Hep! Menikin hieman pidempään, kuin eilisiltaan. Tässä päivitystä:
Carbon Jackal
Tämän suven uudistukset olivat suht kirkkaana mielessä jo viime ajokauden loppupuolella. Kevennystä, jarrua, moottoria ja ehkä vähän ulkonäköäkin oli Calista päivitettävä. Päätin kokeilla uutta lähestymistapaa.
Ryhdyin talvella harjoittelemaan hiilikuidin kanssa leikkimistä. Harjoituskappaleet näkyvät kuvissa, lokarit ja sivukopat. Kaiken kaikkiaan hiiliprojekti on nyt helppo ohittaa parilla maininnalla, mutta ongelmia ja työtä ne aiheuttivat. Miksi muotoilu noudattaa alkuperäistä? No siksi, kun minä voin. Itseäni ei juuri haittaa alkuperäinen ulkonäkö, ainoastaan osien Harrikkamainen paino.. Etulokarin massa väheni 2 kilosta alle 400 grammaan, takasen 2.5:sta n. 440 grammaan. Sivukopistakin likistyi 100 grammaa puoleltaan; 188->80g.

Lokarit on laminoitu ilman säkkiä, kun ei ollut fasiliteetteja. Suojissa on kaksi kerrosta hiiltä ja sisäpinta kokonaisuudessaan kevlaria. Lopputulos on lakattu muutamaan kertaan. Pinta hieman loimottaa yhä, koska jostain syystä lakka keitti kerta toisensa jälkeen. Nyt lähinnä siedettävä pinta.
Muita muutoksia laitokseen löytyy jarruosastolta. Tuplasin levyt, asensin Yamahan satulat ja pääsylinterin teräspunosletkuin. Tässä vaiheessa kotisohvilta nousee jo äläkkä:" Mikset tehnyt Bremboilla jne jne.." No siksi, että näiden Sumitomojen mäntien pinta-ala on vähintään Brembon 40 millin pulttivälisen verran ja satulat käytännössä putosivat syliini. Niin, ja jarrupuolelle ei tullut mitään muuta käytettyä osaa, kuin levyt, kaikki muu on tehdasuutta.
Moottoritilassa uusitusta sai osakseen polttoainepuoli. Power Commander USBIII ja K&N. Varma valinta hyvin hengittävien putkien pariksi. Säätöä ei vielä ole rullilla tehty, mutta almanakka odottaa sitäkin merkintää.
Lisäksi voimayksikön järjettömän tehon hallintaa parannettiin rataolosuhteissa Quickshifterillä. Eli vaihdevisustoon lisäsin shifterin, joka mahdollistaa vaihteen vaihdon kaasupohjassa ilman kytkintä. Ei veto katkea kiihdytyksessä. Luonnollisesti tämänkin ominaisuuksia voi säätää tietokoneella.
Tarvikkeita on myös vähän uusittu. Jarru- ja kytkin kahvat ovat Billetistä koneistetut Pazzo-kopiot. Laadultaan vähintään hyvät. Luonnollisesti Californiaa ei löydy kahvatoimittajan listoilta, vaan jarru tottelee Yamahan tilausnumeroa ja kytkin Triumphin. Kytkinkahvan korvake löytyi Brittiläiseltä purkaamolta. Uudet peilit tilailin Saksanmaalta ja LSL:tä löytyi crossikäyttöön vuoleskellut tangon korokkeet. Korotus nostaa sarvia 35 milliä, tuoden sompaajalle tilaa rata-ajoon.
Takaiskarit vilahtavat kuvissa myös. Kyseiset pamput ovat klassiset Marzocchin Stradat. Löysin pötykät Suomesta, mutta olivat hieman väsyneessä kunnossa. Englannista löytyi korjaussarja, joka sisälsi kaiken kuluvan. Sellaiset kiinni, uudet öljyt ja paineet sukkaan. Lisäksi kiinnitys piti muokata Caliin käyväksi, sorvaten ja viheltäen. Toimii muuten yllättävän hyvin! Jos jollain on nurkissa samanlaiset, hieman pidempänä, voisin olla kiinnostunut.
Ainoat remontin tapaiset talvella olivat, rungon paikkamaalaus ja vaihdepolkimen laakerin uusiminen.
lisäksi siirsin vilkut pois takavalon läheisyydestä, että ilme olisi kliinimpi. Myös kilpiteline piti tehdä uusiksi.
Putkiin asensin vielä säädettävät tikkarit, ehkä mielenrauhan vuoksi tms..
Kaiken kruunaa uusiksi suunniteltu sivukopan logo.

Listalla mahdollisesti.
- Keulaan emulaattorit, saa säädettävän tuostakin nenästä.
- Lisää hiiltä! Tämä on sairaus..
- Pehmeämpi eturengas, tämä on jo valittuna ja odottaa tilausnapin painamista.
- Grippitarrat pitää tehdä uusiksi ja isommiksi. Nämä odottavat asennusta.
- Satuloiden verhoilu, hieman modernimpi voisi olla.