Germaanit muistuttavat:
"Koska tps potikka on tiivistetty alaspäin, seisoo vesi läppäakselilla. Aiheuttaa korroosiota akseliin ja sen laakerointiin (kuva)." => Tps olisi siis ehkä hyödyllistä irrottaa ja kuivata, putsailla ja voidella. Vaan sitten on säädöt pielessä...
Kun ajelin viimeviikolla Piikkiöstä (kytkimen vaihto) pois alkoi V11 ankarasti pätkimään (ei lamdaa ei kattia, pelkällä kartalla -PC- siis mennään). Alkoi pikkuhiljaa moottorijarru/veto -tilanteessa varovasti kaasua antaessa. Moottoritiellä oli tilanne jo vakava kun veto oli välillä täysin seis kun seinään. Ajoin suoraan Rikumotoriin jossa luettiin vikamuisti. Vanhoja vikoja (muistissa, ei päällä) olivat bensapumpun rele ja moottorin lämpötila-anturi (lienee virallisesti "oil temperature sensor"). Vikojen luku tehtiin seuraavana päivänä, vikoja ei tietenkään enää ilmennyt (dyno & "reaali" -ajot, kalliiksi tuli). Piikkiön mestari kommentoi "moottorin lämpötila-anturi/liitin, polttoainepumpun rele, molemmat ovat V11 sarjan ongelmakohtia, tps -anturi voi aiheuttaa kuluessaan samankaltaisia oireita."
Tilasin kaiken varmuuden välttämiseksi 3 x yleisrele (1 sulkeutuva kärki, Bosch olisi 0332017300) ja 1 x starttirele (1 vaihtokärki, Bosch olisi 0332207307) -mikroreleitä- (lisäksi vastus kelan kanssa rinnan). Kun ovat edullisia, kannattanee vaihtaa riittävän usein. Ja sitä sähkömies-Timon suosittelemaa spray -tavaraa (ei "crc" -öljyä). Workshop manualin mukaan takimmainen rele (etupyörän suunnasta katsottuna) on "pump relay, coils, electro-injectors" ja sen viereinen "ecu control relay".