Kirjoittaja Aihe: Oman jackalin statuksesta  (Luettu 109133 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #15 : Lokakuu 27, 2011, 22:28:15 ip »
Mutta jos kiila on rikki, voi syttyennakko vaihdella kierroksilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #16 : Marraskuu 03, 2011, 10:00:35 ap »
Mutta jos kiila on rikki, voi syttyennakko vaihdella kierroksilla.

Se paja, jossa pyörä nyt on, ei oikein ehdi tehdä sille just nyt mitään noiden ajoitusten suhteen.

Soitin Guylle ja kysyin apuja. Kertoi pari ideaa ajoitusten selvittämiseksi:

* YKK (vas ja oik) ois hyvä merkata täpällä vauhtipyörään
* säädettävällä strobolla ois mahdollista tsekata ollaanko ajoitusten suhteen tontilla (harmi kun sitä säädettävää stroboa ei ole kun ostin sen kiinteän)

Kiilahommat näkyy kun nokkakettingin ja -rattaa poistaa.

No ei sinänsä uusia tietoja ole, mutta jotenkin jossakin jonkun nää pitää konkretisoida :I

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #17 : Marraskuu 03, 2011, 17:02:05 ip »
Luulis, että siellä pajalla on oikeenlainen strobo. Sytkän ajoitus on kuitenkin aivan perusjuttuja näissä hommissa.
Forza Moto Guzzi!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #18 : Marraskuu 05, 2011, 11:51:51 ap »
Luulis, että siellä pajalla on oikeenlainen strobo. Sytkän ajoitus on kuitenkin aivan perusjuttuja näissä hommissa.

Juu kyllä, on siellä strobo, muttei guzzin koneen päälle tietoa.

Anyway, nyt on Jackal taas kotona.

TPS oli täynnä bensaa, vaihdettiin uusi.
Läppärungoissa oli välystä, vaihdettiin uusi.

Enää ei diagnostiikka herjaa TPS:stä virhettä.

Ei se toimi kuitenkaan. Epäillään vieläkin ajoitukseen liittyviä ongelmia. Siihen tarvitsisin apuja.

Oisko kellä sen verran kiinnostusta, että voisin laittaa kaverin pyörään oman ajoitusanturini?

Tällä saisi selvyyden siitä, onko anturi rikki: Jos kaverin pyörä toimii OK tuon anturin kanssa, ryhdyn purkamaan nokka-ketjuja ja -rattaita.

Jos taas kaverin pyörä käy räpeltämään, on anturi selkeästi paskana ja pitää laittaa vaihtoon.

Asialla olisi sen verran hätä, että mieluiten tänä viikonloppuna jo kokeilisin .... Oma talli ja pyörä on pohjois-Helsingissä, Tapanilassa, mutta näin tärkeän asian takia voin ajellakin ...

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #19 : Marraskuu 05, 2011, 14:39:55 ip »
15 astetta/2000 rpm kuulostaa normaalilta.

mm

Täsmennetään että tuo "15 astetta" ja "2000rpm" oli ECU:n kertomaa.

Mitä ennakko on todellisuudessa, on vieläkin mysteeri.


MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #20 : Marraskuu 11, 2011, 16:14:01 ip »
Mitä ennakko on todellisuudessa, on vieläkin mysteeri.

No mysteeri se on vieläkin, mutta kuulin juuri että Crank Position Sensor ois postissa noudettavissa. Huomenna pääsee kokeilemaan, onko pyörä ollut 3 vuotta sen takia telakalla, ja onko mainitun CPS:n takia uusittu puoli konetta ...


MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #21 : Marraskuu 12, 2011, 14:05:26 ip »
tunnustan että hieman harmittaa. Se anturi, mikä minulle myytiin magneti marellin osanumerolla, ei sovi guzziin. Guzzin anturissa on kolme karvaa liittimessä. Tuossa, minkä sain postista, on kaksi. Guzzi-osan karvat on merkitty s, - ja +. Korvaavassa osassa ei merkintöjä, mutta saisin sen varmaankin sovitettua paikalleen, mutta en halua. Sopivia liittimiä minulla ei ole sovittimen valmistamiseen, eikä ajatus houkuta muutenkaan. Olisihan se ollut kiva saada selville, onko vika tuossa osassa vai ei, mutta ei sitten. Taidan olla vähän tyhmä kun en osaa korjata moottoripyörääni.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #22 : Marraskuu 12, 2011, 18:51:02 ip »
Mulla on, täällä Tampereella, kaksi käyntikuntoista pyörää jossa on ko anturi kunnossa.
Olisiko iso juttu tulla, vaikka vaimoinesi, poikkeamaan sovittamaan tai vaihtamaan? Kevääseen saakka voisin lainatakin.
Katsotaan samalla mitä saadaan aikaiseksi sille tilaamallesi anturille. Se kolmas johto voipi olla pelkkä maadoituskarva. Mulla on myös kyseisenlaisia liittimiä jos tarvit.

mm

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #23 : Marraskuu 13, 2011, 10:21:46 ap »
Mulla on, täällä Tampereella, kaksi käyntikuntoista pyörää jossa on ko anturi kunnossa.
Olisiko iso juttu tulla, vaikka vaimoinesi, poikkeamaan sovittamaan tai vaihtamaan? Kevääseen saakka voisin lainatakin.
Katsotaan samalla mitä saadaan aikaiseksi sille tilaamallesi anturille. Se kolmas johto voipi olla pelkkä maadoituskarva. Mulla on myös kyseisenlaisia liittimiä jos tarvit.

mm

Reklamoin anturista myyjälle: ei ole sellainen kun tilasin. Tilasin kolmekarvaisen marellin ja sain kaksikarvaisen jonkunmuun. Päätin eilen olla sottaamatta uutta anturia, että voin sen palauttaa myyjälle.

On se aika iso homma tulla sovittamaan, kun se Jackal ei liiku omin voimin eikä sitä oikein saa minkään vehkeen kyytiinkään. GMC:stä pitäis poistaa takapenkki/sohva, jos siihen meinaisi Guzzin nostaa kyytiin, ja Tampereen keikan polttoainekulut GMC:llä alkavat olla aika lähellä sitä että ostan Piikkiöstä orggis-osan. Tai, no, onhan siinä vetokoukkukin, mutta ei se sitä polttoainekulua pienennä.

Noin muutoin kiitos tarjouksesta.

Taidan pistää tilaten piikkiöstä anturin.

Ihan siltä varalta, jos se sattuisi olemaan rikki.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #24 : Marraskuu 13, 2011, 11:04:00 ap »
Hyvähän niitä on varalla olla. Viimeksi kun tilasin (n. 11 v sitten) maksoi vajaan satasen.

mm

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #25 : Marraskuu 14, 2011, 08:25:48 ap »
Hyvähän niitä on varalla olla. Viimeksi kun tilasin (n. 11 v sitten) maksoi vajaan satasen.

mm

Nyt maksaa puolitoista sataa. Euroa. On hintaa pulikalla.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #26 : Marraskuu 14, 2011, 09:08:08 ap »
Hintava on. Varsinkin kun sen sisältämä tekniikka ei ole kuin muutaman sentin arvoista. Siinä on pieni rautasydän, hel**tisti naurettavan ohutta käämilankaa, muutama johdin ja muovivalos ympärillä.
Ajattele että se on sen Zen-filosofiamainen olemassaolo joka maksaa, jos se yhtään lohduttaa.

Mörköjä en halua piirrellä seinille, rivoja kuvia enkä Per**leitä mutta ihmettelen jos tuon anturin vaihdolla korjaantuu. Tosin minullakin on ollut on/off-vikainen CPS yhdessä pyörässäni. Kauheaa pauketta piti. Välillä kulki normaalisti, useimmiten ei. Vika löytyi pyörän oman diagnoosilaitteen, sen punaisen ledin, avulla.  Se on joko koetaulussa (Quota) tai satulan alla (V10). Mutta vain M16-moottorinohjauksessa. Myöhemmät ECUt luetaan tietsikalla.

mm

 

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #27 : Marraskuu 14, 2011, 09:35:35 ap »
Hintava on. Varsinkin kun sen sisältämä tekniikka ei ole kuin muutaman sentin arvoista. Siinä on pieni rautasydän, hel**tisti naurettavan ohutta käämilankaa, muutama johdin ja muovivalos ympärillä.
Ajattele että se on sen Zen-filosofiamainen olemassaolo joka maksaa, jos se yhtään lohduttaa.

Jep, juuri tuo tolkuton riisto tässä sylettää. Ymmärrän kyllä että parin sentin osaan tulee muutama euro per logistinen porras lisää hintaa, mutta joku raja ahneudellakin.

Lainaus
Mörköjä en halua piirrellä seinille, rivoja kuvia enkä Per**leitä mutta ihmettelen jos tuon anturin vaihdolla korjaantuu. Tosin minullakin on ollut on/off-vikainen CPS yhdessä pyörässäni. Kauheaa pauketta piti. Välillä kulki normaalisti, useimmiten ei. Vika löytyi pyörän oman diagnoosilaitteen, sen punaisen ledin, avulla.  Se on joko koetaulussa (Quota) tai satulan alla (V10). Mutta vain M16-moottorinohjauksessa. Myöhemmät ECUt luetaan tietsikalla.

Tuo "pauketta piti, välillä normaalisti, välillä ei" kuulostaa tutulta. Vielä elättelen toivoa.

Se hieman harmittaa (sekin...) että ledi on siivottu pois näistä tuoreemmista ecuista. Vaan minkäs teet :I

Niin joo. Osakaupasta vastasivat reklamaatioon. Pahoittelivat, sekaannus oli selkeä, väärän osan olivat laittaneet. Asiakaspalautuksena takaisin ja kokeillaan uudelleen.

Tarvike- ja orggisosan välinen 100e hintaero aikaansaa ihmeitä.

MotoJussi

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #28 : Marraskuu 15, 2011, 07:38:56 ap »
Niin joo. Osakaupasta vastasivat reklamaatioon. Pahoittelivat, sekaannus oli selkeä, väärän osan olivat laittaneet. Asiakaspalautuksena takaisin ja kokeillaan uudelleen.

Anturin ympärillä kuohuu kuin myrsky vesilasissa pauhaisi!

Osakauppa tsekkasi tavarantoimittajaltaan. Niillä oli toinenkin anturi joka sekin oli väärän karvainen. Oikeakarvaisia taas ei ollut, joten takaisin lähtöruutuun taas kerran.

Niin, sitä en ole muistanut mainita, että tuo pyörän oma anturi on tarkemmassa tarkastelussa hieman turvonneen näköinen. Sylinteristä on tullut tynnyri, tai siltä se paljaaseen silmään näyttää.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #29 : Marraskuu 15, 2011, 10:29:34 ap »
Pullistunut? Sait silti sen pois reiästä. Ilmeisesti. Normaalisti anturi on tiukka läpeensä jotta ajoituskohta pysyy oikeana. Tarkkana on oltava kun uutta anturia asentaa. Anturin ja lohkon välissä on shimmejä joiden paksuudella anturin etäisyys säädetään sopivaksi ajoituspyörän hampaisiin nähden. Työntömitta on tarpeellinen. Korjaamokäsikirjassa on ilmoitettu välys, jota nyt en muista. Jotain kymmenesosamillejä.

mm