Kirjoittaja Aihe: California "Alleggera"  (Luettu 10985 kertaa)

TunturiTT

Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #15 : Toukokuu 15, 2012, 10:11:24 ap »
Takaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #16 : Toukokuu 15, 2012, 10:30:49 ap »
Annan tunnustusta.

Jos sulla on muotit karbooniosille niin mulla on alipainepumppu ja pieni uuni että tulee ihan oikeaa hiilikuitu-aramidiosaa jossa epoksia joukossa vaan sen verran että pysyy muodossa.

Teen tänään, mahdollisesti, sopimuksen vuokratiloista johon muutan verstaani kesäkuussa. Valitettavan pieni tila, ei juuri isompi kuin nykyinen mutta käytännöllisempi muodoltaan. Tosin sisäänkäynti on hiukan hankala. Vain lastaussillan kautta. Pihassa kylmä varasto roinia ja materiaaleja varten.

Parasta tilassa on se että se on likellä asuinpaikkaani.

TunturiTT

« Vastaus #17 : Kesäkuu 26, 2012, 22:15:10 ip »
Jonkin verran taas tapahtunut;

Rata-ajossa huomasin, että siirryttäessä täyskaasulla mielellään sinne kiihdytyksen puolelle, empi kone jonkin aikaa ja sitten lähdettiin. Lisäksi ajoittainen nykiminen häiritsi arkiajoa. Penkkiinhän mopo oli saatava. Viikko sitten sain sen verran penkki ja säätöaikaa. Olin itse ladannut Commanderiin kartan, jota olin alapäästä säätänyt. Ajettiin rullalla eka veto. AFR käyrä paljasti, mistä oli kyse. Epäilemäni seoksen paksuus oli tosiasia. Käppyrä notkahti 2500 kierroksen kohdilta, ollen 3500 kohdalla 11:n tuntumilla, eli todella paksulla. Kippura nousi normaaliin reilun neljän tonnin kohdilla. Säätäjä kohdisti ajatusta tuolle alueelle ja AFR-käyrä oikaistiin liki koko matkalta 12-13 väliin. Ilmajäähy tvini nimittäin tykkää jokseenkin paksusta kakusta. Hieman tuhdimpi satsi myös tekee pyörästä ajettavamman. Polttoaineenkulutushan tuossa hieman kärsii optimista, mutta minulle sopii enemmän ajettavuus.
Vääntökäyrään tuli viitisen Nm:ä koko samalle alueelle. Vääntökippura on tosin vääntösuora, sillä tyhjäkäynniltä kohti huippuarvoja suht vilkkaan, 80Nm puhkaistaan n.2200 kierroksella. Huuippuvääntö saavutetaan suunnilleen 4000 rundilla, eli 90Nm. Tästä vääntö laskee tasaisesti seitsämään tonniin, johon mittaus lopetettiin. Tehoa kone potkii ihan normaalit 60 hepoa, linjassa Ameriikan mittoihin. Varaa paremmin henkivillä piipuilla olisi viitisen heppaa, mutta tulee niin ylös, kuuteen tonniin että katsoo nyt.
Osakaasulla ajettiin sitten reilusti vetoja ja säädettävää oli. Sieltä täältä löytyi laihoja ja paksuja kohtia. Lisäksi aktivoitiin Commanderin kiihdytyspumppu toiminto ja resetoitiin TPS.
Ajettavuus parani joka alueella, kyyti pehmeni ja kaasuun vastaavuus terävöityi.
Radalla häiritsi myös se sama asia, kuin viime kesänä; hidas kaasukahva. Kulmaa lienee 140 astetta vakiona. Tänään sitten tuli puheeksi erää kaverin kanssa ko asia. Hänen hyllystä löytyi uusi Yamaha R6:n kahva joutilaana. Tuumailtiin, että Guzzissa lienee Dominon kahvarunko, eli Yammun putki voisi siihen käydäkin. Siispä oitis tallille ja purkamaan. Kylläpä vaan, sinne kävi!! Halkaisijaa on aika reilusti enemmän, mutta vaijerit ylttivät juuri ja juuri, kun kaikki kiristys oli poistettu.
Ja kyllä, muuttui tuntuma. Kaasun asteet on varmaan 85-90. Erittäin hyvä..

Tullee varmaan muutakin mieleen huomenna, siitä sitten lisää.
Nyt Kyrmyä on taas varustettu lisää kiusaamaan muovipyöriä radalla, syksymmällä taas Kemoraan..

JuhaV

• Vieras
« Vastaus #18 : Kesäkuu 27, 2012, 09:13:40 ap »
Nyt Kyrmyä on taas varustettu lisää kiusaamaan muovipyöriä radalla, syksymmällä taas Kemoraan..

Ajat vaan reunemmassa, niin haittaa muuta liikennettä vähemmän :)

TunturiTT

« Vastaus #19 : Kesäkuu 27, 2012, 09:43:33 ap »
Jos pyörässä voima riittää ja on ajotaitoa, mahtuu nytkin ohi. Ekkukin mahtui Pemarillaan  ;D

Ensi viikolla mennee ainakin eturengas tilaukseen; pehmeämpää kumia alle. Tahtoo tuossa pyörässä painonsiirto olla sen verran haastavaa, että on pakko katsella pitävämpää läskiä. Takanen vielä mennee, mutta saattaa mennä sekin vaihtoon vetelämmän tieltä.

TunturiTT

« Vastaus #20 : Syyskuu 12, 2012, 08:50:05 ap »
Tämäkin päivittämättä pitkän aikaa.

Eteen siis vaihtui Pirellin Angel, koossa 110/80 ZR18. Eli oli siis kapeampi, kuin vakio ja mitaten 20mm matalampi, eli etupää tippui 10mm. Ohjaus muuttui huomattavasti herkemmäksi! Akselivälillä laskien keulan kulma jyrkentyi 0.5 astetta, eli suht paljonkin. Renkaan pito luonnollisesti parani kertalaakista, koska siirryttiin ikimammutti_touringkumista (Metukan 880) sporttikaturenkaaseen. Profiili on suht tiukka, tuolla maavaralla ei koko kulutuspintaa saa käyttöön.
Tämä todettiin myös Kemorassa, toimii!

Jokin aika sitten huutelin foorumilla satula-aihion perään. Huutoon vastattiin ja Stonen jakkarat löysivät uuden kodin minun luotani. Ensi maistelulla istuimen näyttivät identtisiltä, mutta tarkemmin tutkiessa huomasin lukkokieli olevan eri korkeudella ja runkoon vastaavien kumitöttylöiden hieman eri kohdilla. Siitä se ajatus sitten lähti-> Jotta lukon saisi napsahtamaan lukkokieleen, piti pallia nostaa n.20-25 milliä. Itse teinkin sen siten, että nostin vain takareunaa. Helpoinen se kävi sorvaamalla takatöttylöiden alle alumiiniset tatit. Nyt istuin ei vietä taaksepäin ja takareuna korottui jonkin verran. Asento muuttui parempaan aivan selvästi.

Quickshifter ei ole oikein ollut koko kesänä säädöissä. Kerkesin sitäkin sitten pulaamaan pari viikkoa sitten. Ongelma on ollut liian hidas reagointi vaihdepolkimen käyttöön tai toisaalta liian innokas. Tein kolmannen version käyttökytkimen kiinnikkeestä ja sain katkaisukohdan mekaanisesti oikeaan herkkyyteen. Lisäsin vielä hieman sytytyksen katkoaikaa ja nyt alkaa löytyä! Vaihteet menevät yli (muistaakseni)2500 kierroksen yläpuolella täyskaasulla ilman kytkintä tupaan. Vielä pitää lisätä katkoaikaa, niin vaihdosta tulee sujuvampi. Nyt vielä nykäisee liikaa minun makuuni. Tuo Calin laatikko on todella hidasälyinen, vaihteen kytkeytyminen vaatii aikaa ja voimaa.

Eilen vihdoin kerkesin purkamaan takapyörän irti pyörästä. Ihan mielenkiinnosta halusin sinnekin kurkata. Perän suunnalta on kuulunut outo klang-ääni koko sen ajan, mitä pyörä on minulla ollut. Koska peräpää tuntuu tiukalta ja öljyn seassa ei ole ollut mitään lastuija, en ole viitsinyt hirveästi kuluttaa asian kanssa aikaa. No, löytyihän se syypää; vetolaippa joustaa lukkorengasta vasten. Eli liuku, jolla vetoholkki on vanteen navan ympärillä on hiukan väljä. Ilmeisesti se ei ole koskaan juuri huoltoa ja rasvaa nähnyt. Ei ollu kuitenkaan leikannut kiinni. Navan pinnassa näkyy kuva rasvaurasta, joka on vetolaipan puolella. Boorit olivat todella hyvässä kunnossa molemmissa, puhdistus ja rasvaus niille.
Vaimenninkumit olivat jonkin verran syöpyneet. Ne käänsin toisin päin, niin sain nekin tiukemmin paikkaansa. Samalla käänsin vetolaipan yhden tai kahden vetohampaan verran, niin ei ole liukupinnat siinä kohdin, mihin ovat paikkansa syöneet. Laakerit tuntuivat hyviltä.
Booriholkista pyörittelemällä ei sormiin tuntunut kovin kummoista välystä hammaskosketuksessa, tuntui oikeinkin hyvältä.
Veikkaan, että tuonne peräpäähän vielä kuitenkin palaan..

ps: sattuisiko joku tietämään tuon minun Jackalin edellisiä omistajia? Koko rekkarin saa yv:llä, alkaa KG-...

guzzismo

« Vastaus #21 : Syyskuu 15, 2012, 15:59:48 ip »
Kevennetty GT....

TunturiTT

« Vastaus #22 : Syyskuu 16, 2012, 17:48:30 ip »
Erinomaisen hieno! Yksipaikkainen raaseri.