Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Uutiset:
KERHON PÄÄSIVU:
https://www.guzziclub.fi
Etusivu
Ohjeet
Kirjaudu
Rekisteröidy
Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
»
Yleinen keskustelu
»
Tekniikkapalsta
»
Kuuma kone
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Kirjoittaja
Aihe: Kuuma kone (Luettu 3628 kertaa)
I.H.
Viestejä: 1 264
Kuuma kone
«
:
Elokuu 01, 2011, 08:58:07 ap »
Viime torstaina mennessäni laivarantaan helsingin katajannokalle. Siinä liikenneruuhkassa esplanadilla kuumassa ilmaassa jonotellessa alkoi titaniumissa ilmetä kummallista käytöstä. Huomasin että vaihdetta ykköseltä vapaalle ei saanut siirretyä ennen kuin kuin sammutti koneen kokonaan
Voiko olla ettei kytkin irrota kun kone käy liian kuumana
Öljyn lämpötilakin oli 120 astetta.
«
Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2011, 17:08:31 ip kirjoittanut I.H.
»
Kirjattu
Titaniumin kuski
motomatti
Viestejä: 13 485
Vs: Kuuma kone
«
Vastaus #1 :
Elokuu 01, 2011, 09:17:44 ap »
Moottoriöljyn lämpötila saa olla korkeampikin kuin 120 astetta. Riippuu tietysti öljystäkin...
Kytkin kuumenee myös. Sen vuoksi kahvarungossa, vaijerin kiinnityskohdassa, on pikasäätö kytkimelle jos vaihteet alkavat takkuilla. Normaali ilmiö.
Perussäätö tehdään kykimelle vaihdelaatikon takaa sen vivun juuresta johon kytkinvaijeri menee oikealle puolelle. Säätöä ei siis tehdä vaijerista vaan vivun ruuvista. Vaijerin säätö on sitten erikseen vaijerin alapäästä (Isolohkoisissa).
Mitään huolta ei ole jos kytkin ei nypytä tai tunnu ja kuulu mitään muuta omituista. Kuumana kytkin voi "haukata".
mm
Kirjattu
Pampi
Viestejä: 97
Vs: Kuuma kone
«
Vastaus #2 :
Elokuu 01, 2011, 15:19:24 ip »
Terve
Mites tuo perussäätö pitäis tehdä, ja mihin kaikkeen se vaikuttaa ?
Kirjattu
TunturiTT
Viestejä: 11 408
Vs: Kuuma kone
«
Vastaus #3 :
Elokuu 01, 2011, 16:37:39 ip »
Silleen perussäätö, että kahvan ja kahvarungon välissä on semmonen 3-4mm tyhjää. Silloin kytkimen ei pitäisi kantaa kuumanakaan.
Kirjattu
Hyvä pyörä, parempi mieli.
I.H.
Viestejä: 1 264
Vs: Kuuma kone
«
Vastaus #4 :
Elokuu 01, 2011, 17:06:27 ip »
Mutta kun tuntui ettei irrota.
Kirjattu
Titaniumin kuski
TunturiTT
Viestejä: 11 408
Vs: Kuuma kone
«
Vastaus #5 :
Elokuu 01, 2011, 18:38:10 ip »
Niin, silloin tehdään kuten Matti tuossa yllä kirjoitti, kiristetään yläpäästä. Sitten, kun kalusto on taas jäähtynyt, säädetään takaisin ohjearvoon. Muutoinhan se kantaa jäähdyttyään.
Kirjattu
Hyvä pyörä, parempi mieli.
I.H.
Viestejä: 1 264
Vs: Kuuma kone
«
Vastaus #6 :
Elokuu 02, 2011, 11:09:53 ap »
Kyllä,kyllä, ei vaan ollut ruuhkassa seisoessa mahdollista kiristellä ylä- eikä alapäästä.Tuon vaihdelaatikon takapään vipstaakin säätöruuvin olen nyt myös säätänyt hieman sisäänpäin.
Kirjattu
Titaniumin kuski
motomatti
Viestejä: 13 485
Vs: Kuuma kone
«
Vastaus #7 :
Elokuu 03, 2011, 18:16:02 ip »
Nestevälitteisessä kytkimessä on sama toimintatapa kuin nestejarrussakin. Kun levy kuluu niin nestettä menee käytön aikana aina lisää kahvasylinterin säiliöstä alas työsylinteriin. Samoin tapahtuu jarrussa paitsi että siellä kuluu jarrupalat. Säätyminen on jatkuvaa ja automaattista.
mm
Kirjattu
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
»
Yleinen keskustelu
»
Tekniikkapalsta
»
Kuuma kone