No niin..Se perkele irtosi taas..Puolan Wroclavissa rallimatkalla, mutta onneksi käynnistäessä parkkipaikalla.
Kun tämä on jo kolmas kerta Calilla, niin kohtalaisen hyvin se pumpun irroitus ja takaisinlaitto jo sujui. Tällä kertaa letku oli revennyt ja katkennut klemmarain juuresta pumpun puolelta. Letkuna olen käyttänyt Gatesin uppoasennukseen suunniteltua letkua, mitä käyttävät esim. veneiden tankeissa. Pitäisi olla ihan oikeaa letkua tähän tarkoitukseen ja pikkuepäilys tuli nyt siitä katkeamisestä johtuen, että syynä oli terävä klemmarin reuna, mikä leikkasi paisuvaa letkua pikkuhiljaa. Löysin kuitenkin talven aikana netistä korjaussarjaa bemarin vastaavaan pumppuun, ja siinä näytti olevan sitä taipuisaa mutta kovaa haitariletkua käytössä, ja kun kotiin pääsen tältä reissulta, niin pitänee laittaa tilaus vetämään ja kokeilla nyt sitäkin vielä. Jotenkin vaan tuntuu, että tuo kovempi ja ohutseinämäisempi letku voisi pysyä paremmin sen pumpun putken kohtalaisen matalan olakkeen takana, kuin pehmyt paksuseinämäinen kumipohjainen letku, jota klemmarilla kiristäessä ei voi oikein arvioida, onko kiristys riittävä vai ei, vaan on vedettävä se hampaat irvessä klemmarin korkkaamisen äärirajoille ja toivottava vaan että pysyy. Eikä sitten pysy...
Tuossa viikonlopun aikaan Tsekin Bohemian Clubin järjestämässä Guzzi-rallissa tuli juteltua asiasta erään Mandellolaisen kaverin kanssa, ja hyvin tuttu tuntui tuo ongelma olevan sielläkin. Ja samalla lailla kuin kotimaassakin asiasta on keskusteltu, niin irtoamiseen liittyy italialaistenkin mukaan jotenkin useimmiten kova helle. Näin oli taas tämänkertaisen irtoamisen aikaankin lämpö kovassa nousussa.
Jouko