripyörällä kovaa ajaminen on vaan pitkälti taitolaji, kuskin ajoasennon merkitys pyörän aerodynamiikkaan on valtava. Jotkut ei vanhalla Hayabusallakaan tahdo päästä lentokentällä yli 270km/h.