Kirjoittaja Aihe: BrevaV1100  (Luettu 8949 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: BrevaV1100
« Vastaus #15 : Heinäkuu 14, 2015, 02:34:29 ap »
Lainaus
kun ECU ohitetaan käynnistyksessä
Tästä ei ole ymmärtääkseni kyse. Ymmärrän sen näin: Starttimoottorin kyljessä on solenoidi. Kun starttimoottorin solenoidi saa starttireleeltä riittävästi jännitettä, starttimoottori toimii. Mistä jännite tulee starttimoottorin solenoidille (= käsky startata) => starttireleeltä.  Mistä jännite tulee starttireleelle (siis se, jota starttirele kytkee eteenpäin starttimoottorin solenoidille) => tässä on ongelmakohta, joka korjataan.  Ei puututa starttireleen ohjaukseen, sen hoitaa ECU ihan niin kuin ennenkin, vaan tuodaan pelkästään "hyvää sähköä" riittävästi ilman jännitehäviöitä starttireleelle suoraan akun plus navalta, jota se voi kytkeä eteenpäin starttimoottorin solenoidille, kun eculta käsky käy.

Ja nuo wildguzzi –palstan tarinat ovat monipolvisia ja monissa paikoissa, kuten foorumeilla tuppaa käymään. Joku tekee asian hieman toisella tavalla ja raportoi siitä. Missään ei sitten ole yhtä ja selkeää ohjetta. V11 sähköt tunteva "KiwiRoy" koetti valaista siellä myös asiaa. Monissa vanhemmissa malleissa asia on jo Mandellosta lähtiessä juuri sillä tolalla, joksi sitä Carc -Guzzien kohdalla neuvotaan muuttamaan.  Niissä starttireleelle tulee virta suoraan akun plus navalta sulakkeen kautta. 5AM/Carc -pyörissä virta starttireleelle ei tule enää suoraan akun plus navalta, vaan "pitkän kaavan" kautta, siellä on myös virtalukko, liittimiä ja se sulake matkan varrella. Kaikista näistä "epäjatkuvuuskohdista" johtuu että kun halutaan startata, startin solenoidille ei riitä riittävästi jännitettä niin, että se tekisi työtä käskettyä. Liitteenä suttuinen kuva, jossa KiwiRoy on käsin tuhertanut tuon "hyppylangan" akun plussalta starttireleelle sähköä tuovaan johtoon periaatteelliseksi esimerkiksi (sulaketta ei ole piirretty). Toteutus sitten mieluusti sähköt osaavan ohjeilla.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: BrevaV1100
« Vastaus #16 : Heinäkuu 14, 2015, 11:26:37 ap »
Kuvaan viitaten: hyppylangan asentaminen ei siis vaadi mitään kytkentää purettavaksi vaan ilmeisesti "oikotien" sähkölle, vai?

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: BrevaV1100
« Vastaus #17 : Heinäkuu 14, 2015, 21:27:21 ip »
Ymmärrän asian samoin kun Camn. Häiriövaloja tai vikakoodeja ei ole GuzziDiagilla & mittarin diagnostiikalla luettassa. Ja tuo on toki hyvä lisäys että sulake väliin kun otetaan virta akun plus navalta - se ei näy tuossa laittamassani lainauksessa. Laitoin itse muistaakseni 20A sulakkeen ja akulta tulevan & maajohdon 6mm2 johdosta. Ratkaisuja on tämän asentamani lisäksi esim. tuo kaavio jossa johto katkaistaan (Grisossa hivenen erilailla kun siinä on kaksi starttirelettä) ja joku muistaakseni teksasilainen tekee businettia myymällä "kit'ä" tähän tarkoitukseen. Valitsin itse tuon eilen lainaamani tavan koska pyörän omia johtoja ei tarvitse katkoa ja siten koko virityksen pystyy purkamaan muutamassa minuutissa.

Vika tai ominaisuus näyttää korjaantuvan tällä varsin yksinkertaisella ja vieläpä edullisella tavalla - mietityttää kuitenkin kovasti, mikä on muuttunut kun vielä toissakesänä ei ollut oirettakaan tästä, viime kesänä pari kertaa ja tänä kesänä sen verran että ... no jätänpä sanomatta.

Kasi vee ei vee kasi

jed

  • Viestejä: 22
Vs: BrevaV1100
« Vastaus #18 : Heinäkuu 30, 2015, 13:28:39 ip »
Virittelin Bellagioon myös samanlaisen releratkaisun kuin Makestain edellä kuvaili, eikä sen jälkeen ole tarvinnut käyntiin lähtemistä jännittää.