Topicin ongelma näkyy olevan tuttu uudemmissa (-05->10 Breva, Griso, Norge ja Stelvio) Guzzeissa.
Syynä jännitehäviöt ja kasvanut virran tarve solenoidille menevässä johdossa.
Juttua löytyy guzzitech, wildguzzi ym foorumeilta Googlaamalla "guzzi intermittent starting"
eli http://lmgtfy.com/?q=guzzi+intermittent+starting
Lainaus-käännös:
"...kuten sanottua se voi olla ns. "starttaus häiriö". Tehtaalla ovat johtaneet käynnistys-solenoidin virran läpi sulakkeen, sitten virtalukolle, sitten läpi toisen sulakkeen, sitten releelle, josta lopuksi solenoidille. Rele ei saa hyvää jännitettä akulta, vaan heikkoa jännitettä virtalukolta.
Mitä usein tapahtuu on, että 30 tai enemmän ampeereita, joita tarvitaan vetämään solenoidia, ei lopulta mene läpi tuosta kaikesta. Erityisesti virtalukon kontaktit heikkenevät ja syöpyvät, eikä virta pääse läpi.
Irrottaisin sulakkeet sekä releet ja suihkisin kosketukset kontakti sprayllä. Kuormitus-testaa akku sekä puhdista navat ja puhdista pääsulakkeet lähellä akkua. Harkitse virtalukon purkamista ja sen kontaktien puhdistusta.
Norgessa ja Brevassa monet omistajat ovat korjanneet ongelman vetämällä starttireleelle suoran johdon akulta virtalukon sijaan. ..."
(Alkup. solenoidin johdolla ohjaa relettä, joka kytkee virran akulta solenoidille. Google:"Guzzi MPH solution".)