Niin, lue toki mitä itse kirjoitat. moottoreita piti olla kaksi. Kehittivät vain sitä moottoria, minkä oli tarkoitus viedä HD uudelle vuosituhannelle. Edellinen uudistus Evosta Twincamiin kun ei ollut mikään mullistus.. Hd ei tuolloinkaan uskonut Buellin kannattavuuteen. E Buell yritti jo luoda suhteita Aprilialle Rotaxin tonnisesta koneesta.
Niin, kyllä Suomessakin ulkomaan medioita osataan lukea. En tapaa tyhjää länkyttää..
Ilmeisesti uusi tapa sitten...
Siis Eric Buell sopi Porschen kanssa yhden uuden moottorin kehittämisestä, Buellille, ei HD:lle - sitten HD tuli väliin vaatimuksineen ja seuraus oli kaksi eri moottoria, joista vain HD:n versio tuli myyntiin. Sinä taas kerroit ensin, että Buellille ei olisi tullut mitään.
HD ei tosiaan uskonut Buellin kannattavuuteen, koska imi sieltä rahat itselleen ottamalla ylihintaa Buellille toimitetusta ja maksamalla alihintaa Buellilta tilatuista - kyllä siinä kannattavuus kärsii. Esimerkiksi HD:n toimittaman Blastin moottorin hinta nousi 80% yli budjetin, mikä ei ulkopuolisen toimittajan kanssa olisi tullut kysymykseen.
Rotaxin moottori oli Buellin viimeiseksi jääneessä 1125 mallissa ja sen oikeudet ovat ilmeisesti edelleen Rotaxilla ja sen kehitelmää Buell nyt käyttää. Aprilialla ei liene ollut mitään roolia, koska moottori on Rotaxin.