Viime kesänä koin tankin sisällä olevan letkun irtoamisen, kun mittarissa oli 22tkm Nevada ie -05:llä.
Lämpimässä bensiinissä letku on notkea kuin "juomuNäkki".
Germaanit ovat sikäläisen maahantuojan toimesta oikein tutkineet mistä letkun irtoaminen johtuu.
Väittivät, että syynä on hiljalleen tukkeutuva polttoainesuodatin, jolle ei ole annettu selkeätä vaihtoväliä.
Suodatin on bensapumpun ja paineensäätimen välissä, jolloin suodattimen ahtautuessa paine letkussa ja liittimillä voi nousta reilusti yli 3bar ja sitten PLOPs. Paineessa lämmin letku joustaa ja klemmari käy löysäksi.
Huolto-ohjelmassa on
FUEL LINE:
Every 7500km or 12 months =
inspect and clean, set or adjust, lubricate or
replace as requiredEvery four years: REPLACE !Service manualin Fuel line tarkoittanee koko polttoaine letkustoa suodattimineen.
Piikkiön tulkinta on, että bensasuodattimelle ei ole lainkaan annettu vaihtoväliä.
Heillä ei ollut 7/2010 Guzzi alkuperäis-suodatinta, mutta lähettivät
tämän yleismallisen hintaan 35,- (sis.pk.).
Sama tuote on Motonet:ssä (19-0307) hinta 8,90.
Piikkiöstä ja palvelusta on minulla pelkkää hyvää sanottavaa ja Motonetin suodattimen pidänkin satulan alla,
koska kokemus kertoo, että ollessaan varautunut ei yleensä mitään tapahdu.
Varautumatta matka katkeaisi kuitenkin siellä kauimmalla paikalla sellaiseen aikaan, ettei osaa, eikä osaamista olisi saatavilla.
p.s.Tuo tankin ulkopuolinenkin liitin löytyy Nevadasta, mutta sen kanssa en ole joutunut "painimaan".