Selkeesti voiton puolellahan tässä ollaan. Nuo öljynpolttohommat ovat yleensä ihan fyysisten objektien ominaisuuksia; vieläpä staattisia sellaisia.
JM Motorsportin, G Wikströmin ja MotoItalia Importin jäljiltä on nyt himmeämmät seikat tsekattu kuntoon: ajoitus on OK, läppärungot ja TPS ovat iskussa ja säädöissään ja tiedetään että ECU on tajuissaan ja oikean pyörän ECU. Ja, hitto vie, ongelmiahan oli vaikka missä, vaikka mitä.
Tiedetään että ongelmia oli ainakin:
- puhkinussittu läppärungon akseli
- puhkinussittu TPS
- ECU paskana
- ja lopuksi kaikki säädöt pielessä
- ... mitähän kaikkea muuta, ei muista enää.
Mainitsit pienestä ohivuodosta taannoin. Olisko samalla puolella savutusvikaa myös?
Jos on niin lasketaan 1+1=öljyä pääsee sylinteriin/pakokanavaan.
Mainitsinpa todella. Pitää kysyä Piikkiöstä, kumpi puoli se oli.
Nyt erityisesti havaitsin että oikean puolen pakoputken liitokset pursuavat paksua savua. 2-1 putkista ei ihan tarkkaan näe.
Ratkaisuyhtälössä on useampi muuttuja jos ei oteta huomioon itse tehtyjä vikoja: Venttiilin varsi on väljä/tosi väljä ohjuriinsa, venttiilinvarsi on leikannut kiinni ohjuriin ja liikkuu samaa matkaa venttiilin kanssa kannessa. Kumpikaan vaiva ei ole korjaamaton.
Himppasen harmittaa irrottaa kantta: vastahan se paikalleen laitettiin venttiilien vaihdon jälkeen. Vaan eipäpä nuo itsekseen korjaannu.
En tajua kyllä; kansi purettiin atomeiksi viime kesänä ja kaikki venttiilit kulkivat ihan mukavasti, jo ennen kannen purkua.
Venttiilikoneiston huohotus tai öljyn paluu on tukossa ja paine painaa öljyä ohjurien kautta palotilaan (imuventtiilin ohjuri) tai pakokanavaan (pakoventtiilin ohjuri).
Humm. Havainnoin tänään kuinka oikean pakoputken tyvestä valuu öljypisaroita.
Kampikammion huohotusmekanismi toimii ainakin jotenkin: irrotin huohotusletkun (se, mikä menee ilmanputsariin. nyt ohkaisempi kuin vakio) ja sieltä tupsahteli ilmapölläyksiä Letku menee oikean ilmanputsarin sisään.
Sitten tietysti on sellainen asia otettava huomioon että kannessa on särö joka juoksuttaa öljyä palotilaan/pakokanavaan.
Tämä olisi hankala. Täysin mahdollinen, toki. Kansille ei ole vielä tehty jälkikiristyksiä viime kesän purkamisen/kasaamisen jälkeen.
Pakko purkaa kansi irti, että saa jotain aavistusta siitä missä mennään. Harmi.
Kannen öljytilassa olevat pikkutulpat ovat löysässä tai jengat sököt. Asia suht helppo korjata mutta vaatii kannen irrotuksen. Pikkutulppien reiät voi myös tulpata tai täyttää jos osoitautuu että se tuottaa ongelmia.
Aivan, aivan. Mieluusti tietenkin pitäisi tuplatulpat, kun ne on kerran saatu toimimaan (kaiketi

Voisi olla helpointa ostaa kaksi kantta vaikka reboot guzzi spares - liikkeestä, jos kansissa on halkeamia tai pikkutulpat kiukkuavat.
Tietysti on myös kansipahvin kunto tarkistettava.
Yea.
Jos öljyä menee palotilaan niin sen havaitsee mustasta tulpasta.
Toden totta. Kaivan isot tulpat irti. Siitä näkee jo jotain.
Muitakin häikäleitä voi olla mutta ne näkyvät puristuspainemittauksessa ja ohivirtausmittauksessa helposti.
Itse saan mitattua vain puristuspaineet.
Mutta joo. Kaivan tulpat irti, ja katson miltä ne näyttävät ja mittaan puristukset.