Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä; jos venttiilin välykset eivät ole välysalueella, ne säädetään. Ei niihin muuten tarvi koskea.
Ja mitä laatikkoöljyyn tulee, ei niiden vaihto ole niin kallista tai vaikeaa, ettei niitä vaihtaisi. Lootassa voi käyttää autolle tarkoitettua öljyä tai ihan mitä vaan uskonto antaa myöten. Öljyistä on sen verran palstoilla löpisty ja jotkut jopa tapelleet, että se olkoot jokaisen oma asia. Piste.
Keulaöljy kannattaisi jokaisen joskus ihan henk koht vaihtaa ja katsoa miten hurjaa lientä sieltä putkista lorisee. Mitä enemmän öljyssä on likaa ja muuta ylimääräistä sitä enemmän se kuluu. Lisäksi normaalin keulan vaimennusominaisuuksia hallitaan öljyllä, sen määrällä ja laadulla. Jos keula pitää sisällään vuosia vanhaa kuraa, ei se myöskään toimi suunnitellulla tavalla.
Sanoin tuossa yllä, että tavallisessa keulassa. Joissain Guzzeissahan käytetään erillistä vaimenninpatruunaa. Niissä öljy on vain voitelua varten. Sekin pitää vaihtaa tasaisin välein. Pienestä öljjymäärästä johtuen sen kunto on tavallista keulaakin kriittisempi.
Pelkkä keulaöljyjen vaihto ei riitä. Väliajoin kannattaa ihan oikeasti huoltaa etupää. Eli keulaputket irti ja osiksi. Sitten jokainen osa tarkastetaan ja puhdistetaan huolellisesti. Tarvittaessa kuluvat osat (liukuholkit, tiivisteet yms..) vaihdetaan. Uskomatonta, miten äkkiä etupää öljynsä mustaksi vatkaa. Ja eihän se moska sieltä mihinkään itsestään poistu. Ei edes vanhat öljyt valuttamallakaan. Sakkaa jää piippuihin suhta paljon.