TunturiTT kirjoitti: Tässä toinen. Kuvat on napsittu pikkulohkojen korjaamokässäristä.
Eikun huom!!! Tämä ulosvedin kuva onkin liittyväinen kasaukseen, eli tuolla konstin lisättäneen esijännitystä, kun säädetään hammasvälystä. Laitan sen silti.
Kiitos avusta TunturiTT!
Näillä ohjeilla ja kuvilla sain perän auki. Tiiviste on vaihdettu (se vuotava) toisen jätin silleen, kun ei kerran vuoda ja oli kardaanin poskessa kiinni laakerin alla. (jos tämä stefa vuotaisi olisi akseli öljyinen ja silleen).
Perä on kasattu, mutta mutta!
Ihmettelen edelleen perän "jäykkää" liikerataa, Itse pähkäilen että nämä kumitiivisteet aiheuttavat sen ja se kuuluu asiaan?! Pelkkä laakeri tuntui liikkuvan suht jouheesti mutta kun tiiviste oli paikallaan alkoi heti "jäykisteleen".
Tuon esijännityksen lisäämiskuva ja hammasvälyksen säätäminen ovat suuri kysymysmerkki??? Tästä perästä (vm 2002, uudempi korimalli) ei mielestäni löytynyt mitään säätöön viittaavaa. Osat poikkesivat muutoinkin hieman noista sinun lähettämistä räjäytyskuvista. Tuntui että perää oli "yksinkertaistettu" uudemmissa malleissa?!
Osaako joku kommentoida tästä säädöstä? :O
Jos ei niin, laitan huomenissa mopon kasaan ja ajelen iloisesti vappuna!
T: Kimmo
ps. TunturiTT on ansainnut lisää torquetta ja tarjoan oluenkin, jos jossain tavataan