Kirjoittaja Aihe: JEE, kohta tulee kesää!  (Luettu 58746 kertaa)

Reima

  • Vieras
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #90 : Helmikuu 25, 2012, 13:22:47 ip »

Kun olis pätäkkää niin ei tarvisi miettiä....
[/quote]

Niinpä...Sami vei "jalat suustani"...kyllä noita aarteita olisi talli pullollaan, jos vaan huoh...!
Niinkuin olen ennenkin todennut, että fiilispohjaltahan tämä harrastus täysin ponnistaa eikä järkisyillä millään voi perustella.
Kompromissejakaan ei ole...ja jokainen peukuttaa makunsa mukaan. Vaikka tuota nuorisopyörää olen hehkuttanut, niin sydän vielä sykkii patarauta Californialle (vieläkin juubiissa on joskus kuvaamani clippi...)

http://www.youtube.com/watch?v=Nt-JACjJK8Q


Mutta onhän näistä vempeleistä mukava kevättalven moposelibaatin aikana vaihtaa mielipiteitä  ;D

Reima


Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #91 : Helmikuu 25, 2012, 13:32:15 ip »

Vier.  -  Kyllä voimme sanoa että vuodesta 1998 HD ja Buell kuului samaan "Talliiin." Ja uusi V-Rod moottori oli tuotannossa vasta paljon myöhemmin.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Helppoahan se...
« Vastaus #92 : Helmikuu 25, 2012, 14:49:05 ip »
>> Ajaiskin vaan kaverit, mutta kun eukkokin on siinä leirissä! <<

Minä kuulin - sivusta seuranneena - että "eukko" kertoi Ruåtsin reissulla, että "se tuloo kuntohon". Niin että mitäs Sinä siitä murehdit...  ???


Joo, joo! Tiedän! Kun meillä rempaattiin joskus keittiötä, niin "...tuohon tulee se ja tähän tulee tämä.". Ja kukas ne sitten lopuksi...
Samassa jorpakossahan sitä ollaan... :-\

Vaan tänään oli vuorossa krominkiilloitus tallilla. Siitä se riemu lähenee...  ;D  :D

Kaijus

  • Viestejä: 807
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #93 : Helmikuu 25, 2012, 21:16:58 ip »
Tämä se on varsinainen viestiketju - on juttu rönsyillyt hienosti joka puolelle.  :D
Palataanpa siihen Jee... juttuun. Oikein pelottaa se kesän tulo kun tänään näki kehä kolmoselta Tuusulantielle ja siitä edelleen Tuusulaan päin ajellessa sen, missä kunnossa armaat tiemme taas tulevat keväällä olemaan. On räväköitä teräväreunaisia reikiä väisteltäviksi. Sitten kun ne joskus taas sillä maailman liukkaimmalla"asfaltilla" tai vähäisemmillä teillä silä lapiollisella tervaista irtokiveä paikkaillan, on hymy kyllä herkässä ...

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #94 : Helmikuu 25, 2012, 21:26:31 ip »
Tänään oli hyvä keli huomioida noita päällysteitä. Eräässäkin kohdassa oli viime kesänä kahdesti paikattu taas auki. Ja sellainen reikä, että siihen töräyttävä mp lähtee varmasti lapasesta. Ja se onkin sitten liikenteen vaarantamista, josta poliisi sakottaa. Kun se on kuulemma poliisin tehtävä...MOT
Se on ihan merkillistä, että ei ole varaa tehdä paikkausta hyvin, mutta on varaa tehdä se kaksi-kolme kertaa vuoden aikana. Ja hommaa johtaa pahimmillaan DI...

Alkaa olla keväthuolto viimeisiä vahauksia vailla...  ;D

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #95 : Helmikuu 25, 2012, 21:43:04 ip »
Niin, lue toki mitä itse kirjoitat. moottoreita piti olla kaksi. Kehittivät tosin vain sitä moottoria, minkä oli tarkoitus viedä HD uudelle vuosituhannelle. Edellinen uudistus Evosta Twincamiin kun ei ollut mikään mullistus.. Hd ei tuolloinkaan uskonut Buellin kannattavuuteen. E Buell yritti jo luoda suhteita Aprilialle Rotaxin tonnisesta koneesta. Mehän tosin tiedämme miten mieleinen muuto vesipyssy on HD-piireissä ollut. Pahimmat puritaanit eivät pidä sitä HD:nä lainkaan.

Niin, kyllä Suomessakin ulkomaan medioita osataan lukea. En tapaa tyhjää länkyttää..


Tämä siis luettu Motorradin, PB:n tai Motorcyclen sivuilta, kotonani on satakuta kiloa pyörälehtiä, joten voi pitää melkoisena faktana sitä, etten niitä ryhdy selaamaan lävitse numeroa etsiäkseni..

:)
Ei V-Rodin (Porsche-system) moottori ollut kyllä koskaan Buelliin tulossa.

Jaa ei vai?
Cycle Worldin numeron May 2010 Buellin muistokirjoitusartikkelissa Steve Anderson kirjoittaa, että: "... resulted in the Loki 1 project, in which Eric enlisted Porsche to design a modernized and streetable version of Harley´s VR1000 race engine". Ja sitten Harley alkoi haluta sitä ja siitä tuli ensin 2 eri versiota, toinen Buellille, toinen Harleylle ja sitten "the engine had gotten too big, too heavy, too expensive and too late for what Buell had been trying to achieve".
Siis tämä Eric, joka sopi Porschen kanssa, on Eric Buell. Ja Anderson on sentään ollut Buellilla töissä, mutta mitäpä hän tietää...  ;D
On se hienoa, että täällä Suomessa tiedetään kaikki.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2012, 23:02:52 ip kirjoittanut TunturiTT »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #96 : Helmikuu 25, 2012, 23:00:05 ip »
Niin, lue toki mitä itse kirjoitat. moottoreita piti olla kaksi. Kehittivät vain sitä moottoria, minkä oli tarkoitus viedä HD uudelle vuosituhannelle. Edellinen uudistus Evosta Twincamiin kun ei ollut mikään mullistus.. Hd ei tuolloinkaan uskonut Buellin kannattavuuteen. E Buell yritti jo luoda suhteita Aprilialle Rotaxin tonnisesta koneesta.

Niin, kyllä Suomessakin ulkomaan medioita osataan lukea. En tapaa tyhjää länkyttää..

Ilmeisesti uusi tapa sitten...

Siis Eric Buell sopi Porschen kanssa yhden uuden moottorin kehittämisestä, Buellille, ei HD:lle - sitten HD tuli väliin vaatimuksineen ja seuraus oli kaksi eri moottoria, joista vain HD:n versio tuli myyntiin. Sinä taas kerroit ensin, että Buellille ei olisi tullut mitään.

HD ei tosiaan uskonut Buellin kannattavuuteen, koska imi sieltä rahat itselleen ottamalla ylihintaa Buellille toimitetusta ja maksamalla alihintaa Buellilta tilatuista - kyllä siinä kannattavuus kärsii. Esimerkiksi HD:n toimittaman Blastin moottorin hinta nousi 80% yli budjetin, mikä ei ulkopuolisen toimittajan kanssa olisi tullut kysymykseen.
Rotaxin moottori oli Buellin viimeiseksi jääneessä 1125 mallissa ja sen oikeudet ovat ilmeisesti edelleen Rotaxilla ja sen kehitelmää Buell nyt käyttää. Aprilialla ei liene ollut mitään roolia, koska moottori on Rotaxin.
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #97 : Helmikuu 25, 2012, 23:03:47 ip »
Korjasin samalla kun itse kirjoitit omaasi. BTW..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #98 : Helmikuu 25, 2012, 23:07:49 ip »
Aprilialla on siinä mielessä arpansa kopassa, että Rotaxin 60 asteinen tonninen twini on heille suunniteltu. Löytyy Millestä, Falcosta ja Tuonosta. Lisäksi ehkä CRS:n pyörästä? Ja tietenkin Bombardierin Can-Amista. Ja kyllä; lehdelle antamansa haastattelunsa (E. Buell) mukaan ko koneesta käytiin neuvotteluita Rotaxin ja Aprilian kanssa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #99 : Helmikuu 26, 2012, 10:27:16 ap »
Aprilialla on siinä mielessä arpansa kopassa, että Rotaxin 60 asteinen tonninen twini on heille suunniteltu. Löytyy Millestä, Falcosta ja Tuonosta. Lisäksi ehkä CRS:n pyörästä? Ja tietenkin Bombardierin Can-Amista. Ja kyllä; lehdelle antamansa haastattelunsa (E. Buell) mukaan ko koneesta käytiin neuvotteluita Rotaxin ja Aprilian kanssa.

Voi olla että on neuvoteltu, mutta kyseessä ei ollut V-Rodin Porsche Design kone - ja jonka siis ei koskaan pitänyt tulla Buellille?
Ja Wikipedia Buell 1125R:stä: "It is powered by a 1,125 cc (68.7 cu in) Helicon V-twin engine produced by BRP-Powertrain (Rotax) of Austria. This liquid-cooled engine has a V angle of 72° and produces a reported 146 hp (109 kW), with a maximum rpm limit of 10,500.
The 72° included angle in this engine is a change from previous V-twins from this manufacturer which are 90° (Ducati, Suzuki, Aprilia) or 60° (Aprilia, Can-Am), or 45° (Harley-Davidson Evolution engine)."
Mielenkiintoista tietoa.

Ja alkuperäiseen teemaan eli kesän tulemiseen palatakseni: 35 päivää ajokauden alkuun!  :)
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #100 : Helmikuu 26, 2012, 12:13:47 ip »
Kyllä, olisi ihan kiva päästä kokeilemaan tuota "uutta" Rotax-Buellia. On kuulemma oiva moottori. Buellista oli tässä taannoin haastattelu taasen. En vaan suin surminkaan muista missä lehdessä. Ko. aviisissa oli patenttihakemuskuvia Erkin aivoituksista. mm. takahaarukkaäänenvaimennin yms.  :o
Niissä kuvissa oli hahmoteltuna pyörä, jonka kone kovasti näytti tuolta uudelta Rotaxilta. Voi tosin olla, että kuvat oliva vain suuntaa antavia, esittäen pakoputkiston periaatteen, ottamatta kantaa pyörämallista.

Jee!! Aurinko paistaa ja räystäiltä tippuu vesitippoja!!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #101 : Helmikuu 26, 2012, 23:23:52 ip »
Cycle Worldin numeron May 2010 Buellin muistokirjoitusartikkelissa kirjoittaa, että: "... resulted in the Loki 1 project, in which Eric enlisted Porsche to design a modernized and streetable version of Harley´s VR1000 race engine". Ja sitten Harley alkoi haluta sitä ja siitä tuli ensin 2 eri versiota, toinen Buellille, toinen Harleylle ja sitten "the engine had gotten too big, too heavy, too expensive and too late for what Buell had been trying to achieve".
Siis tämä Eric, joka sopi Porschen kanssa, on Eric Buell. Ja Anderson on sentään ollut Buellilla töissä, mutta mitäpä hän tietää...
Ei ilmeisesti ainakaan silloisen pomonsa etunimeä.  :D :D

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #102 : Helmikuu 27, 2012, 08:46:38 ap »
Cycle Worldin numeron May 2010 Buellin muistokirjoitusartikkelissa kirjoittaa, että: "... resulted in the Loki 1 project, in which Eric enlisted Porsche to design a modernized and streetable version of Harley´s VR1000 race engine". Ja sitten Harley alkoi haluta sitä ja siitä tuli ensin 2 eri versiota, toinen Buellille, toinen Harleylle ja sitten "the engine had gotten too big, too heavy, too expensive and too late for what Buell had been trying to achieve".
Siis tämä Eric, joka sopi Porschen kanssa, on Eric Buell. Ja Anderson on sentään ollut Buellilla töissä, mutta mitäpä hän tietää...
Ei ilmeisesti ainakaan silloisen pomonsa etunimeä.  :D :D

Kyllä tiesi - se on Erik. Virhe on minun. Sorry!   :(
Emeritus-guzzisti

motoesa

  • Vieras
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #103 : Maaliskuu 05, 2012, 21:04:19 ip »
Pakko see on uskoo, koht alkaa ajokausi. Tänää lähti tukka ja parta, sekä villahousuit tein sortsit enskesää ajatelle, pisti puntit poikki polvist. Kalsareit tein kesä malliset, vähä toine punti oo lyhkäsempi ku toine, mut haittaak toi mittää.
Ja tietys kävin kustii kattoo, jos vaikka ensviikol ottais käyttöö :D

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: JEE, kohta tulee kesää!
« Vastaus #104 : Maaliskuu 05, 2012, 21:28:11 ip »
Pakko see on uskoo, koht alkaa ajokausi. Tänää lähti tukka ja parta, sekä villahousuit tein sortsit enskesää ajatelle, pisti puntit poikki polvist. Kalsareit tein kesä malliset, vähä toine punti oo lyhkäsempi ku toine, mut haittaak toi mittää.
Ja tietys kävin kustii kattoo, jos vaikka ensviikol ottais käyttöö :D

Niin.... ja tietysti kalsarit jalassa puntteja leikkamaan...  pitäähän sitä jättää vähän pelivaraa ettei tuu tehtyä "ympärileikkausta"   ;D

Etelä on etelä....  meikäläinen vasta alkaa suksia voitelemaan....

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää