Kirjoittaja Aihe: California "Alleggera"  (Luettu 10994 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
California "Alleggera"
« : Heinäkuu 31, 2011, 18:53:07 ip »
Olen tuota omaa Calistinta kevennellyt mahdollisuuksien mukaan. Meiansin niitä tähän vähän listailla ja esitellä.
Tänä viikonloppuna asensin vihdoin vähän visuaalistakin kevennystä; alkuperäiset suunnannäyttimet olivat aivan liian suuret pingismailat. Myös takavalon suunnittelija on on vissiin pössytellyt myös crackia, piirtäessään traktorin takavaloja moottoripyörään.
Louisilta pistin tilaten kopallisen vilkkuja ja takavalon. Takavalo tuli sitten tilattua uudelleen Suomesta, kun saksalaiset myivätkin sitten ei oota.
 
Takavalo/vilkkupatterille askartelin riittävän napakasta alumiinista korvakkeen, joka toimii myös johtojen sijoitusrasiana. En halunnut tuhota alkuperäistä johtosarjaa, joten johtoja oli tuplat.
Etuvilkuille riitti aluslevyt alkuperäisiin reikiin. Alkuperäisissä vilkuissa on näppärä pikaliitin, sen puukotin uusiin vilkun johtoihin.

Tässäpä kuvat aiheesta. Kuvissa vilahtaa myös pakoputkimodi, mutta siitä lisää tuonnempana.

ps: takavalopaketti kevensi oikeasti 140 grammaa  ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #1 : Heinäkuu 31, 2011, 18:54:19 ip »
Vielä yksi kuva takaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #2 : Heinäkuu 31, 2011, 22:10:08 ip »
Päivällä siivosin tallia ja samalla herättelin tämän mun ikuisuusprojektin eloon. Virtaa tahtoi lisää mutta muuten ei reilun vuoden horros tuntunu missään. Vanha taistelutoveri, ei petä koskaan. Ja minä hullu meinasin myydä, onneksi ei kelvannu kellekkään ;D.
Tiiä mikä siitä loppuviimein tulee ja koska vai jääkö taas tuonne nurkkaansa. Ehkä joku chopperbobbercaferacer. Pitäis saada visio... 
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #3 : Elokuu 01, 2011, 09:13:45 ap »
Kevennetty = alleggerita
Kevyt = leggera
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #4 : Elokuu 01, 2011, 10:18:54 ap »
Alleggera on kevennetty, matkittu erään moottoripyörän mallinimestä. Italialaista puhekieltä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #5 : Lokakuu 28, 2011, 20:16:15 ip »
Ylläriä pukkaa.
1.) Nostin tankin pois pyörästä ja tajusin että eihän tuossa Jackalissa olekaan bensapumppu tankissa! Siellähän tuo rungossa pötköttää. Minullahan ei tuohon manuaalia ole..
2.) Irroitin filtterikotelon kannen. Alla oli, kuten olettaa saattaa, paperifiltteri. Katselin, että on ihan ok, mitä puhtauteen tulee. Yllätys oli kuitenkin kirjoitettu filtterin päähän-> 15.8.-02 19 154 km... Siis yhdeksän vuotta ja reilut 40 tkm sitten vaihdettu filtteri?!?!? Kotelo oli kyllä puhdas, ei tomua ja hiekkaa. Mutta olisiko tuo jo hieman menettänyt virtauskykyään.. Talvella K&N tilalle..
3.) Monet asiaa tietämättömät moittivat italialaisten sähköjä. Huonot ovat kuulemma. Niin, ehkä tehtaallakin on kuultu tämä huhu, sillä bensahanan ja mittarinanturin liitiimissä on BMW:n osakoodi!!

Näin tällä kertaa. Kuvia seuraa.

 ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #6 : Lokakuu 28, 2011, 21:26:56 ip »
Kas tässä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motoesa

  • Vieras
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #7 : Lokakuu 31, 2011, 16:55:40 ip »
3.) Monet asiaa tietämättömät moittivat italialaisten sähköjä. Huonot ovat kuulemma. Niin, ehkä tehtaallakin on kuultu tämä huhu, sillä bensahanan ja mittarinanturin liitiimissä on BMW:n osakoodi!!

Ei oo ihme jos on sähkövikoja kun käytetään BMW osia ;D ;D

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #8 : Lokakuu 31, 2011, 19:28:05 ip »
Meinaatko että olis Guzzilla sopeutumisongelmia vieraisiin geeneihin?  ;)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motoesa

  • Vieras
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #9 : Lokakuu 31, 2011, 21:36:41 ip »
Kyllä se sitä on, olen jopa turskassa huomannut kun se seisoo kaverin pemarin vieressä niin saa siitä jo jotain tärinöitä ja allergiaa :D

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #10 : Toukokuu 15, 2012, 09:48:38 ap »
Hep! Menikin hieman pidempään, kuin eilisiltaan. Tässä päivitystä:

Carbon Jackal

Tämän suven uudistukset olivat suht kirkkaana mielessä jo viime ajokauden loppupuolella. Kevennystä, jarrua, moottoria ja ehkä vähän ulkonäköäkin oli Calista päivitettävä. Päätin kokeilla uutta lähestymistapaa.
Ryhdyin talvella harjoittelemaan hiilikuidin kanssa leikkimistä. Harjoituskappaleet näkyvät kuvissa, lokarit ja sivukopat. Kaiken kaikkiaan hiiliprojekti on nyt helppo ohittaa parilla maininnalla, mutta ongelmia ja työtä ne aiheuttivat. Miksi muotoilu noudattaa alkuperäistä? No siksi, kun minä voin. Itseäni ei juuri haittaa alkuperäinen ulkonäkö, ainoastaan osien Harrikkamainen paino.. Etulokarin massa väheni 2 kilosta alle 400 grammaan, takasen 2.5:sta n. 440 grammaan. Sivukopistakin likistyi 100 grammaa puoleltaan; 188->80g.  :D
Lokarit on laminoitu ilman säkkiä, kun ei ollut fasiliteetteja. Suojissa on kaksi kerrosta hiiltä ja sisäpinta kokonaisuudessaan kevlaria. Lopputulos on lakattu muutamaan kertaan. Pinta hieman loimottaa yhä, koska jostain syystä lakka keitti kerta toisensa jälkeen. Nyt lähinnä siedettävä pinta.
Muita muutoksia laitokseen löytyy jarruosastolta. Tuplasin levyt, asensin Yamahan satulat ja pääsylinterin teräspunosletkuin. Tässä vaiheessa kotisohvilta nousee jo äläkkä:" Mikset tehnyt Bremboilla  jne jne.." No siksi, että näiden Sumitomojen mäntien pinta-ala on vähintään Brembon 40 millin pulttivälisen verran ja satulat käytännössä putosivat syliini. Niin, ja jarrupuolelle ei tullut mitään muuta käytettyä osaa, kuin levyt, kaikki muu on tehdasuutta.
Moottoritilassa uusitusta sai osakseen polttoainepuoli. Power Commander USBIII ja K&N. Varma valinta hyvin hengittävien putkien pariksi. Säätöä ei vielä ole rullilla tehty, mutta almanakka odottaa sitäkin merkintää.
Lisäksi voimayksikön järjettömän tehon hallintaa parannettiin rataolosuhteissa Quickshifterillä. Eli vaihdevisustoon lisäsin shifterin, joka mahdollistaa vaihteen vaihdon kaasupohjassa ilman kytkintä. Ei veto katkea kiihdytyksessä. Luonnollisesti tämänkin ominaisuuksia voi säätää tietokoneella.
Tarvikkeita on myös vähän uusittu. Jarru- ja kytkin kahvat ovat Billetistä koneistetut Pazzo-kopiot. Laadultaan vähintään hyvät. Luonnollisesti Californiaa ei löydy kahvatoimittajan listoilta, vaan jarru tottelee Yamahan tilausnumeroa ja kytkin Triumphin. Kytkinkahvan korvake löytyi Brittiläiseltä purkaamolta. Uudet peilit tilailin Saksanmaalta ja LSL:tä löytyi crossikäyttöön vuoleskellut tangon korokkeet. Korotus nostaa sarvia 35 milliä, tuoden sompaajalle tilaa rata-ajoon.
Takaiskarit vilahtavat kuvissa myös. Kyseiset pamput ovat klassiset Marzocchin Stradat. Löysin pötykät Suomesta, mutta olivat hieman väsyneessä kunnossa. Englannista löytyi korjaussarja, joka sisälsi kaiken kuluvan. Sellaiset kiinni, uudet öljyt ja paineet sukkaan. Lisäksi kiinnitys piti muokata Caliin käyväksi, sorvaten ja viheltäen. Toimii muuten yllättävän hyvin! Jos jollain on nurkissa samanlaiset, hieman pidempänä, voisin olla kiinnostunut.
Ainoat remontin tapaiset talvella olivat, rungon paikkamaalaus ja vaihdepolkimen laakerin uusiminen.
lisäksi siirsin vilkut pois takavalon läheisyydestä, että ilme olisi kliinimpi. Myös kilpiteline piti tehdä uusiksi.
Putkiin asensin vielä säädettävät tikkarit, ehkä mielenrauhan vuoksi tms..

Kaiken kruunaa uusiksi suunniteltu sivukopan logo.  ;)

Listalla mahdollisesti.
- Keulaan emulaattorit, saa säädettävän tuostakin nenästä.
- Lisää hiiltä! Tämä on sairaus..
- Pehmeämpi eturengas, tämä on jo valittuna ja odottaa tilausnapin painamista.
- Grippitarrat pitää tehdä uusiksi ja isommiksi. Nämä odottavat asennusta.
- Satuloiden verhoilu, hieman modernimpi voisi olla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #11 : Toukokuu 15, 2012, 09:49:13 ap »
Kuvat erikseen, kun ei halunnut tuohon laittaa..

Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #12 : Toukokuu 15, 2012, 09:54:47 ap »
Lisää.

Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #13 : Toukokuu 15, 2012, 09:56:07 ap »
Ja logo:

Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California "Alleggera"
« Vastaus #14 : Toukokuu 15, 2012, 10:00:34 ap »
Shifteri.
Hyvä pyörä, parempi mieli.